Czego szukasz?

FIA WEC

WRT i BMW ogłaszają swoich kierowców na ten rok, Rast wraca do DTM

Styczeń to okres, w którym poznajemy plany większości ekip i kierowców w wyścigach endurance i podobnie jest w tym roku. Na dzień przed ogłoszeniem listy startowej do FIA WEC poznaliśmy pierwszych kierowców WRT oraz skład fabrycznej ekipy BMW na Rolex 24H Daytona.

WRT podaje nazwiska pierwszych kierowców na sezon 2022 w WEC
Fot. FIA WEC

WRT bez zaskoczenia

O dwóch samochodach w FIA WEC mówiło się już od jakiegoś czasu. Tu zagwozdkę stanowił bardziej skład kierowców, jaki możemy zobaczyć w Mistrzostwach Świata Endurance. Zastanawiano się, czy Louis Deletraz i Robert Kubica pozostaną w zespole. Nadal mówi się też o pozyskaniu Sophii Floersch. Na ten moment wiemy, że Szwajcar przenosi się do IMSA SportsCar Championship do zespołu Tower Motorsport w LMP2. Z kolei Polaka łączy się z transferem do Premy współpracującej z zespołem Iron Lynx. Ten zespół zadebiutuje w tym roku w FIA WEC i prawdopodobnie to Kubica zostanie jednym z kierowców.

Zespół postanowił przerwać milczenie i ogłosił swoich pierwszych kierowców na ten sezon. Sean Gelael – zgodnie z zapowiedziami – dołączy do WRT jako kierowca ze złotą licencją i pojedzie w załodze #31. Natomiast w #41 w FIA WEC zobaczymy Rui Andrade. To bardzo młody zawodnik pochodzący z Angolii. Ma już za sobą rok doświadczenia w LMP2 za sprawą startów w ELMS. Tam przyczynił się do mistrzostwa zespołu G-Drive w LMP2, a dokładniej w podklasie Pro-Am.

ZOBACZ TAKŻE
Peugeot zaczyna testy 9X8 LMH, McLaren w LMDh z Fordem?

Warto jeszcze wspomnieć, że WRT od tego roku pozyska nowego partnera w postaci RealTeam Racing. To zespół, który w zeszłym sezonie jeździł w podklasie Pro-Am w WEC, a jego właścicielem jest Esteban Garcia, który także ścigał się w barwach tej ekipy.

Vincent Vosse: powtórzenie wyniku z zeszłego roku będzie trudne

– Pracujemy w każdym obszarze nad tym, aby się poprawić i jesteśmy zdeterminowani do tego, aby pokazać na co nas stać. Do tego bardzo cieszy nas kooperacja z RealTeam Racing. Esteban to niesamowity pasjonat i cieszymy się ze współpracy z jego zespołem. Dodatkowo dołączają do nas młodzi zawodnicy jakimi są Sean oraz Rui. Oni pomogą nam postawić kolejny krok – powiedział Vosse.

Natomiast nadal nie wiemy jak wygląda sytuacja WRT w odniesieniu do potencjalnej współpracy z Audi. Niemiecki producent według zapowiedzi ma w najbliższych dwóch miesiącach rozpocząć program testowy. Nieoficjalnie mówi się, że w tym celu WRT ma pomóc im w obsłudze programu testowego. Jednakże jeszcze niczego nie potwierdzono.

ZOBACZ TAKŻE
Porsche ujawniło prototyp LMDh i kierowców, LMP2 znów spowolnione

BMW ogłasza skład do GTD Pro na sezon 2022

W ostatnich dwóch miesiącach krążyły pewne spekulacje odnośnie tego jak może wyglądać program BMW i Team RLL w tym roku w GTD Pro. Mówiło się o tym, że w 24H Daytona oraz 12H Sebring zobaczymy dwa samochody. Natomiast w pozostałych rundach raczej zobaczymy jeden samochód.

Dziś niemiecki producent razem z Team RLL ogłosili ósemkę kierowców, którą zobaczymy w dwóch samochodach podczas 24H Daytona. W #24 pojadą Philipp Eng, Sheldon Van Der Linde, Marco Wittmann i Nick Yelloly. Natomiast w bliźniaczej #25 znajdą się Conor De Philippi, John Edwards, Augusto Farfus i Jesse Krohn. Ze wspomnianej ósemki prawie każdy z kierowców ma już za sobą przynajmniej jeden start w tym wyścigu. Dodatkowo ponad połowa z nich miała okazję ścigać się za kierownicą BMW M8 GTE w ostatnich latach.

Na ten moment informacja prasowa nie mówi niczego odnośnie pozostałych wyścigów. Prawdopodobnie program na resztę roku poznamy dopiero w lutym, lub w marcu. To będzie skomplikowany rok dla Team RLL, który ścigając się w IMSA SportsCar Championship będzie musiał jednocześnie przygotować się do programu w LMDh. Zespół będzie musiał dzielić zasoby pomiędzy programem wyścigowym, a testowym.

ZOBACZ TAKŻE
Toyota potwierdza zmiany w WEC, BMW i Acura w Le Mans z LMDh?

Rene Rast wraca do DTM i będzie miał ciekawego partnera w zespole

O powrocie Niemca mówiło się już od kilku miesięcy. Trzykrotny mistrz DTM opuścił tę serię rok temu, aby skupić się w pełni na startach w Formule E. Jednakże Audi zakończyło program w Mistrzostwach Świata, więc Rast musiał poszukać innego zajęcia. Tym samym mistrz Porsche SuperCup wróci do niemieckich mistrzostw. Tam zobaczymy go za kierownicą Audi R8 LMS GT3 Evo2 w barwach ABT SportsLine Team. Jego partnerem zespołowym będzie Kelvin van der Linde. Kierowca z RPA pozostaje w rodzinie Audi po dość szczególnym sezonie 2021. Wówczas walczył on o mistrzostwo w DTM do samego końca, ale w kontrowersyjnych okolicznościach mistrzostwo zdobył Maximilian Götz.

– Cieszę się z powrotu do DTM po roku przerwy. Nigdy nie straciłem swojej miłości do tej serii. Audi poprosiło mnie o wsparcie ich w Formule E. Jednakże pojawiłem się w padoku na kilku wyścigach DTM i spodobało mi się to co zobaczyłem – powiedział Rast.

ZOBACZ TAKŻE
Valentino Rossi i Jorge Lorenzo znów spotkają się na torach wyścigowych?

W środę 12 stycznia około godziny dziesiątej poznamy listę startową na nadchodzący sezon w  FIA WEC. Wówczas na łamach portalu MotoHigh.pl znajdziecie wiadomość o wspomnianej liście. Dodatkowo znajdziecie tam krótkie omówienie każdej z klas. Natomiast tego samego dnia prawdopodobnie IMSA SportsCar Championship ogłosi pełną listę startową do tegorocznej edycji Rolex 24H Daytona. O niej również opowiemy na łamach serwisu MotoHigh.pl. Natomiast w tym tygodniu spodziewamy się także ogłoszenia listy startowej do ELMS. Najprawdopodobniej ukaże się ona w piątek.

Oceń nasz artykuł!
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Reklama
Reklama