Czego szukasz?

F1 Boost GP Wielkiej Brytanii 2022

Formuła 1

Aston Martin postawił na Kracka. Czy to koniec nadziei Budkowskiego?

Zespół Aston Martin Cognizant F1 poinformował, że następcą Otmara Szafnauera będzie Mike Krack. Oznacza to, że postawili na osobę, która da świeże spojrzenie na projekt brytyjskiej marki w Formule 1. Jednocześnie to koniec plotek, które wiązały Marcina Budkowskiego ze stanowiskiem szefa ekipy z Silverstone. Jednak, czy na pewno Polak nie ma tam czego szukać?

Mike Krack nowy szef aston martin f1
Fot. Aston Martin Cognizant F1 Team

Kim jest Mike Krack?

Luksemburczyk od wielu lat był związany z marką BMW. Od 2014 roku pełnił nawet funkcję szefa ds. sportów motorowych. To pod jego przewodnictwem monachijski koncern zaangażował się w Formułę E i ogłosił utworzenie programu LMDh dla IMSA i WEC. Oprócz tego Mike Krack nadzorował wszystkie programy BMW w klasach GT i miał szykować się na podbój Le Mans w prototypach. Ostatecznie jednak związał się z Astonem Martinem. Warto dodać, że jeszcze wcześniej w zupełnie innych rolach pracował dla Saubera i BMW Sauber w F1, ale też miał epizod z Porsche Motorsport.

ZOBACZ TAKŻE
Aston Martin powstał z... Jordan GP. Historia ekipy z Silverstone

Nowy szef Astona Martina ocenia skalę wyzwań

Mike Krack nie ukrywał radości z powrotu do Formuły 1 po dłuższej przerwie. Według niego zespół Aston Martin stać na bardzo wiele i chciałby pomóc im się rozwijać. W dodatku Luksemburczyk ucieszył się z obecności w ekipie Sebastiana Vettela, którego wspierał w latach 2006-2007. Niemiec wówczas był kierowcą testowym BMW Sauber i pojechał jeden wyścig – GP USA 2007.

To dreszczyk emocji i zaszczyt zostać mianowany na stanowisko szefa zespołu Aston Martin Cognizant F1 ™ i jestem bardzo wdzięczny Lawrence’owi [Strollowi – przyp. red.] i Martinowi [Whitmarshowi – przyp. red.] za danie mi tak fantastycznej okazji. Aston Martin jest jedną z największych marek motoryzacyjnych na świecie. Poproszono mnie o odegranie wiodącej roli w osiągnięciu sukcesu w Formule 1 na torze, na który tak znakomita nazwa tak bogato zasługuje. Jest to wyzwanie, z którym zamierzam się zmierzyć. Pracuję w sportach motorowych od ponad 20 lat i pracowałem w Formule 1 z Sebem Vettelem w 2006 i 2007 roku, kiedy byłem inżynierem BMW-Sauber, a on był kierowcą testowym zespołu. Mam ogromny szacunek dla jego szybkości i umiejętności, a ponowne spotkanie z nim będzie fantastyczne. do ścisłej współpracy z nim – powiedział nowy szef Astona Martina.

Zespół z Silverstone zawsze robił na mnie wrażenie. Jest pełen utalentowanych ludzi i prawdziwych kierowców. Kultura i wartości tego zawodnika są tym, co jest wymagane, aby odnieść sukces w sportach motorowych. Wiem o tym i moi nowi koledzy z zespołu Formuły 1 Aston Martin Cognizant wiedzą o tym, też. Będziemy niesamowicie ciężko pracować. Chcemy wygrywać. Razem to zrobimy – dodał Luksemburczyk.

Entuzjazm Kracka podzielają Withmarsh i Stroll

Mike Krack będzie odgrywał ważną rolę jako spoiwo. Będzie on nie tylko szefem zespołu, ale też kierownikiem ds. funkcjonowania działów technicznego i operacyjnego. Martin Withmarsh, który był łączony ze zmianą funkcji, cieszył się, że Aston Martin pozyskał właściwego człowieka.

Mike Krack jest dokładnie właściwym rodzajem dynamicznego i nowoczesnego szefa zespołu, który współpracując z innymi starszymi liderami pod kierownictwem Lawrence’a [Strolla – przyp. red.] i moim ogólnym kierownictwem. Wraz z naszym stale powiększającym się zespołem wykwalifikowanych i zaangażowanych pracowników zapewni to sukces w Mistrzostwach Świata Formuły 1, do którego osiągnięcia w zespole Aston Martin Cognizant F1 Team jesteśmy tak zdeterminowani. Pracując na bardzo wysokich stanowiskach w sportach motorowych zarówno w BMW, jak i Porsche, mając wsparcie inżynieryjne w Formule 1 z Sauberem, Mike posiada mieszankę doświadczenia i wiedzy, co czyni go idealnym wyborem dla nas. Dobrze współpracuje z kierowcami, priorytetowo traktował ten aspekt swojej roli w BMW w ostatnich latach. To samo robi z inżynierami, ponieważ mówi w ich języku – powiedział dyrektor wykonawczy Astona Martina.

Lawrence Stroll podzielił opinię Martina Withmarsha. Przewodniczący Aston Martin Lagonda Ltd. i właściciel zespołu F1 czuł satysfakcję z pozyskania nowego człowieka. Kanadyjski miliarder nie ukrywał, że liczy na realizację dużych ambicji dzięki obraniu dobrej drogi.

Zwycięstwo w Formule 1 polega na połączeniu najlepszych wysiłków wszystkich głównych graczy. Chodzi o kierowców, inżynierów, mechaników, wszystkich – a Mike jest doskonale dopasowany, aby to zrobić. Co tydzień zatrudniamy wspaniałych nowych ludzi. Budowa nowej fabryki przebiega bardzo dobrze. Mamy fantastyczną listę wspaniałych partnerów-sponsorów. Wszystkie składniki, których potrzebujemy, zbierają się razem. Mike będzie odgrywał główną i wiodącą rolę, podlegając Martinowi Whitmarshowi i kierując naszymi funkcjami technicznymi i operacyjnymi. Naszym wspólnym celem jest spełnienie tych wzniosłych ambicji. Jesteśmy na dobrej drodze – powiedział właściciel zespołu Aston Martin.

Jak to ma się do Marcina Budkowskiego?

Jeden z liderów Alpine opuścił niedawno ich szeregi. Były dyrektor wykonawczy francuskiego zespołu automatycznie był przymierzany do zasilenia szeregów Astona Martina. Wiele osób widziało Marcina Budkowskiego w kontekście obsady stanowiska szefa zespołu F1. Zwłaszcza że chwilę przed nim stajnię z Silverstone opuścił Otmar Szafnauer. Ten drugi miał właśnie przyjść do Alpine, czyli taka wymiana była wielce prawdopodobna. Niektórzy fani liczyli tez po cichu, że Martin Withmarsh powróci do roli szefa. Brytyjczyk nie chciał pełnić funkcji znanej sobie z McLarena. Nie można na pewno wykluczyć, że Budkowski trafi do Astona Martina, ale w zupełnie innej roli. Jednakże o Polaku mówi się sporo w kontekście powrotu do FIA i objęcia… stanowiska dyrektora wyścigu za Michaela Masiego. Bardzo możliwe, że wszystko wyjaśni się w ciągu miesiąca.

ZOBACZ TAKŻE
Podejścia Alpine w F1. Francuzi próbowali wejść do stawki już w XX wieku

5/5 (liczba głosów: 1)
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Reklama
Reklama