Czego szukasz?

Załóż konto w Betfan!

FIA WEC

Peugeot opuści Sebring, Inter Europol Competition podaje skład na AsLMS

Czas na wieści ze świata endurance. Peugeot informuje o postępach przy przygotowaniach samochodu 9X8. Przy okazji producent poinformował, że opuści przynajmniej pierwszy wyścig FIA WEC w sezonie 2022. Natomiast Inter Europol Competition podaje skład swojej załogi na AsLMS.

Peugeot testuje i opóźnia debiut 9X8. Znamy skład Inter Europol Competition do AsLMS

Peugeot Sport wyjaśnia przebieg rozwoju

W ostatnich miesiącach na łamach serwisu motohigh.pl poruszaliśmy temat przygotowań Peugeota do debiutu w Mistrzostwach Świata Endurance. Mówiliśmy też, że z uwagi na opóźnienia po stronie ich podwykonawców samochód 9X8 może czekać opóźniony debiut wyścigowy. To też potwierdził dziś Jean-Marc Finot. – Samochód zadebiutuje wtedy, gdy uznamy, że jest wystarczająco dobrze przygotowany do rywalizacji. Stale rozmawiamy o tym z włodarzami WEC, którzy wiedzą na jakim etapie jesteśmy. Moglibyśmy startować w tym sezonie w wybranych wyścigach, ale uznaliśmy, że lepiej zgłosić się do pełnego sezonu i ewentualnie pominąć pierwsze wyścigi – powiedział dyrektor sportowy koncernu Stellantis.

ZOBACZ TAKŻE
4 lata temu został przykuty do wózka. Teraz powraca do ścigania

Przy okazji dowidzieliśmy się, kiedy nastąpiły pewne etapy przy budowie samochodu. W kwietniu po raz pierwszy przetestowano silnik V6 biturbo na hamowni. Natomiast w listopadzie po raz pierwszy sprawdzono część elektryczną jednostki napędowej, a w grudniu odbyły się pierwsze jazdy tego samochodu. Warto tu dodać, że nieoficjalnie podwozie samochodu 9X8 zbudowane przez Ligiera przybyło do fabryki dopiero we wrześniu. To właśnie ono miało się przyczynić do opóźnień w przygotowaniach programu. Obecnie wiemy, że samochód na pewno nie pojawi się na otwarciu sezonu na Sebring. Jednakże start w 6h Spa również nie jest do końca pewny. W przypadku opuszczenia rundy w Belgii niemal na pewno nie zobaczymy prototypu LMH w Le Mans.

Pokazano pierwsze zdjęcia Peugeota 9X8 na torze

Dziś także zobaczyliśmy pierwsze pełne zdjęcia samochodu w akcji, który zmienił się zarówno z przodu jak i z tyłu. Te zmiany dotyczą bardziej stylistyki, ale są zauważalne w odniesieniu do tego co zaprezentowano w lipcu zeszłego roku. Największą zmianą ma być rozmiar „płetwy rekina”, która stała się większa. Nieoficjalnie mówi się, że spory udział w projektowaniu prototypu mieli mieć styliści, którzy mogli dość negatywnie wpłynąć na wydajność aerodynamiczną pojazdu. O tym, czy samochód wystartuje na Spa, powinniśmy dowiedzieć się najpóźniej na początku kwietnia.

Inter Europol Competition wraca do Azji

Rok temu „piekarze” musieli odpuścić starty w Asian Le Mans. Na to złożyło się kilka czynników takich jak przeprowadzka zespołu do Polski, pandemia czy zmiana samochodu w klasie LMP2. Te czynniki miały także wpływ na decyzję odnośnie startu w Rolex 24 at Daytona w 2021 roku. Jednakże teraz zespół jest w lepszym położeniu co umożliwiło im powrót do Azji. Tam Inter Europol Competition powalczy jednym samochodem o odzyskanie tytułu z sezonu 2018/2019, który dał im zaproszenie do startu w 24h Le Mans.

ZOBACZ TAKŻE
Mike Krack już ma następcę w BMW, Audi zaprzecza plotkom

Za kierownicą zasiądą James Dayson oraz Guilherme Oliveira. Trzecim kierowcą tej załogi będzie Nico Pino. Zawodnik z Chile już startował z polskim zespołem chociażby w 4h Spa i 4h Portimao w ELMS w ubiegłym sezonie. Jednakże do tego momentu jego kariera koncentrowała się głównie wokół krajowych serii F4. On oraz Nico Pino i Charles Crews pojadą także w jednym z samochodów w ELMS. Seria AsLMS wystartuje w drugi weekend lutego i potrwa zaledwie dwa weekendy. W tym czasie odbędą się cztery wyścigi – po dwa na torach w Dubaju i Abu Zabi. Zapowiedź sezonu oraz podsumowania wyścigów będziecie mogli przeczytać na łamach serwisu motohigh.pl.

Oceń nasz artykuł!
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Reklama