Rewolucja F1 2022 uczyni bolidy bardziej wymagającymi?
Wiele głosów spekulowało o tym na przykładzie swoich doświadczeń z jazd w symulatorze. W większości przypadków nowe bolidy w komputerowej symulacji wymagały więcej od kierowcy niż poprzednia generacja. Dlatego zawodnicy wypowiadali się o cięższych treningach. Sam okres przygotowań ma też wymagać większego poświęcenia pracom w fabryce i symulatorze niż to bywało w ostatnich latach. Im kierowca jest starszy tym musi bardziej wysilić się, aby mieć porównywalną formę z młodszymi rywalami. Poniekąd nie jest to zaskoczenie, ponieważ dotyczy to też wielu innych dyscyplin sportowych. Jeśli weźmiemy pod uwagę, że nowe bolidy F1 mają nie być wolniejsze, to trudniejsze prowadzenie i większe prędkości np. w zakrętach mogą bardziej dać się we znaki.
Najstarszy kierowca w stawce o wyzwaniach
Po odejściu Kimiego Raikkonena z Formuły 1 teraz to Fernando Alonso został najstarszym zawodnikiem. Hiszpan obecnie ma 40 lat, ale w tym roku będzie miał już 41. urodziny. Dwukrotny mistrz świata F1 zdobył się na porównanie swoich wysiłków do tych sprzed blisko 20 lat. Według samego zainteresowanego w trakcie jego kariery sport bardzo się zmienił. Przyszło to wraz z unowocześnianiem każdej dziedziny życia. A przypomnijmy, że hiszpański Samuraj debiutował w sezonie 2001.
– Oczywiście nie trenuję już tak samo, teraz mam 40 lat, jak wtedy, gdy miałam 23 lata. Trzeba więcej trenować, więcej rozciągać, trzeba mieć inną rutynę żywieniową, robić wiele innych rzeczy, aby być w tej samej formie, z taką samą siłą. […] Muszę trenować więcej niż inni kierowcy. Bo tak, jestem od nich starszy – powiedział kierowca Alpine.
Fernando Alonso miał dwuletni rozbrat z Formułą 1. Jednak już po kilku wyścigach był w stanie osiągnąć zadowalający go poziom. Później było już tylko lepiej, gdy to rozprawiał się z Estebanem Oconem. To jednak Francuz dał stajni z Enstone triumf w GP Węgier 2021. Trzeba jednak przyznać, że 25-latek nie osiągnąłby sukcesu, gdyby nie pomoc ze strony „Nando”. Ostatecznie obaj kierowcy Alpine uplasowali się blisko siebie. Jednak to Alonso był górą, plasując się w Top 10, pokonując zespołowego kolegę o 7 punktów. W sezonie 2021 obaj zawodnicy chcieli stawiać sobie wyższe cele.