Connect with us

Czego szukasz?

Formuła 1

Trudna przeprawa AlphaTauri. Nawet Red Bull nie może im pomóc

Ze Scuderii AlphaTauri dotarły do nas nowe informacje. Franz Tost i Christian Horner przyznali w rozmowie z RacingNews365.com, że mają trochę zmartwień w związku z przygotowaniami do sezonu 2022. Głównymi bolączkami mają być zredukowany limit budżetowy i brak możliwości wykorzystania większej liczby komponentów od Red Bull Technologies.

Tsunoda bolid AT02 AlphaTauri GP Bahrajnu 2021
Fot. Red Bull Content Pool

Tost martwi się o… budżet

Przypomnijmy, że w 2022 roku zamiast 145 milionów obowiązuje limit budżetowy w wysokości 140 mln USD. W związku z nadchodzącą rewolucją techniczną AlphaTauri nie może liczyć zbyt dużą liczbę podzespołów od głównej ekipy Red Bulla. Ekipa z Faenzy została zmuszona wyprodukować większość samemu, co wiąże się ze wzrostem kosztów. Oczywiście niektóre nowe części dojdą w trakcie trwania sezonu, co niepokoi szefa włoskiego zespołu jeszcze bardziej.

To równowaga finansowa. Na przykład w [2021 – przyp. red.] roku używaliśmy skrzyni biegów i tylnego zawieszenia, które Red Bull używał dwa lata temu. [Więc 2022 rok – przyp. red.] będzie dla nas, jak sądzę, najtrudniejszym rokiem jeśli chodzi o ograniczanie naszych kosztów. Do tej pory mieściliśmy się znacznie poniżej limitu budżetowego. To nie jest problem. Jednak w tym roku, przy 140 milionach dolarów [USD – przyp. red.] i jednoczesnym kupowaniu nowych części od Red Bull Technologies, doprowadza nas to do granic możliwości – powiedział Franz Tost serwisowi RacingNews365.com.

Szef AlphaTauri wyjaśnił, jak bardzo ważne będzie odpowiednie podejście przy monitorowaniu budżetu. W dodatku będzie to ważne w kontekście zaplanowania funduszy na 2023 roku, kiedy limit zamknie się w 135 mln USD. 

Od samego początku musimy bardzo dobrze kalkulować, ponieważ ta sytuacja może nam przysporzyć pewnych trudności. [Ten – przyp. red.] rok będzie trudny ze względu na [konieczność zastosowania – przyp. red.] nowe części. 2023 rok to kolejna sytuacja, której musimy się przyjrzeć, a potem zobaczymy – dodał Austriak.

ZOBACZ TAKŻE
Prezentacje bolidów F1 2022. Kiedy i gdzie? Pełen terminarz

Horner o wyzwaniach stojących przed siostrzaną ekipą

Szef Red Bull Racing wyjawił, że obecnie siostrzana ekipa koncernu stanęła przed dużym wyzwaniem. Mianowicie chodzi o najnowszą skrzynię biegów autorstwa Red Bull Technologies. Warto przypomnieć, że w zeszłym roku AlphaTauri korzystało z przekładni z 2019 roku.

Największą zmianą dla nich jest oczywiście instalacja nowej skrzyni biegów. Zwykle mieli taką, którą mieli już przez jeden sezon. To ogromnie pomogło z perspektywy logistycznej. W tym roku będziemy dostarczać skrzynie biegów o identycznej specyfikacji dla obu zespołów. To wywiera na nich presję, ponieważ daty premier naszych projektów są zwykle nieco późniejsze niż ich własne. Jednocześnie wszystko to wpływa na rozstaw osi i wszystko inne. Wierzę, że dobrze sobie z tym radzą. Zostało to dobrze określone, zaplanowane i zorganizowane. Myślę więc, że wyglądamy dobrze – powiedział Christian Horner.

Po sezonie 2022, AlphaTauri będzie mogło wrócić do wykorzystania większej ilości komponentów od Red Bulla. Dotyczy to różnych nowinek, układów zawieszenia, hydraulicznego itd. Według Hornera, wszystko wróci do poprzedniej formy wymiany, gdy już przetrwają pierwszy rok rewolucji.

Myślę, że będzie to standardowa ilość rzeczy. Nie ma decyzji, aby było ich więcej lub mniej. Zasadniczo będą [korzystać z elementów – przyp. red.] tylnej sekcji [naszego – przyp. red.] bolidu – dodał Brytyjczyk.

ZOBACZ TAKŻE
Szef Hondy liczy na szybki powrót do F1. "Historia lubi się powtarzać"

AlphaTauri zrezygnuje z rozwoju bolidu?

Franz Tost zdobył się na szczere wyznanie. Według Austriaka, jego ekipa nie będzie zwiększała siły roboczej w kolejnych latach. To z automatu oznacza, że będą wykorzystywać jak największą ilość komponentów od Red Bulla. Celem AlphaTauri zatem nie będzie próba włączenia się o najwyższe cele w F1. Tego na pewno szkoda, ponieważ w ostatnich latach Włosi rywalizowali z większymi od siebie w środku stawki.

– Nie, nie możemy się [aż w takim stopniu – przyp. red.] rozwijać. Nie możemy się dalej rozrastać [pod względem zwiększania siły roboczej – przyp. red.] – jesteśmy na granicy możliwości. 2022 będzie dla nas trudnym rokiem. Dlatego musimy wziąć pod uwagę, aby zaoszczędzić pieniądze tam, gdzie to możliwe, aby utrzymać się w limicie budżetowym, ponieważ sam samochód stanie się bardzo drogi. […] Aby uszanować limit budżetowy, być może niektóre ulepszenia nie [zostaną zastosowane – przyp. red.]. Jeszcze nie wiem. Mam nadzieję, że tak nie będzie. To jednak nie jest łatwe ćwiczenie – ocenił szef stajni z Faenzy.

Ostatnia część wypowiedzi Tosta może martwić, ponieważ gdyby miało tak się stać, AlphaTauri dość szybko może zaniechać rozwoju AT03. Możliwe jednak, że to na ten moment pierwsze spostrzeżenia, a „w praniu” wyjdzie to lepiej jak zakładają.

Oceń nasz artykuł!
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama