Connect with us

Czego szukasz?

Formuła 1

Horner pochwalił pracę Hondy. „Stworzyli zupełnie nowy silnik”

Christian Horner po raz kolejny w ciepłych słowach wypowiedział się o pracy inżynierów Hondy. W wywiadzie dla RacingNews365.com szef Red Bull Racing podkreślił, że Japończycy czynią wszystko, aby przed wejściem całkowitego zamrożenia silników przygotować konkurencyjny pakiet.

Red Bull Honda 2022 silnik zamrożenie rozwój
Fot. Red Bull Content Pool

Honda tak naprawdę nie odeszła, ale jak to?

Przypomnijmy, że od sezonu 2022 jednostki napędowe z Sakury będą występowały w F1 pod nazwą Red Bull. To pokłosie odejścia Hondy z F1 po sezonie 2021. Mimo to, Japończykom wciąż zależy, aby partner, z którym wywalczyli mistrzostwo świata wśród kierowców nadal był w formie. Producent z Tokio zapowiedział, że będzie wspierał Czerwone Byki w okresie obowiązywania obecnych reguł dotyczących silników. Takowe mają obowiązywać do końca 2025 roku, ale już teraz Red Bull jest w trakcie uruchamiania własnego działu silnikowego. Nawet mówiło się o przejęciu technologii Hondy i samodzielnym działaniu. Jednakże w obliczu dużego zainteresowania innych producentów współpracą z Austriakami, japoński producent zdecydował się zmienić strategię.

Ostatecznie Honda nie odda Red Bullowi wszystkiego, chcąc uniknąć potencjalnego wykorzystania ich wiedzy przez konkurencję. Zapewne nie chcieliby, aby ich wieloletnie wysiłki ułatwiły zadanie np. jednej z marek Volkswagena – Audi lub Porsche. Być może Samuraje do końca nie wierzą w politykę ekologiczną, opartą tylko na elektrykach i chcieliby zostawić sobie furtkę na pełny powrót do F1 w 2026 r. W tym momencie wszystkim zależy na jak najlepszym przygotowaniu do sezonu 2022. Wszak mamy do czynienia z rewolucją techniczną i stopniowym zamrażaniem rozwoju jednostek napędowych. Już od 1 marca nikt nie może za wiele zrobić z MGU-H, silnikiem spalinowym, turbosprężarką, olejem silnikowym i paliwem.

ZOBACZ TAKŻE
Zamrożenie silników F1 od 2022 roku - wszystko, co powinieneś wiedzieć

Red Bull przygotowany na zamrożenie silników F1

Szef Red Bull Racing zauważył, że mimo wycofania się marki Honda z F1, ta wciąż daje z siebie wszystko. Japoński producent wspólnie z Czerwonymi Bykami i ExxonMobil pracowali nad dobrym przygotowaniem się do zamrożenia rozwoju silników oraz paliwa E5. Do 1 września ważne jest, aby mieć już ostatnią homologacje dla MGU-K, układu wydechowego, elektroniki sterującej i baterii. Później w grę mogą wejsc ulepszenia poprawiające samą niezawodność, a nie osiągi.

Oczywiście faceci z Hondy naciskają tak mocno, jak tylko mogą. Wszystko po to, aby przejść homologację, to wszystko – powiedział Christian Horner dla RacingNews365.com. – To zupełnie nowy silnik. […] Płacimy za technologię. Jesteśmy wdzięczni, że Honda zapewniła tę gałęź, gdy przechodzimy do bycia producentem jednostek napędowych – dodał.

4/5 (liczba głosów: 3)
Reklama