Czego szukasz?

Załóż konto w Betfan!

Formuła 1

Red Bull i ich nietypowy problem. RB18 okazał się… zbyt ciężki

Dr Helmut Marko ostudził nieco entuzjazm wywołany dość udaną pierwszą turą testów przedsezonowych. Ekipa Red Bull Racing zdołała zebrać dużo danych i znacząco nie przeszkodziła im w tym usterka skrzyni biegów drugiego dnia. Wielu obserwatorów dostrzegło potencjał modelu RB18, który zwracał na siebie uwagę innowacyjnymi rozwiązaniami. Dopiero teraz na jaw wychodzą problemy zespołów z… masą nowych samochodów F1.

Red Bull RB18 Barcelona 3 dzień testy f1 2022
Fot. Red Bull Content Pool

Ciężar rewolucji

Obecna masa minimalna bolidu F1 to 795 kg, co oznacza, że wzrost o 43 kg względem poprzedników. W królowej sportów motorowych każdy kilogram, a nawet gram ma znaczenie, więc tym bardziej zaskakujące były wieści o problemach wielu ekip. McLaren i Alfa Romeo miały jako jedyne być blisko wagi minimalnej, a ich rywale ponoć zmagają się z „nadwagą”. Podczas I tury testów zespoły F1 miały odbyć spotkanie z przedstawicielami FIA i Liberty Media odnośnie tego tematu. Ponoć Red Bull miał być tym, który byłby za zwiększeniem limitu wagowego, a w ślad za nim miała pójść część rywali. 8 z 10 ekip musiało być na tak, aby doszło do modyfikacji przepisów. Najprawdopodobniej ktoś dołączył do McLarena i Alfy Romeo, przez co zablokował taką możliwość.

Nic dziwnego, że główny konsultant Red Bull Racing postanowił podzielić się ze światem informacją o pewnych kłopotach RB18. Austriak pocieszył się tez tym, że podobne problemy mają rywale.

Jedynym problemem, jaki mamy, jest waga. Ale wszystkie zespoły to mają. Dzięki Bogu minimalna waga została już podniesiona, ale przed pierwszym wyścigiem wciąż jest dużo pracy do zrobienia. […] Zobaczmy, czy nie nadchodzi kolejny wzrost. Wszystkie zespoły oprócz jednej zmagają się z problemem wagi – powiedział dr Helmut Marko.

ZOBACZ TAKŻE
Bolid F1 2022 w symulacji CFD. Z czym je się rewolucja techniczna?

Czy może dojść jeszcze do zmiany minimalnej masy bolidu?

Na pewno warto tutaj zwrócić uwagę na to, że już raz limit masy minimalnej podniesiono z 775 do 795 kg. Wpłynęło to na przygotowania ekip F1 do sezonu 2022. Nie można się dziwić, w końcu od 2021 roku muszą pilnować się jeśli chodzi o budżet. Jeśli do tej pory nie otrzymaliśmy żadnej informacji o zwiększeniu wagi minimalnej o choćby 5 kg, to raczej do zmiany nie dojdzie przed testami w Bahrajnie. Dodajmy, że już 10-12 marca wszystkie zespoły będą pracować na torze Sakhir, aby przygotować się do inauguracji. Według RacingNews365.com, Red Bull ma największy problem z nadwagą. I to dlatego rywale nie chcą im ułatwiać życia, nawet jeśli mają podobny problem, ale na mniejsza skalę.

5/5 (liczba głosów: 5)
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Reklama
Reklama