Czego szukasz?

Załóż konto w Betfan!

FIA WEC

Wyścig 1000 Mil Sebring 2022 w FIA WEC | Relacja LIVE

Zapraszamy do śledzenia naszej tekstowej relacji „na żywo” z wyścigu 1000 Mil Sebring – pierwszej rundy sezonu 2022 w FIA WEC, w której na starcie zobaczymy dwóch polskich kierowców.

Prema Porsche Sebring 2022
PHOTO©ADRENALMEDIA.COM

Słowem wstępu

Największym wyzwaniem dla zespołów jest sama betonowa nawierzchnia toru Sebring, która jest bardzo nierówna. Dlatego sporo pracy trzeba włożyć w to, aby samochody były w stanie wytrzymać trudy wyścigu. Mówiąc o tym należy mieć na myśli nie tylko zawieszenie i karoserię, ale i elementy zespołu napędowego. Silnik i skrzynia biegów również są tu podatne na uszkodzenia powstałe w wyniku podskoków na wybojach, więc o nie także należy zadbać. Jeśli do tego dojdzie deszcz to wtedy warunki mogą stać się jeszcze trudniejsze. Oczywiście deszcz zawsze stanowi wyzwanie, ale w połączeniu z tak problematyczną nawierzchnią otrzymujemy dość zdradliwe warunki.

ZOBACZ TAKŻE
Alpine pokonało Toyotę w 1000 Mil Sebring. Pech Premy i Inter Europolu

Charakterystyka klas

W Hypercarach Toyoty ustawią się za Alpine i Glickenhausem. Przed startem wyścigu nie da się ustalić czy japoński producent ma jakąkolwiek przewagę przed startem pod kątem czystego tempa. Jednakże można z pewnością stwierdzić, że pomoże im wielkość baku i system hybrydowy. Te dwie rzeczy mogą pomóc im w wydłużaniu przejazdów, a co za tym idzie, redukowaniu liczby postojów. Pytanie tylko czy BoP, w ramach którego samochody GR010 mogą włączać napęd elektryczny na przedniej osi dopiero powyżej 190 km/h nie sprawi, że napęd hybrydowy nie stanie się zbędnym balastem.

ZOBACZ TAKŻE
Czym są Hypercary, GTP, LMH i LMDh? Wiele skrótów, jedna przyszłość

W LMP2 ciekawe będzie to jak poradzi sobie AF Corse, które ruszy z pole position. Włoski zespół debiutuje w prototypach podobnie jak Prema i obydwie ekipy można uznać za dobrze przygotowane. Ci pierwsi mają w składzie Roverę i Nielsena, ale trzecim kierowcą jest Francois Perrodo.  Włoch teoretycznie powinien spowalniać tę załogę jaki brązowy kierowca, ale historia pokazała, że tego zawodnika stać na więcej niż standardowego gentleman drivera.

Zobaczymy czy czysty wyścig przejedzie United Autosports, który zdobył drugie i trzecie miejsce w kwalifikacjach. Natomiast sporo pracy czeka zespół JOTA Sport, którego auta zakwalifikowały się w środku stawki LMP2, za Premą. Ta z kolei prawdopodobnie przez czerwoną flagę nie zdołała powalczyć o pole position, ale wszystko jeszcze przed nimi. Podobnie można powiedzieć o Inter Europol Competition. Fabio Scherer rozbił samochód w pierwszym zakręcie na koniec sesji teraz zespół czeka start z końca klasy.

W GTE Pro delikatnie zaskoczyło AF Corse, które zamknęło stawkę za Porsche i Corvette. Co ciekawe, w kwalifikacjach Ferrari uzyskały gorszy czas od Astonów Martinów z GTE Am. Te zaś wyglądają na faworytów do wygranej, jak spojrzymy na postawę Iron Lynx w kwalifikacjach.

ZOBACZ TAKŻE
Samochód NASCAR pojedzie w 24h Le Mans. Znamy szczegóły

Wyścig 1000 Mil Sebring 2022: Relacja LIVE

Zapraszamy do śledzenia naszej relacji na żywo, która znajduje się poniżej.

 

 

5/5 (liczba głosów: 4)
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama