Connect with us

Czego szukasz?

powered by Advanced iFrame. Get the Pro version on CodeCanyon.

ELMS i AsLMS

Inter Europol w nowej serii. Poznaj Prototype Cup Germany

Przedstawiamy nowo powstałą serię Prototype Cup Germany, w której ścigać się będzie polski zespół Inter Europol Competition. Czas na najważniejsze informacje i założenia, które towarzyszyły jej powstaniu.

Inter Europol Competition Prototype Cup Germany
Fot. Inter Europol Competition

Dlaczego ona powstała i na czym ma ona polegać?

Wyścigi endurance przeżywają obecnie wzrost zainteresowania zarówno wśród kibiców, jak i zespołów czy sponsorów. Obecnie listy załóg takich serii, jak WEC, ELMS czy IMSA SportsCar pękają w szwach i podobnie jest w niższych seriach. Wiele zespołów chce startować także w GT World Challenge, Michelin Le Mans Cup czy półamatorskiej serii Britcar. To oznacza, że nie zawsze znajdzie się miejsce dla każdej ekipy, która chciałaby znaleźć się w danej serii. Innym problemem jest też to, że w Europie środkowej brakuje serii, która mogłaby stanowić przedsionek do chociażby wspomnianego ELMS.

Tu z pomocą ma przyjść Prototype Cup Germany, które zainauguruje swój pierwszy sezon w kwietniu bieżącego roku. Na starcie zobaczymy przede wszystkim prototypy LMP3 obecnej generacji. Jednakże regulamin dopuszcza także pojazdy niższej kategorii na czele z konstrukcjami marki Radical oraz Ligiererm JS P4. Ważną informacją dla zespołów jest to, że promotorami tych mistrzostw zostali ADAC oraz Creventic. Ci pierwsi od ponad 20 lat są promotorami niemieckiej serii GT Masters. Natomiast Creventic od lat odpowiada za organizację oraz za teoretyczną promocję 24h Series. Te dwie firmy mają poważne doświadczenie w organizacji wyścigów samochodowych, ale tylko z użyciem pojazdów klasy GT, lub touring car. Współorganizacja mistrzostw opartych o pojazdy prototypowe będzie dla nich nowym doświadczenie, podobnie jak sam fakt współpracy pomiędzy tymi podmiotami. Jako ciekawostkę należy dodać, że ACO udzieliło promotorom tej serii wyłącznej licencji na organizację wyścigów z udziałem prototypów LMP3 na terenie Niemiec.

ZOBACZ TAKŻE
Czym są prototypy LMP2 i LMP3? Niższe klasy z bogatą obsadą

Jak ma wyglądać format i kalendarz w sezonie 2022?

Skoro wspomnieliśmy o ADAC GT Masters to warto tu zauważyć, że rundy nowej serii będą rozgrywane według formatu opartego o wspomniany czempionat. I tak w trakcie weekendu zobaczymy dwa wyścigi po około 60 minut każdy. Wcześniej jednak zespoły wezmą udział w dwóch treningach po 30 minut i dwóch sesjach kwalifikacyjnych po 15 minut.

Natomiast w trakcie dwóch godzinnych wyścigów każda z załóg będzie musiała odbyć jeden postój, którego długość będzie uzależniona od tego czy dana załoga składa się z jednego, lub dwóch kierowców. Tu należy wspomnieć, że regulamin dopuszcza do udziału zawodników posiadających wyłącznie srebrną, bądź brązową licencję. W zależności od tego, jaką kombinację kierowców zastosuje zespół to minimalny czas postoju będzie się wahać od 95 do 115 sekund. Natomiast, jeśli ekipa wystawi tylko jednego zawodnika w swojej załodze to będzie on musiał liczyć się z karą pięć sekund dodanych do czasu jego postoju. Sezon 2022 będzie się składał z czterech następujących rund:

  • 4 – 5 – Nurburgring – Testy przedsezonowe,
  • 22 – 24 kwietnia – Spa-Francorchamps,
  • 15 – 17 lipca – Nurburgring,
  • 19 – 21 sierpnia – Lausitzring,
  • 21 – 23 października – Hockenheimring.

Warto przy okazji wspomnieć, że żadna z rund nie koliduje z kalendarzem WEC, ELMS i Michelin Le Mans Cup. Brak wspomnianych kolizji powinien zachęcić ekipy startujące we wspomnianym MLMC do równoległej rywalizacji w Prototype Cup.

ZOBACZ TAKŻE
Gdzie oglądać 1812 km Katar WEC 2024? [transmisja, online, stream]

Ważny polski akcent

W połowie marca zakończył się nabór dla zespołów, które miały zamiar zgłosić się do startu w nowej serii. Niedługo potem ogłoszono pierwsze zespoły, które niektórzy kibice mogą znać z innych serii. Są to między innymi Rinaldi Racing, Muehlner oraz Konrad Motorsport. Chociażby te trzy ekipy należą do jednych z bardziej doświadczonych, jeśli chodzi o samochody LMP3. To dobrze świadczy o poziomie stawki przed inauguracją sezonu, który ruszy już niedługo. Jednakże uwagę polskich kibiców do tej serii przyciągnie także Inter Europol Competition. Polski zespół wystawi tam samochód klasy LMP3, który poprowadzą James Winslow i Damian Ciosek. Ten pierwszy już ma doświadczenie w pracy z „piekarzami”, których reprezentował w sezonie 2019/2020 w AsLMS oraz w 24h Le Mans w 2019 roku. Tu warto wspomnieć, że zespół w tym celu nie zamierza kupować dodatkowego samochodu, ale wykorzysta jeden z tych, który stosują obecnie w ELMS.

5/5 (liczba głosów: 1)
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama