Volkswagen Polo to miejska legenda niemieckiej marki, która produkowana już od 1975 roku. W 2023 roku mamy do czynienia z szóstą generacją modelu, który nadal cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Jej długość wynosi 4 074 mm, szerokość 1 751 mm, wysokość 1 451 mm, a rozstaw osi 2 552 mm. Pojemność bagażnika waha się od 333 litrów do 1 125 litrów przy złożonej tylnej kanapie, a pojemność zbiornika paliwa wynosi 40 litrów.
Volkswagen Polo 2023 – silniki
Volkswagen Polo w Polsce dostępny jest w dwóch wersjach tego samego silnika, którym jest trzycylindrowy, litrowy benzyniak TSI. Oznacza to, że w ofercie nie ma już ani jednego silnika wysokoprężnego.
Słabsza jednostka 1.0 TSI od Volkswagena jest skonfigurowana do 95 KM mocy maksymalnej i 175 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a mocniejsza do 110 koni mechanicznych i 200 Nm. Obie rzecz jasna wyposażone są w system start-stop, który dziś jest już oczywistym wyposażeniem każdego nowego samochodu.
Do wyboru są także dwie skrzynie biegów, ale tylko w słabszej wersji silnika. Volkswagena Polo można mieć w niej z 5-biegową manualną przekładnią albo z 7-stopniową automatyczną skrzynią biegów DSG. W wersji 110-konnej nie ma wyboru – samochód można skonfigurować jedynie z automatem DSG.
Wersje wyposażenia
Volkswagen Polo 2023 dostępny jest w trzech niezwykle czytelnych wersjach wyposażenia – Life, Style oraz R-Line. Samochód można bowiem mieć w każdej wersji wyposażenia z każdym dostępnym napędem.
Bazowa wersja Life ma na pokładzie już naprawdę wiele opcji, których nie ma w podstawowych wersjach konkurencyjnych samochodów z tego segmentu. To m.in. reflektory LED oraz światła do jazdy dziennej w technologii LED, ale przede wszystkim gama asystentów bezpieczeństwa. Znajdują się w niej m.in. asystent podjazdu, front assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieści czy asystent utrzymania toru jazdy. Już w podstawie Volkswagen zamontował 6,5-cyfrowy zestaw wskaźników.
Wersja wyposażenia Style jako druga w drabince, a jednocześnie najbogatsza spośród standardowych, jest już wyposażona znacznie bardziej „bogato”. Już w standardzie mamy do czynienia z reflektorami LED Matrix oraz reflektorami przeciwmgielnymi z funkcją statycznego doświetlania zakrętów. Do tego dochodzi niedostępne w Life oświetlenie Ambiente oraz przestrzeni wokół nóg z przodu. Standardem są także sportowe fotele kierowcy i pasażera, a także czujniki parkowania z przodu i tyłu. VW wyposażył Polo w tej wersji także w aktywny tempomat z automatyczną regulacją odległości. Wersje Life i Style w standardzie wyposażone są w 15-calowe koła.
R-Line to rzecz jasna nieco usportowiona wersja, która w zakresie wyposażenia nie jest „bogatsza” od Style. Niech świadczy o tym fakt, że nie ma w niej reflektorów LED Matrix, a „jedynie” zwykłe LED-y. Poza tym w kontekście wyposażenia wersje te są niemal identyczne. Wyróżnikiem R-Line są np. czarna podsufitka czy aluminiowe nakładki na pedały. Oczywiście dla tej wersji przygotowano także specjalne, 16-calowe felgi. Zarówno w Style, jak i R-Line cyfrowy zestaw wskaźników ma już 8 cali.
Co ciekawe, o ile Android Auto we wszystkich wersjach wyposażenia jest przewodowy, o tyle w Style i R-Line można mieć bezprzewodowy Apple CarPlay.
Co można spersonalizować?
Samochód dostępny jest łącznie w ośmiu kolorach nadwozia – jednym zwykłym (szary Ascot, bez dopłaty), jednym specjalnym (biały Pure, 980 zł), jednym perłowym (czarny Deep, 2 410 zł) oraz pięciu metalicznych. To czerwony King’s Red, fioletowy Vibrant Violet, niebieski Reef, srebrny Reflex oraz szary Smoky (od 2 410 zł do 3 080 zł). Część kolorów można skonfigurować z czarnym dachem.
Wszystkie wersje posiadają m.in. regulowane elektrycznie, składane i podgrzewane lusterka boczne czy manualną klimatyzację Climatic. Automatyczna klimatyzacja jest dostępna za dodatkową opłatą – 1 670 zł. W wersjach wyposażenia Style i R-Line za 3 190 zł można mieć specjalny pakiet, w którym poza klimatyzacją „Climatronic” znajduje się także autoalarm i kamera cofania.
Standardem dla wszystkich wersji jest także 8-calowy, cyfrowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego. Za dodatkową opłatą 1 510 zł można go powiększyć do 10,25 cala.
Panoramiczny, szklany dach we wszystkich wersjach jest opcją dodatkową i kosztuje 4 140 zł. W każdej wersji można mieć także podgrzewane przednie fotele, które kosztują dodatkowe 1 470 zł.
W wersjach wyposażenia Style i R-Line mamy do czynienia z 6-głośnikowym systemem nagłośnienia, podczas gdy w Life jest on 4-głośnikowy. We wszystkich wersjach wyposażenia można jednak doposażyć samochód w system dźwięku „Beats” za 2 230 zł.
Volkswagen Polo 2023 – cennik
Cennik Volkswagena Polo w 2023 roku rozpoczyna się od 93 390 zł. W tej cenie otrzymamy samochód w wersji wyposażenia Life z 95-konnym silnikiem i manualną skrzynią biegów. Wersja Style takiego samochodu kosztuje od 98 190 zł, a R-Line od 100 690 zł.
Ceny Polo z 95-konnym silnikiem i DSG rozpoczynają się od 98 990 zł. Za wersję Style trzeba zapłacić od 106 30 zł, a za R-Line od 108 890 zł.
Najmocniejszy silnik VW Polo o mocy 110 KM jest dostępny od 104 190 zł (DSG, wersja wyposażenia Life). Cennik Style w tej konfiguracji rozpoczyna się od 111 590 zł, a R-Line od 114 090 zł.