Volkswagen up! to jeden z ostatnich przedstawicieli wymierającego powoli segmentu miejskich maluchów. Ma bowiem ledwie 3 600 mm długości, 1 645 mm szerokości, 1 504 mm wysokości i rozstaw osi na poziomie 2 421 mm. Pojemność bagażnika wynosi 251 litrów, a zbiornik paliwa ma 35 litrów.
Volkswagen up! 2022 – silniki
Tak naprawdę powinniśmy nazwać ten nagłówek „silnik”. Volkswagen up! jest dostępny w Polsce w 2022 roku tylko z jedną jednostką napędową. To litrowy, 3-cylindrowy benzyniak, którego moc maksymalna wynosi 65 KM.
Jak przystało na najmniejszy segment samochodów, up! jest dostępny tylko z manualną skrzynią biegów o 5 biegach. Montaż automatycznej przekładni w takim samochodzie jest pozbawiony sensu, bowiem znacząco zwiększyłby jego cenę.
Fot. Volkswagen
Wersje wyposażenia
Jeśli chodzi o wersje samochodu, to najważniejsza informacja jest taka, ze jest on dostępny zarówno w wersji 3-, jak i 5-drzwiowej. Każda z nich jest natomiast konfigurowalna w czterech wersjach wyposażenia: move, Black Style, White Style i beats.
Jakie są ich podobieństwa? Wszystkie mają reflektory do jazdy dziennej w technologii LED, „podwójną” podłogę bagażnika czy przyzwoity pakiet systemów bezpieczeństwa. Obejmuje on m.in. asystenta toru jazdy. Co warte zauważenia, w każdej wersji lusterka są podgrzewane i regulowane elektrycznie, podobnie zresztą jak przednie szyby.
To, co wyróżnia poszczególne wersje to przede wszystkim design i detale. O ile w standardowej wersji wyposażenia move mamy do czynienia z 14-calowymi, stalowymi felgami, to już w Black Style i White Style są one 16-calowe i aluminiowe.
Wersję beats wyróżnia natomiast (można się było domyślić, prawda?) 6-głośnikowy zestaw audio z subwooferem. W standardzie są to bowiem zaledwie dwa głośniki. Wersja ta ma także 15-calowe, aluminiowe felgi.
Fot. Volkswagen
Jakie kolory do wyboru?
Volkswagen up! jest dostępny w Polsce w siedmiu kolorach, w tym trzech metalicznych i jednym perłowym – czarnym Deep (2 030 zł). Gama uniwersalnych i specjalnych lakierów (od 0 do 770 zł) obejmuje biały Pure, niebieski Teal i specjalny czerwony.
Wśród lakierów metalicznych (od 2 030 zł do 2 700 zł) znajdziemy ciemny srebrny, czerwony King’s Red oraz szary Silicium. Co ważne, kolory można oczywiście personalizować z czarnym albo białym dachem. Połączenie lakieru Teal z czarnym dachem jest darmowe, ale za pozostałe trzeba zapłacić od 770 zł do 2 700 zł.
Co można dokupić?
Standardem we wszystkich wersjach jest manualna klimatyzacja. Tę automatyczną można dokupić za 1 470 zł. Opcjonalny we wszystkich wersjach jest także tzw. pakiet kierowcy. Obejmuje on czujniki parkowania z tyłu, kamerę cofania oraz tempomat, a kosztuje 2 090 zł.
W wersji wyposażenia beats – jako jedynej – jest dostępna kierownica multifunkcyjna obszyta skórą. Jeśli chcecie mieć takową w innych wersjach, musicie sięgnąć do portfela po 1 510 zł. Inaczej zostaniecie ze zwykłą kierownicą z tworzywa sztucznego.
Jeśli w wersjach move, Black Style i White Style nie zadowalają was dwa głośniki, możecie zamówić samochód z kompletem 6 głośników, co kosztuje dodatkowe 720 zł.
Niezwykle popularny jest także tzw. pakiet zimowy. Zawiera podgrzewane przednie fotele oraz reflektory przeciwmgielne z przodu z funkcją statycznego doświetlania zakrętów i kosztuje 1 190 zł.
Wiele opcji wychodzi taniej w pakietach. Dla wersji wyposażenia move, Black Style i White Style stworzono Pakiet Komfort, który obejmuje 6 głośników, kierownicę multifunkcyjną obszytą skórą i tzw. pakiet zimowy w cenie 2 590 zł. Dla wersji beats pod tą samą nazwą kryje się natomiast pakiet z czujnikami deszczu, tzw. pakietem kierowcy i klimatyzacją automatyczną za 3 190 zł.
Fot. Volkswagen
Volkswagen up! 2022 – ceny
Ceny wersji 3-drzwiowej startują od 58 290 zł za wersję move. Za Black Style i White Style zapłacicie od 62 590 zł, a za beats od 68 290 zł.
Wersja 5-drzwiowa jest tak naprawdę niewiele droższa. Jej cennik startuje bowiem od 60 300 zł za wersję wyposażenia move. Volkswagen up! 2022 w wersji Black Style i White Style kosztuje od 64 600 zł, a beats od 70 300 zł.