Czego szukasz?

Załóż konto w Betfan!

Samochody

Hyundai i10 2022 – wszystko, co powinniście wiedzieć. Wersje, silniki, ceny, dostępność

Hyundai i10 to najmniejszy model w gamie koreańskiej marki dostępny w Polsce. Co oferuje i ile kosztuje? Do wyboru jest także usportowiona wersja N Line – czym wyróżnia się w kontekście standardowego wyposażenia? Wszystkie informacje znajdziecie w poniższym tekście, w którym omawiamy także jednostki napędowe czy dodatkowe opcje.

hyundai i10 2022
Fot. Hyundai

Hyundai i10 2022 to jeden z najpopularniejszych małych mieszczuchów w Polsce. Jego długość wynosi 3 670 mm, szerokość 1 680 mm, wysokość 1 480 mm, a rozstaw osi 2 425 mm. Pojemność zbiornika paliwa wynosi 36 litrów, a bagażnik pomieści od 252 do 1 050 litrów przy złożonej tylnej kanapie. Wszystkie opisane niżej wersje nie mają koła zapasowego, a jedynie zestaw naprawczy.

Hyundai i10 2022 – silniki

Hyundai i10 jak na miejskiego malucha ma całkiem kompleksową ofertę jednostek napędowych. Wszystkie z nich są benzynowe, a dodatkowo nie sposób nie zauważyć podobieństwo do siostrzanej Kii Picanto. Podstawowym silnikiem jest 3-cylindrowy, litrowy benzyniak o mocy maksymalnej 67 KM. Mocniejszy motor ma 4 cylindry, 1.2 litra pojemności i moc maksymalną na poziomie 84 koni mechanicznych.

Specjalną wersją jest 1.0 T-GDI o mocy 100 KM, który jest dedykowany usportowionej wersji i10 N Line. Dwie podstawowe jednostki benzynowe są dostępne zarówno z 5-biegowym manualem, jak i zautomatyzowaną skrzynią biegów o pięciu przełożeniach. Wersja N Line jest natomiast dostępna tylko z manualną przekładnią.

hyundai i10 2022

Fot. Hyundai

Wersje wyposażenia

Hyundaia i10 można zakupić w czterech wersjach wyposażenia – trzech standardowych i jednej specjalnej, N Line.

Bazą jest wersja Pure, które jest dostępna wyłącznie z silnikiem o mocy 67 KM. Co jednak ważne, samochód w tej wersji można mieć zarówno w konfiguracji 4-miejscowej, jak i 5-miejscowej. Trzeba przyznać, że podstawowa wersja jest ubogo wyposażona. Jako jedyna posiada manualnie regulowane lusterka boczne czy kierownicę i dźwignię zmiany biegów obszytą miękkim tworzywem, które z pewnością szybko może ulec degradacji. Nie ma także radia (jest miejsce przygotowane pod jego montaż) ani żadnej klimatyzacji, nawet manualnej. Na plus przednie szyby sterowane elektrycznie, tempomat z ogranicznikiem czy kilku asystentów bezpieczeństwa. To m.in. asystent utrzymania pasa ruchu, asystent unikania kolizji czołowych z wykrywaniem pieszych i rowerzystów czy ostrzeganie o odjeżdżającym pojeździe. Model w tej wersji wyposażono w 14-calowe stalowe felgi.

Wersja wyposażenia Modern jest dostępna w obydwu standardowych wersjach samochodu, ale nie można w nią wyposażyć i10 w konfiguracji 4-miejscowej. W standardzie także posiada 14-calowe felgi, choć opcjonalnie można ją wyposażyć w 15-calowe aluminiowe (czego nie można w Pure). Ma natomiast już kierunkowskazy w lusterkach, fotel kierowcy z regulacją wysokości czy kierownicę i dźwignię zmiany biegów obszytą skórą ekologiczną. Ma także w standardzie klimatyzację manualną oraz tylne czujniki parkowania, radio oraz bluetooth. To już naprawdę przyzwoita, nie uwłaczająca wersja.

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Hyundai Kona Hybrid 1.6 141 KM Premium - uniwersalny żołnierz

Dobrze wyposażony i10 to dopiero wersje Smart i N Line

Smart natomiast to wersja przeznaczona wyłącznie dla modelu z silnikiem 1.2 o mocy 84 KM. Wygląda ona już naprawdę przyzwoicie. W standardzie mamy bowiem 16-calowe felgi, światła do jazdy dziennej i pozycyjne w technologii LED czy reflektory z funkcją statycznego doświetlania zakrętów. Jest też podgrzewana kierownica i fotele przednie, klimatyzacja automatyczna czy 8-calowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego z obsługą Android Auto i Apple Car Play. W kontekście bezpieczeństwa wersja Smart ma kamerę cofania czy bezkluczykowy dostęp z alarmem.

Specjalna wersja N Line jest natomiast dostępna w dedykowanym sobie silniku o mocy 100 koni mechanicznych, ale także 1.2 MPI o mocy 84 KM. Co ciekawe, jest ona gorzej wyposażona od Smart. Nie ma podgrzewanych foteli i kierownicy, automatycznej klimatyzacji czy kamery cofania. Ma natomiast tylne światła LED, czego nie ma w żadnej standardowej wersji oraz specjalne, 16-calowe aluminiowe felgi N Line. Wyróżnikiem tej wersji są oczywiście liczne elementy stylistyczne świadczące o jej sportowym uosobieniu.

hyundai i10 2022

Fot. Hyundai

Dodatkowe opcje

Samochód jest dostępny łącznie w dziewięciu kolorach – jednym specjalnym (Atlas White), trzech metalicznych i pięciu perłowych. Metaliczne to Sleek Silver, Elemental Brass, oraz Aqua Turqoise, a perłowe – Aurora Gray, Intense Blue, Mangrove Green, Dragon Red oraz Phantom Black. Niektóre z nich są niedostępne dla wersji wyposażenia N Line, większość można natomiast skonfigurować z czarnym dachem.

Z najważniejszych pakietów opcjonalnych warto zauważyć zwłaszcza te dostępne dla wersji wyposażenia N Line. Dzięki pakietom Tech (3 300 zł) i Comfort (2 700 zł) można bowiem mieć usportowiony i naprawdę dobrze wyposażony i10. Tech zawiera m.in. 8-calowy ekran systemu inforozrywki czy kamerę cofania, a Comfort podgrzewane fotele i kierownicę, klimatyzację automatyczną czy dwupoziomową podłogę bagażnika. Krótko mówiąc dzięki nim można mieć wersję wyposażenia Smart w sportowym opakowaniu.

Rzecz jasna doposażyć można także „biedniejsze” wersje, do czego służą pakiety Tech (2 900 zł, wspomniany wyżej, doposażenie wersji Modern) oraz Cool (4 500 zł, doposażenie wersji Pure), który zawiera m.in. klimatyzację manualną czy radio. Co istotne, Hyundai nie oferuje możliwości doposażania samochodów w pojedyncze elementy, a jedynie w opisane wyżej pakiety.

Dla wersji Smart dostępny jest także pakiet Navi, który – jak sama nazwa wskazuje – zawiera wbudowaną nawigację czy system ostrzegający o ograniczeniach prędkości (3 500 zł).

Dla wersji 1.2 MPI 5MT 84 KM jest dostępna także fabryczna instalacja LPG, jest ona dostępna w wersjach wyposażenia Modern, Smart i N Line, a kosztuje 5 536 zł.

hyundai i10 2022 wnętrze

Fot. Hyundai

Hyundai i10 2022 – cennik

Ceny małego Hyundaia rozpoczynają się od 47 800 zł za wersję wyposażenia Pure w konfiguracji 4-miejscowej. Za 5- miejscową trzeba zapłacić od 49 000 zł.

Cennik i20 w wersji Modern zaczyna się od 55 900 zł za 1.0 5MT. Za wersję ze zautomatyzowaną skrzynią biegów trzeba zapłacić od 59 900 zł, a za tę z mocniejszym silnikiem 1.2 odpowiednio od 58 400 zł za manuala i od 62 400 z 5 AMT.

Smart jest dostępny jedynie z silnikiem 1.2 MPI o mocy 84 KM i kosztuje od 70 000 zł za wersję 5MT i od 74 000 zł za wersję ze zautomatyzowaną skrzynią biegów.

Ceny wersji wyposażenia N Line rozpoczynają się od 63 600 zł za samochód z silnikiem 1.2 MPI 5MT 84 KM, a ceny wyjątkowej wersji 1.0 T-GDI o mocy 100 KM startują od 66 400 zł.

Warto zauważyć, że Hyundai oferuje 5-letnią gwarancję bez limitu kilometrów oraz 5-letnią usługę assistance, które są wliczone w cenę samochodu.

4.3/5 (liczba głosów: 3)
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Reklama