Czego szukasz?

Załóż konto w Betfan!

Samochody

Renault Clio 2022 – wszystko, co powinieneś wiedzieć. Silniki, wersje, hybryda, ceny

Co oferuje i ile kosztuje Renault Clio w Polsce w 2022 roku? W tym materiale przyjrzeliśmy się ofercie jednego z najpopularniejszych miejskich samochodów. Przedstawiamy silniki, wersje wyposażenia, możliwości personalizacji oraz cennik.

renault clio 2022
Fot. Renault

Renault Clio to w 2022 roku jeden z najpopularniejszych miejskich samochodów nie tylko w Polsce, ale i w całej Europie. Ma 4 050 mm długości, 1 798 mm szerokości i 1 440 mm wysokości. Pojemność bagażnika waha się od 300 litrów dla hybrydy, przez 318 litrów da wersji z instalacją LPG do 391 litrów w pozostałych wersjach. Zbiornik paliwa standardowo ma 42 litry, ale w wersji hybrydowej i LPG ograniczono go do 39 litrów.

Renault Clio 2022 – silniki

Na wstępie trzeba przyznać, że Renault Clio jest zupełnie wyjątkowe, jeśli chodzi o możliwości wyboru jednostki napędowej. Podczas gdy producenci mocno ograniczają wybór klientom, zwłaszcza w mniejszych samochodach, francuski producent proponuje aż sześć możliwości.

Podstawową jest benzynowy silnik 1.0 o mocy maksymalnej 65 KM, który jest dostępny z 5-biegowym manualem. Renault proponuje także mocniejszą wersję tej samej jednostki, która ma 90 koni mechanicznych i poza 6-biegową manualną skrzynią biegów można ją także mieć z bezstopniowym automatem X-Tronic. Mało wersji tego silnika? To jedziemy dalej – jest on także dostępny w 100-konnej wersji z fabryczną instalacją LPG.

Jeśli interesuje was coś nieco mocniejszego, to Renault ma dla was dwie propozycje. To benzynowy silnik 1.3 TCe o mocy 140 KM oraz 1.6-litrowa, hybrydowa (HEV – pełna hybryda) jednostka E-Tech o mocy 140 KM. Pierwsza propozycja jest dostępna jedynie z 6-biegowym manualem, a druga z automatyczną skrzynią biegów multi-mode.

renault clio 2022

Fot. Renault

Wersje wyposażenia

W przeciwieństwie do rozbudowanej gamy silnikowej, Renault oferuje jedynie trzy wersje wyposażenia Clio 2022 w Polsce. To Zen, Intens oraz R.S. Line.

Podstawowa wersja wyposażenia Zen zapewnia m.in. manualną klimatyzację oraz całkiem bogaty pakiet asystentów bezpieczeństwa. To m.in. system utrzymania pasa ruchu czy system rozpoznawania znaków drogowych. Samochód jest też wyposażony w przednie światła Full LED, 16-calowe stalowe koła oraz 7-calowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego. Zestaw wskaźników jest natomiast umieszczony na 4,2-calowym kolorowym wyświetlaczu, podczas gdy w dwóch wyższych wersjach wyposażenia to cyfrowy ekran o przekątnej 7 cali.

W wersji Intens mamy już do czynienia także z automatyczną klimatyzacją i światłami Full LED także z tyłu samochodu. Samochód w tej wersji jest już w podstawie wyposażony w aluminiowe 16-calówki, a także wiele chromowanych elementów. Z ważniejszych elementów należy wymienić jeszcze bezkluczykowy dostęp oraz czujniki parkowania z tyłu.

R.S. Line to oczywiście wersja, która znacząco wyróżnia się wizualnie. Specjalne elementy ozdobne umieszczono chociażby na desce rozdz ielczej czy obramowaniu dźwigni biegów, a tecjalne, czerwone przeszycia. Poza tym ma także specjalne, 17-calowe koła oraz skórzaną kierownicę. Dopiero w tej wersji dostępne są podgrzewane, regulowane i składane elektrycznie lusterka boczne czy kamera cofania.

renault clio 2022

Fot. Renault

Możliwości personalizacji

Renault oferuje wiele dodatkowych opcji dla tego modelu. I tak np. w żadnej wersji wyposażenia nie jest dostępny system kontroli martwego pola, który można dokupić za 800 zł (niedostępne dla Zen). Koło zapasowe dojazdowe (w standardzie zestaw naprawczy) kosztuje natomiast 700 zł i jest oczywiście niedostępne dla wersji LPG.

Wszystkie wersje mają także w standardzie 7-calowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego, a przecież dla tego modelu dostępny jest także większy, 9,3-calowy. Jest on dostępny tylko w wersjach Intens i R.S. Line za dodatkową opłatą (2 500 zł) albo w specjalnych pakietach. Podobnie wygląda sprawa cyfrowego zestawu zegarów i wskaźników o przekątnej 10,25 cala, który jest dostępny tylko dla wersji R.S. Line w specjalnym pakiecie.

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Renault Clio E-Tech Intens 140 Hybrid - sympatyczny mieszczuch

Pakiety to osobna, niezwykle rozbudowana część oferty Renault Clio w 2022 roku. Z najważniejszych należy wymienić Pakiet Zimowy Plus, który kosztuje 1 500 zł (niedostępny dla Zen) i zawiera podgrzewane fotele przednie oraz kierownicę.

Jeśli lubicie aktywny regulator prędkości, możecie go dokupić także w specjalnych pakietach. Dla wersji z manualną skrzynią biegów jest on dostępny za 2 200 zł, a wraz z nim w pakiecie znajduje się także system kontroli martwego pola. Dla wersji hybrydowej kosztuje 3 200 zł, a poza wspomnianymi wyżej funkcjami dorzucono asystenta jazdy w korku.

Co ciekawe, żadna wersja nie ma w standardzie… przedniego podłokietnika. Kosztuje on dodatkowe 670 zł. Z wielu akcesoriów można także mieć kufer dachowy Renault o pojemności 480 litrów w cenie 1 890 zł.

renault clio 2022 wnętrze

Fot. Renault

Renault Clio 2022 – ceny

Cennik Renault Clio w 2022 roku startuje od 61 400 zł za wersję wyposażenia Zen z 65-konnym silnikiem. To zresztą jedyna wersja wyposażenia możliwa do skonfigurowania z tą jednostką napędową.

Za samochód z 90-konnym benzyniakiem trzeba zapłacić co najmniej 65 900 zł (Zen, manual). W wersji Intens samochód można mieć zarówno z manualną przekładnią (od 70 900 zł), jak i automatyczną (od 76 900 zł).

Ceny Clio z fabryczną instalacją LPG startują od 68 900 zł, a model można mieć w tej wersji jeszcze tylko w wersji wyposażenia Zen od 73 900 zł.

Co ciekawe, 140-konna wersja benzynowa jest dostępna tylko i wyłącznie w wersji… R.S. Line – od 88 400 zł. Za wersję hybrydową trzeba zapłacić od 93 400 zł (Zen) i jest ona dostępna we wszystkich wersjach wyposażenia. Ceny Intens startują od 95 900 zł, a R.S. Line od 102 900 zł.

4.7/5 (liczba głosów: 3)
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Reklama