Czego szukasz?

ELMS i AsLMS

Panis Racing na pole positon w Barcelonie. Wysoko Inter Europol

Ku zaskoczeniu, francuski zespół Panis Racing pokonał Coola i IDEC Sport w walce o pierwsze pole startowe do wyścigu 4h Barcelona w ELMS. Inter Europol Competition w LMP2 wywalczył dziś czwarty rząd na starcie, a w LMP3 niewiele zabrakło im do zgarnięcia pierwszego pola startowego.

Panis Racing na pole potion. Inter Europol Compeition w czołówce w LMP3
Fot. European Le Mans Series

Zaskoczenie rzutem na taśmę w LMP2

Już na początku mieliśmy kontrowersyjna sytuację, gdy Jack Aitken wyprzedził rywali podczas wyjazdu na tor na kwalifikacje. Brytyjczyk o koreańskich korzeniach minął rywali przejeżdżając połową samochodu po trawie niczym Sebastian Vettel podczas neutralizacji w GP Chin w 2016 roku. Sędziowie jednak nie zdecydowali się na ukaranie kierowcy #34 Racing Team Turkey z LMP2 Pro-Am.

Wracając do walki o czas to tę doskonale rozpoczął Yifei Ye z Cool Racing przed Paulem Loopem Chatinem z IDEC Sport. To właśnie oni byli najszybsi w pierwszych minutach kwalifikacji. Ponownie załoga #37 pokazała, że na jednym okrążeniu są jednymi z najszybszych w stawce. Zaraz za nimi na moment pojawił się Pietro Fittipaldi w #43 Inter Europol Competition. Jednak po chwili z pierwszej trójki zrzuciło go Panis Racing i Prema.  W kolejnych minutach jednak to Chatin podkręcił tempo i wydawało się, że to #28 IDEC Sport zdobędzie pole position.

Jednak największe zamieszanie nastąpiło w ostatniej minucie sesji. Najpierw na pierwsze miejsce wrócił Yifei Ye z Cool Racing. Niestety Chińczyk nie na długo cieszył się pierwszą lokatą. Ostatnie słowo należało do Nicolasa Jamina, który z czasem 1:34.802 zgarnął pole position dla Panis Racing do 4h Barcelona! Rzutem na taśmę załoga #28 spadła jeszcze na czwartą lokatę po tym, jak do pierwszej trójki weszło Team Turkey. Turecka ekipa tym samym zdobyła pole position w podklasie Pro-Am. Piąte miejsce zdobyło AF Corse przed TDS. W czwartym rzędzie zobaczymy jutro dwa zespoły, które mogą zainteresować polskich kibiców. Siódmą pozycję wywalczyła Prema z Deletrazem, a obok niej ustawi się #43 Inter Europol Competition.

ZOBACZ TAKŻE
Miro Konopka o kibicach z Polski. "Cieszy mnie, że mamy ich tylu" | WYWIAD

Inter Europol Competition blisko pole position

Pierwszą serię przejazdów dobrze otworzyli Nico Pino z #13 Inter Europol Competition i Sebastian Alvarez z DKR Engineering. To oni byli najszybsi naj pierwszych okrążeniach. Choć chwilę później prowadzenie przejął Malthe Jakobsen z #17 Cool Racing. Ta załoga ponownie pokazała mocne tempo w pierwszej połowie kwalifikacji. Nie bez powodu prowadzą oni obecnie w punktacji LMP3 w sezonie 2022. Dalej w stawce dobrze radziły sobie takie ekipy, jak United Autosports czy RLR MSport, które pogryzały końcówkę. Natomiast bliźniacza załoga Inter Europolu oscylowała bliżej końca pierwszej dziesiątki.

W końcówce jednak niewiele się zmieniło i to Malthe Jakobsen z czasem 1:40.112 wywalczył pole position w LMP3. To właśnie #17 Cool Racing ustawi się jutro przed #13 Inter Europol Competition. Za nimi w drugiej linii ustawi się #2 United Autosports przed bliźniaczym prototypem Cool Racing. Dopiero w trzecim rzędzie zakwalifikowało się jedynie Duqueine zespołu DKR przed drugą załogą Uniteda. Druga załoga „piekarzy” wystartuje jutro z 9 pola w LMP3. To wszystko oznacza, że czołówka sezonu będzie jutro walczyła o zwycięstwo i klasyfikacja generalna po tym wyścigu może wyglądać zupełnie inaczej niż przed tym weekendem. W tej rywalizacji o końcowy triumf w sezonie 2022 mamy też załogę #13 polskiej ekipy Inter Europol Competition.

ZOBACZ TAKŻE
Transmisja 4h Portimao ELMS - gdzie oglądać live? [stream]

Passa w GTE podtrzymana

Zgodnie z oczekiwaniami na czele przez większość sesji znajdował się Aston Martin #69 ekipy TF Sport. Natomiast jego głównymi rywalami było Iron Dames oraz lider punktacji klasy czyli Porsche #77 Proton Competition. Sama sesja przebiegała pod znakiem wiatru i nadciągających chmur. To stanowiło dodatkową motywację dla wszystkich załóg do tego, aby jak najszybciej uzyskać jak najlepszy możliwy czas okrążenia. Pod koniec sesji byli Christian Ried i Michael Fassbender z Porsche oraz Sarah Bovy z Iron Dames.

Jednak to Ahmad Al Harthy z rezultatem 1:45.692 okazał się najszybszy w sesji dla GTE. Jutro za nim ustawi się wspomniana damska załoga przed Porsche #77 i Ferrari #32 Rinaldi Racing. To oznacza, że w drugim rzędzie zobaczymy w niedzielę wicelidera i lidera klasyfikacji generalnej GTE. Warto wspomnieć, że do tej pory w tym sezonie zdobywca pole position w tej klasie zawsze wygrywał niedzielny wyścig. TF Sport z pewnością będzie chciało utrzymać tę passę. Wygląda na to, że walka o mistrzostwo pomiędzy aktualną pierwszą trójką klasyfikacji generalnej może się jeszcze bardziej zacieśnić.

ZOBACZ TAKŻE
LMP2 zniknie z FIA WEC? Radykalny pomysł ACO

Co czeka nas jutro?

W niedzielę, 28 sierpnia po godzinie 11:45 czasu polskiego wystartuje wyścig 4h Barcelona. Najważniejsze jest to, że na sam wyścig nie przewiduje się żadnych opadów deszczu. Jako, że na torze Barcelona-Catalunya jest dość ciasno to walka w traffiku może mieć ogromny wpływ na rywalizację w LMP2.  Ciekawie mogą wyglądać pojedynki o zwycięstwo w LMP3 i GTE. Tam stawka wygląda na bardzo zbitą. W LMP2 Polski zespół ma szansę zdobyć punkty w niedzielę. Jednakże, aby tego dokonać to muszą uniknąć błędów na torze i z oponami. Natomiast w czołówce czeka nas intensywna walka o zwycięstwo pomiędzy Panis Racing, Coolem i IDEC Sport. Zobaczymy czy Prema zyska prędkości w niedzielę i czy będzie ona w stanie zagrozić wspomnianym rywalom.

Wyniki kwalifikacji do 4h Barcelona 2022 w ELMS

Wyniki kwalifikacji do 4h Barcelona 2022 w ELMS

Fot. European Le Mans Series

Fot. European Le Mans Series

Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama