Czego szukasz?

Załóż konto w Betfan!

Samochody

Ford Fiesta 2022 – wszystko, co powinniście wiedzieć. Silniki, wersje, dostępność, ceny

Ile kosztuje i co oferuje Ford Fiesta w 2022 roku w Polsce? Przyjrzeliśmy się oficjalnej ofercie samochodu i wygląda ona naprawdę sensownie. Największym minusem pozostaje jednak (nie)dostępność samochodów, o której piszemy więcej poniżej.

ford fiesta 2022
Fot. Ford

Ford Fiesta to jeden z najpopularniejszych samochodów do miasta, którego popularność w 2022 roku nieco spadła w związku z rozwojem crossoverów i SUV-ów. Fiesta obecnej generacji mierzy w zależności od wersji od 1 469 mm do 1 476 mm, jest długa od 4 040 mm do 4 068 mm oraz szeroka na 1 783 mm. Pojemność bagażnika wynosi od 311 litrów do 1 093 litrów, a zbiornik paliwa pomieści 42  litry (45 w przypadku ST).

Ford Fiesta 2022 – silniki

Miejski hit sprzedażowy Forda jest dostępny w naszym kraju z czterema różnymi jednostkami napędowymi. Wszystkie z nich są benzynowe, choć jedna z nich jest wyposażone w mały silnik elektryczny – rozrusznik, a więc według obecnie stosowanej metodologii jest tzw. miękką hybrydą.

Ofertę silnikową rozpoczyna jednak 1.1-litrowy silnik benzynowy o mocy 75 KM, który jest dostępny jedynie z 5-biegową manualną skrzynią biegów.

Najbardziej promowanym przez Forda motorem jest jednak litrowy benzyniak EcoBoost, który dostępny jest w dwóch wersjach. Słabsza ma 100 koni mechanicznych i można ją wyposażyć jedynie w 6-biegową, manualną przekładnią.

Obecnym hitem sprzedażowym jest jednak 1.0 EcoBoost z tzw. miękką hybrydą, którego moc maksymalna wynosi 125 KM. Samochód z tym silnikiem można kupić zarówno z 6-biegowym manualem, jaki i 7-stopniowym automatem PowerShift.

Dla sportowej wersji ST przygotowaną specjalną jednostkę napędową, taką samą jak dla Pumy ST. To 1.5-litrowy silnik o mocy maksymalnej 200 koni mechanicznych, który jest dostępny jest jedynie z 6-biegowym manualem.

ford fiesta 2022

Fot. Ford

Wersje wyposażenia

Ford w Polsce przygotował Fiestę w pięciu wersjach wyposażenia. Podstawą jest Titanium, który jest już całkiem dobrze wyposażony. Już w tej wersji znajdziemy reflektory w technologii LED, 8-calowy ekran dotykowy systemu informacyjno-rozrywkowego czy automatyczną klimatyzację. Jeśli chodzi o systemy wspomagające jazdę, to na pokładzie znajduje się tempomat, system rozpoznawania znaków drogowych oraz inteligentny ogranicznik czy tylne czujniki parkowania.

Drugim poziomem w drabince jest ST-Line. W tej wersji samochód jest już wyposażony w 17-calowe felgi (15-calowe w Titanium) oraz pakiet stylizacyjny ST. Jeśli chodzi o wyposażenie technologiczne, to większych różnic nie ma. Jedną z największych jest sportowe zawieszenie. Nieco więcej oferuje wersja ST-Line X. Znajdziemy w niej kamerę cofania, reflektory Full LED ze zintegrowanymi światłami przeciwmgłowymi w technologii LED oraz tylne światła częściowo w technologii LED.

Wyposażenie najwyżej umiejscowionej wersji ST skupia się oczywiście na sportowych akcentach. Tylko w tej wersji otrzymacie sportowe fotele Ford Performance, podwójne i chromowane końcówki wydechu czy lakierowany spojler. Jej udoskonaleniem jest wersja ST X, która zawiera reflektory matrycowe, 18-calowe felgi czy czerwone zaciski hamulców.

ford fiesta 2022

Fot. Ford

Co można dodatkowo dokupić?

Forda Fiestę można zamówić w dziewięciu kolorach – dwóch zwykłych (Race Red oraz Frozen White) oraz siedmiu metalizowanych. Jeden z nich dostępny jest tylko dla wersji ST (Mean Green), a pozostałe to Beautiful Berry Red, Moondust Silver, Chrome Blue, Agate Black, Boundless Blue oraz Magnetic Grey. Ceny lakierów wahają się od 600 zł do 2 700 zł, a jedynym bezpłatnym jest Race Red.

Do „standardowych” wersji, a więc Titanium, ST-Line i ST-Line X można dokupić pakiet Driver Assistance 2 (1 400 zł). Zawiera on m.in. adaptacyjny tempomat czy system wspomagający kierowcę w unikaniu kolizji z innymi pojazdami albo pieszymi. W tych samych wersjach wyposażenia można także mieć aktywnego asystenta parkowania, czujniki parkowania z tyłu czy kamerę cofania. Cena pakietu Parking 2 wynosi 2 700 zł albo 1 700 zł dla ST-Line X, bowiem zawiera ona kamerę cofania już w standardzie.

ZOBACZ TAKŻE
Crossover segmentu B - alternatywa dla auta miejskiego | 12 propozycji

Wersję ST można natomiast uczynić jeszcze bardziej sportową. Za 4 100 zł można bowiem mieć mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, Launch Control oraz wskaźnik zmiany biegu dla uzyskania maksymalnego przyspieszenia.

Co ciekawe, żadna wersja nie zawiera w standardzie podgrzewanej kierownicy, foteli oraz przedniej szyby. Taki pakiet dodatkowych funkcji kosztuje 1 550 zł, a 1 200 dla ST X. W każdej wersji trzeba dodatkowo zapłacić także za system nawigacji satelitarnej z systemem nagłośnienia premium Bang&Olufsen z wzmacniaczem 575 W i 10 głośnikami. Kosztuje on 4 300 zł, a 2 300 zł w wersji ST-Line X. Panoramiczny dach kosztuje natomiast w zależności od wersji od 3 900 do 4 350 zł.

Do samochodu można dokupić także ochronę pogwarancyjną, której ceny wahają się od 1 000 zł (do 5 lat albo 100 000 km) do 2 100 zł (do 7 lat albo 150 000 km).

ford fiesta 2022 wnętrze

Fot. Ford

Ford Fiesta 2022 – ceny

Zanim podamy wam ceny Fiesty w 2022 roku w Polsce, to musicie znać najważniejszą informację. Pomimo tego, że Fiesta po liftingu jest zupełną nowością, to… nie można zamawiać produkcyjnych egzemplarzy. Kompletnie nie rozumiemy tej sytuacji, ale oznacza ona po prostu, że można kupić jedynie egzemplarze, które ma w swoich magazynach Ford Polska.

Cennik rozpoczyna się od 68 tysięcy złotych za wersję Titanium z silnikiem 1.1 75 KM. To zresztą jedyna możliwość w przypadku tego silnika.

Znacznie większe możliwości daje jednostka napędowa 1.0 EcoBoost o mocy maksymalnej 100 KM. Można ją mieć zarówno w wersji Titanium (od 74 tys. zł), ST-Line (od 78 tys. zł) oraz ST-Line X (od 84 tys. zł).

Ceny jedynej wersji hybrydowej 1.0 EcoBoost 125 KM startują od 78 500 za wersję Titanium z 6-stopniowym manualem. Z manualem można mieć jeszcze wersję ST-Line, której ceny startują od 82 500 zł. Za wersję z automatem trzeba zapłacić co najmniej 87 500 zł (Titanium). ST-Line kosztuje od 91 500 zł, a ST-Line X od 97 500 zł.

Fiesty ST nie da się kupić poniżej 100 tysięcy złotych, ponieważ cennik startuje od 100 050 zł. Ceny ST X rozpoczynają się natomiast od 110 400 zł.

5/5 (liczba głosów: 3)
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama