Connect with us

Czego szukasz?

powered by Advanced iFrame. Get the Pro version on CodeCanyon.

Samochody

Ford Fiesta 2023 – wszystko, co powinniście wiedzieć. Silniki, wersje, dostępność, ceny

Ile kosztuje i co oferuje Ford Fiesta w 2023 roku w Polsce? Przyjrzeliśmy się oficjalnej ofercie samochodu i wygląda ona naprawdę sensownie. Największym minusem pozostaje jednak (nie)dostępność samochodów, o której piszemy więcej poniżej.

ford fiesta 2023
Fot. Ford

Ford Fiesta 2023 to jeden z najpopularniejszych samochodów do miasta, którego historia skończy się jednak już za moment. Amerykański producent zapowiedział, że historia dobiegnie końca latem 2023 roku, więc to tak naprawdę ostatnie miesiące na zakup tego kultowego już samochodu. Fiesta znika z rynku przez popularność SUV-ów oraz wszechobecną elektryfikację. W jej ramach Fordowi po prostu nie opłaca się jej produkować. Fiesta obecnej generacji mierzy w zależności od wersji od 1 469 mm do 1 476 mm, jest długa od 4 040 mm do 4 068 mm oraz szeroka na 1 783 mm. Pojemność bagażnika wynosi od 311 litrów do 1 093 litrów, a zbiornik paliwa pomieści 42  litry (45 w przypadku ST).

Ford Fiesta 2023 – silniki

Miejski hit sprzedażowy Forda jest dostępny w naszym kraju z trzema różnymi jednostkami napędowymi. Wszystkie z nich są benzynowe, choć jedna z nich jest wyposażone w mały silnik elektryczny – rozrusznik, a więc według obecnie stosowanej metodologii jest tzw. miękką hybrydą.

Ofertę silnikową rozpoczyna litrowy benzyniak EcoBoost o mocy 100 KM, który jest dostępny jedynie z 6-biegową manualną skrzynią biegów. Jeszcze jakiś czas temu w ofercie był także 75-konny benzyniak z 5-biegowym manualem. Trudno jednak dziwić się Fordowi, że zrezygnował z niego w pierwszej kolejności. 

Obecnym hitem sprzedażowym jest jednak 1.0 EcoBoost z tzw. miękką hybrydą, którego moc maksymalna wynosi 125 KM. Samochód z tym silnikiem można jednak kupić już tylko z 7-stopniowym automatem PowerShift. Do niedawna można było to jeszcze zrobić z 6-biegową manualną skrzynią biegów. 

Dla sportowej wersji ST przygotowaną specjalną jednostkę napędową, taką samą jak dla Pumy ST. To 1.5-litrowy silnik o mocy maksymalnej 200 koni mechanicznych, który jest dostępny jest jedynie z 6-biegowym manualem.

ford fiesta 2022

Fot. Ford

Wersje wyposażenia

Ford w Polsce przygotował Fiestę w pięciu wersjach wyposażenia. Podstawą jest Titanium, który jest już całkiem dobrze wyposażony. Już w tej wersji znajdziemy reflektory w technologii LED, 8-calowy ekran dotykowy systemu informacyjno-rozrywkowego czy automatyczną klimatyzację. Jeśli chodzi o systemy wspomagające jazdę, to na pokładzie znajduje się tempomat, system rozpoznawania znaków drogowych oraz inteligentny ogranicznik czy tylne czujniki parkowania.

Drugim poziomem w drabince jest ST-Line. W tej wersji samochód jest już wyposażony w 17-calowe felgi (15-calowe w Titanium) oraz pakiet stylizacyjny ST. Jeśli chodzi o wyposażenie technologiczne, to większych różnic nie ma. Jedną z największych jest sportowe zawieszenie. Nieco więcej oferuje wersja ST-Line X. Znajdziemy w niej kamerę cofania, reflektory Full LED ze zintegrowanymi światłami przeciwmgłowymi w technologii LED oraz tylne światła częściowo w technologii LED.

Wyposażenie najwyżej umiejscowionej wersji ST skupia się oczywiście na sportowych akcentach. Tylko w tej wersji otrzymacie sportowe fotele Ford Performance, podwójne i chromowane końcówki wydechu czy lakierowany spojler. Jej udoskonaleniem jest wersja ST X, która zawiera reflektory matrycowe, 18-calowe felgi czy czerwone zaciski hamulców.

ford fiesta 2022

Fot. Ford

Co można dodatkowo dokupić?

Forda Fiestę można zamówić w dziewięciu kolorach – dwóch zwykłych (Race Red oraz Frozen White) oraz siedmiu metalizowanych. Jeden z nich dostępny jest tylko dla wersji ST (Mean Green), a pozostałe to Beautiful Berry Red, Moondust Silver, Chrome Blue, Agate Black, Boundless Blue oraz Magnetic Grey. Ceny lakierów wahają się od 600 zł do 2 700 zł, a jedynym bezpłatnym jest Race Red.

Do „standardowych” wersji, a więc Titanium, ST-Line i ST-Line X można dokupić pakiet Driver Assistance 2 (1 400 zł). Zawiera on m.in. adaptacyjny tempomat czy system wspomagający kierowcę w unikaniu kolizji z innymi pojazdami albo pieszymi. W tych samych wersjach wyposażenia można także mieć aktywnego asystenta parkowania, czujniki parkowania z tyłu czy kamerę cofania. Cena pakietu Parking 2 wynosi 2 700 zł albo 1 700 zł dla ST-Line X, bowiem zawiera ona kamerę cofania już w standardzie.

ZOBACZ TAKŻE
Crossover segmentu B - alternatywa dla auta miejskiego | 12 propozycji

Wersję ST można natomiast uczynić jeszcze bardziej sportową. Za 4 100 zł można bowiem mieć mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, Launch Control oraz wskaźnik zmiany biegu dla uzyskania maksymalnego przyspieszenia.

Co ciekawe, żadna wersja nie zawiera w standardzie podgrzewanej kierownicy, foteli oraz przedniej szyby. Taki pakiet dodatkowych funkcji kosztuje 1 550 zł, a 1 200 dla ST X. W każdej wersji trzeba dodatkowo zapłacić także za system nawigacji satelitarnej z systemem nagłośnienia premium Bang&Olufsen z wzmacniaczem 575 W i 10 głośnikami. Kosztuje on 4 300 zł, a 2 300 zł w wersji ST-Line X. Panoramiczny dach kosztuje natomiast w zależności od wersji od 3 900 do 4 350 zł.

Do samochodu można dokupić także ochronę pogwarancyjną, której ceny wahają się od 1 000 zł (do 5 lat albo 100 000 km) do 2 100 zł (do 7 lat albo 150 000 km).

ford fiesta 2022 wnętrze

Fot. Ford

Ford Fiesta 2023 – ceny

Ile wynoszą ceny Fiesty w 2023 roku w Polsce? Cennik rozpoczyna się od 84 500 złotych za wersję Titanium z silnikiem 1.0 Ecoboost 100 KM. W tej konfiguracji cennik ST-Line rozpoczyna się od 86 200 zł, a ST-Line X od 92 200 zł.

Ceny jedynej wersji hybrydowej 1.0 EcoBoost 125 KM startują od 98 000 zł za wersję Titanium. Za ST-Line trzeba zapłacić co najmniej 99 700 zł, a za ST-Line co najniej 105 700 zł. Ogólnie rzecz biorąc Fiesta w każdej wersji podrożała przez ostatnie pół roku ponad 10 tysięcy złotych. 

Cennik Fiesty ST startuje już grubo powyżej 100 tysięcy złotych. Jedyna obecnie proponowana przez Ford Polska Fiesta w wersji wyposażenia ST X kosztuje co najmniej 118 600 zł. 

4.9/5 (liczba głosów: 7)
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama