Czego szukasz?

Załóż konto w Betfan!

FIA WEC

Toyota i Porsche na pole position do 6h Fuji 2022. Kubica dziewiąty

Toyota nie pozostawiła złudzeń rywalom zgarniając pierwszy rząd w kwalifikacjach do 6h Fuji ze sporą przewagą. Trudne zadanie czeka jutro nie tylko Alpine i Peugeota w klasie Hypercar, ale i Polaków w LMP2.

Inter Europol Competition daleko na starcie do 6h Fuji
Fot. Inter Europol Competition

Toyota nie pozostawiła złudzeń w klasie Hypercar

Najlepiej sesję otworzył Peugeot, który uplasował dwa swoje samochody na czele stawki w pierwszej próbie. Jednak jeszcze w połowie sesji do głosu doszedł duet Toyoty w kolejności #7 przed #8. Co ważniejsze, Alpine nie dało się w zupełności zdominować pojazdom hybrydowym, ponieważ na trzy minuty przed końcem Matthieu Vaxiviere wyprowadził #36 na trzecie pole startowe. W ostatnich minutach Brendon Hartley w ósemce próbował jeszcze awansować na pierwszą lokatę. Niestety mimo poprawy jego rezultat nie zdołał przebić 1:29.234, które dało pole position Kobayashiemu. W niedzielę na czele zobaczymy duet Toyoty przed Alpine i duetem Peugeota. Trzeba zaznaczyć, że cała piątka klasy Hypercar zamknęła się w sekundzie, ale trzecia Alpine straciła pół sekundy do drugiej Toyoty. Chyba wiadomo, co to oznacza w kontekście wyścigu w niedzielę. Wyniki sesji z podziałem na klasy są dostępne na końcu analizy.

ZOBACZ TAKŻE
Czym są Hypercary, GTP, LMH i LMDh? Wiele skrótów, jedna przyszłość

Polacy mieli dziś ciężko w LMP2

Po pierwszych minutach na czele tabeli znajdowali się Charles Milesi w Signatech #1 i Robert Kubica w Premie. Niestety Polak stracił po chwili swój rezultat za przekroczenie limitów toru. W kolejnych minutach nie miało to już znaczenia, ponieważ na czele zameldowała się Jota przed WRT. Na pierwszej pozycji do końca sesji już nic się nie wydarzyło i pole position wywalczył Antonio Felix da Costa dla #38 z czasem 1:31.649. Ciekawiej było tuż za nimi, ponieważ Frijns w WRT w ostatniej chwili spadł na trzecią lokatę z drugiego miejsca na rzecz AF Corse. Ponownie Nicklas Nielsen dał znać o swojej prędkości w kwalifikacjach.

W drugim rzędzie obok WRT znajdzie się też auto RealTeam WRT. Zaś za nimi uplasował się debiutujący Vector Sport przed duetem United Autosports. Słowem, ekipa Zaka Browna i Richarda Deana mocno utrudniła sobie walkę o tytuł kwalifikując się tak daleko. Czołową ósemkę zamknęła druga załoga Jota. Za nimi dopiero znalazł się Robert Kubica w Premie. Gorzej spośród „normalnych” załóg LMP2 spisało się tylko Signatech Alpine #1 oraz Inter Europol Competition kolejno na dziesiątym i jedenastym miejscu. Stawkę zamknęły dziś Algarve Pro i Ultimate w podklasy Pro-Am. W tej klasie na pole position ustawi się jutro AF Corse, który w ogólnej sesji LMP2 uzyskało drugi czas.

ZOBACZ TAKŻE
Miro Konopka o kibicach z Polski. "Cieszy mnie, że mamy ich tylu" | WYWIAD

GTE zbite bardziej, niż przewidywano

Przed weekendem spodziewaliśmy się, że balans w tych dwóch klasach może wyglądać różnie. Jednak kwalifikacje przyniosły nam bardzo wyrównaną walkę między Ferrari, a Porsche. Do samego końca sesji GTE Pro Christensen w #92 walczył z Calado w #51 o pierwsze pole startowe. Finalnie to Christensen w Porsche okazał się najszybszy z czasem 1:36.371. Jutro pierwsza czwórka w tej klasie to będą dwa Porsche na pierwszym i trzecim miejscu i duet Ferrari na drugiej i czwartej pozycji. Corvette zamknie jutro stawkę na starcie, ale nie powinno jej zamykać w trakcie samego wyścigu.

W klasie GTE Am dość niespodziewanie na pole position wbrew temu, co się działo w treningach wylądował Aston Martin. Dokładniej to Ben Keating ponownie dał popis swoich umiejętności i wypchnął #33 na pole position. Tuż za nimi zobaczymy jutro Iron Dames. Kobieca załoga jest zdecydowanie w gazie w tym sezonie w kwalifikacjach i nie tylko. Dziś jednak Sarah Bovy musiała zadowolić się drugą pozycją za Spirit of Race, którego nie spodziewaliśmy się tak wysoko w „czasówce”. Czołowe dwa rzędy uzupełni jutro faworyt lokalnej publiczności czyli D’Station Racing. Dopiero na trzech kolejnych pozycjach ustawi się jutro tercet Porsche, który ma największe szanse na pokonanie TF Sport i NorthWest AMR w walce o mistrzostwo. Te trzy auta czeka jutro sporo pracy na starcie.

ZOBACZ TAKŻE
Wyścig 6h Fuji 2022 w FIA WEC | Relacja na żywo

Co czeka nas w wyścigu 6h Fuji 2022?

W niedzielę, 11 września, o godzinie 4:00 czasu polskiego wystartuje 6h Fuji w ramach FIA WEC. Jeśli tylko pogoda nie pokrzyżuje planów to należy się spodziewać dominacji Toyoty w klasie Hypercar. Z racji tego, że #8 znajduje się w korzystniejszej sytuacji w punktacji to właśnie ta załoga powinna znajdować się na czele przed bliźniaczym autem. Treningi pokazały również, że prawdopodobnie na początku wyścigu Alpine będzie musiała uznać wyższość także wobec samochodów Peugeota. Tempo prototypów 9X8 na krótszych przejazdach wyglądało dobrze, ale nie wiemy, jak to będzie wyglądać na dłuższą metę. Peugeot nadal zmaga się z porpoisingiem, a dodatkowo w każdym z treningów przejeżdżali o ponad sześć okrążeń mniej względem rywali, co brzmi „interesująco” w kontekście problemów z niezawodnością w 6h Monza. Jeśli jednak nic się nie wydarzy to mają szanse na walkę o podium w niedzielę.

W LMP2 rezultaty dotychczasowych sesji wskazują, że na czele powinny znajdować się takie ekipy, jak Jota, United czy WRT. Prema, dla której startuje między innymi Robert Kubica na ten moment wygląda obecnie na rywala RealTeam WRT czy Vector Sport i Signatech Alpine w walce o piąte miejsce. Pamiętajmy jednak, że w wyścigu wiele może się wydarzyć. Niestety wiele też wskazuje na to, że Inter Europol Competition będzie musiał stawić czoła załogom z podklasy Pro-Am.

W GTE Pro oraz Am wbrew przewidywaniom przed treningami zapowiada się nam ekscytujący pojedynek między Porsche, a Ferrari. Te dwa samochody zdają się być bardzo dobrze zbalansowane pod kątem BoP względem siebie. W Pro prawdopodobnie Corvette będzie walczyło o to, aby nie zamykać stawki. Z kolei w klasie Am tuż za czołówką powinny się znaleźć Astony Martiny. 

ZOBACZ TAKŻE
Gdzie oglądać 8h Bahrain w FIA WEC 2022? [transmisja, online, stream]

Wyniki kwalifikacji do wyścigu 6h Fuji 2022 w FIA WEC

Toyota niepokonana w kwalifikacjach na Fuji

 

Porsche i Aston Martin najszybsze w kwalifikacjach GTE

Fot. FIA WEC

Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama