Czego szukasz?

Załóż konto w Betfan!

Samochody

Dacia Duster 2022 – wszystko, co powinniście wiedzieć. Wersje, silniki, ceny, LPG

Co oferuje i ile kosztuje w Polsce Dacia Duster w 2022 roku? Sprawdziliśmy i przeanalizowaliśmy wszystko to, z czego możemy wybierać decydując się na zakup tego popularnego SUV-a spod skrzydeł rumuńskiego producenta.

dacia duster 2022
Fot. Dacia

Dacia Duster w 2022 roku bez wątpienia może liczyć na wsparcie stałej grupy odbiorców, która od lat docenia ją za jej konwencjonalność, prostotę użytkowania i korzystne ceny. Pochwałę zbierają też spore bagażniki mogące w różnych wersjach pomieścić od 445 do nawet 1 462 litrów. Pomagają w tym optymalne rozmiary długości 4 342 mm, szerokości 1 804 milimetrów i wysokości 1 693 mm (1 682 dla wersji 4×4). Pojemność zbiornika paliwa wynosi natomiast standardowe dla Grupy Renault 50 litrów.

Dacia Duster – wersje wyposażenia

Jeśli chodzi o wersje wyposażenia naszego nowego Dustera, będziemy mieli możliwość wyboru spośród czterech wariantów. Najbardziej bazowy jest Essential. To dość mocno ogołocona i surowa wersja auta. Z systemów multimedialnych dostajemy analogowe Radio, MP3, USB i Bluetooth. Producent wyraźnie wskazuje brak CD, co jednak nie powinno być zaskoczeniem w dzisiejszych czasach. Do tego dochodzą małe rzeczy, czyli kolumna kierownicy z regulacją wysokości i głębokości, składana kanapa, oraz relingi dachowe w kolorze czarnym.

Ciekawiej jest w wersji Comfort, gdzie mamy już dostęp do wspomagaczy parkowania tyłem, elektrycznych i podgrzewanych lusterek, a także manualnej klimatyzacji. Naprawdę konkretnie sytuacja wygląda jednak dopiero w droższym pakiecie Prestige. Rzeczona klima staje się automatyczna, a naszym oczom ukazuje się ekran z 8″ dotykowym wyświetlaczem, nawigacją z mediami, oraz kamerami cofania. Ponadto dostajemy 17-calowe felgi ze stopu metali lekkich (16-calowe w wersji Comfort).

Jeśli mamy ochotę pójść na całość, możemy to zrobić przy pomocy topowej wersji SL Extreme. Nasz ekran wielofunkcyjny zostanie rozszerzony o przydatną kamerę Multiview. Wygodne systemy bezkluczykowego dostępu i uruchamiania silnika mają na celu sprawienie, że Dacia Duster będzie nam sprawiać samą przyjemność. W tym pomóc też może ładnie wykończone wnętrze z tapicerką materiałowa łączona ze skórą ekologiczną i pomarańczowymi przeszyciami.

dacia duster 2022

Fot. Dacia

Silniki

Gamma silnikowa, jaką oferuje nam producent, jest trochę myląca na pierwszy rzut oka. To dlatego, że nie każdy silnik może łączyć się ze wszystkimi wersjami wyposażenia. Wygląda jednak na to, że łącznie mamy do czynienia z siedmioma specyfikacjami. Najważniejsze jest to, że Dacia dość mocno kusi nas fabrycznie wbudowanym LPG. Gaz znajdziemy tylko w ECO-G 100 1.0 L. Mamy też stricte benzynowy TCe 90 o tej samej pojemności. Oba te silniki są trzycylindrowe.

Dodatkowy cylinder znajdziemy w pozostałych pięciu wariantach. Trzy z nich, to kolejne „benzyniaki” o pojemności skokowej 1332 centymetrów sześciennych. Na samej górze królują dwa diesle Blue dCi 115, o jeszcze większej pojemności (1462 cm3). Dlaczego mówimy osobno o dwóch silnikach, które są identyczne na papierze? Mianowicie jeden z dieslów pasuje do napędu 4×2, a drugi do uwielbianego przez amatorów jazdy typu off-road, czyli 4×4.

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Dacia Duster TCe 4x4 (150 KM) - auto na każdą kieszeń

Tak jak zauważyliśmy, trzeba dopasować wyposażenie do silnika, a nie silnik do wyposażenia. Bazowy Essential może mieć tylko silnik 1.0 L. To samo dotyczy wersji Comfort, która jednak ma rozszerzenie o dostęp do najsłabszego silnika o pojemności 1.4 litra (TCe 130). Prestige jako jedyna może mieć każdy silnik proponowany przez Dacię. Co ciekawe, tego samego nie można powiedzieć o najdroższej SL Extreme. Nie można go skonfigurować z najsłabszą jednostką benzynową.

dacia duster 2022

Fot. Dacia

Co można dokupić?

Paleta kolorów jest krótka i raczej dość mocno podstawowa. Darmowym standardem jest Biel Alpejska. Ciekawsze kolory dostaniemy za 2300 zł. Mamy tam do wyboru Niebieski Iron, Czerwony Fusion, Szary Comete i Czarną Perłę. Najdroższy lakier to Pomarańczowa Arizona za 2500 zł. Przypomina on bardzo ten odcień, z którym możemy kojarzyć samochody McLarena. Nasza Dacia Duster może więc się prezentować naprawdę dobrze już na pierwszy rzut oka.

Jeśli chodzi o dodatki, to w najtańszej Dacii możemy sobie dobrać pakiety „Comfort” z ogranicznikiem prędkości i kierownica pokryta skórą ekologiczną (1000 zł) oraz obszerny pakiet „Multimedia”. Za mały dodatek 1500 zł otrzymujemy nasz ekran wielofunkcyjny z 8-calowym dotykowym wyświetlaczem, a także dwa gniazda USB. Naprawdę pokaźnie możemy za to opakować drugą wersję, czyli komfort. Pakiet „Media Nav” za 1800/2100 zł daje nam rozszerzenia nawigacyjne i kamerę cofania, które standardowo znajdziemy dopiero w droższym Prestige. To samo dotyczy „Comfort Plus” (900 zł), czyli zestawu wygody, w skład którego wchodzi fotel z regulacją podparcia lędźwiowego, konsola centralna ze schowkiem oraz regulowany podłokietnik.

Jedna z najbardziej prestiżowych wersji Dacii Duster, czyli… Prestige, nie ma już za wiele do dodania. Za równy 1000 złotych dostajemy „Keyless Entry”, które jak już wcześniej ustaliliśmy, pozwala nam korzystać z auta bezkluczykowo. Nie można oczywiście zapominać o SL Extreme, ale ona jako jedyna nie ma żadnego dodatkowego pakietu. Możemy wyłącznie dokupić drobnostki, czyli rozszerzenie mapy Europy Wschodniej, podgrzewanie foteli i zapasowe opony. Są to jednak rzeczy, które możemy zamontować również w słabszych modelach. Dacia Duster nie oferuje nam więc niczego ekskluzywnego, co wykraczałoby poza podstawową ofertę.

dacia duster 2022 wnętrze

Fot. Dacia

Dacia Duster 2022 – ceny

Jak można się spodziewać, Dacia nie będzie wymagać wydania zawrotnych kwot na zakup nowego Dustera w Polsce. Najtaniej zrobimy to poprzez wzięcie wersji Essential z benzynowym silnikiem TCe 90. Cena to wtedy zaledwie 66 300 zł, co w niektórych markach jest kwotą za same dodatki. Tu dostajemy jednak kawał nowego samochodu. Dołożenie 2300 złotych do bazowej ceny pozwala nam wzięcie przełącznika na gaz.

Za te same silniki w wyposażeniu Comfort musimy zapłacić już nieco więcej, kolejno 73 800 i 76 100 zł. Wspomniany wcześniej najsłabszy silnik o pojemności 1.4 L to już zauważalny koszt prawie 81 tysięcy. Logiczne jest to, że kupując Dustera w wersji Prestige cena idzie tylko i wyłącznie w górę. Za auto w tym wyposażeniu musimy zapłacić minimum 78 100 zł, a w najdroższym dieslu przekracza ono nieznacznie kwotę 95 tysięcy złotych.

Dacia Duster daje naprawdę dużo w najdroższej wersji, lecz jakimś cena cudem nadal nie jest wyższa 100 tysięcy. Zdecydowanie najdroższy SL Extreme Blue dCi 115 to koszt dokładnie 99 200 zł. Oczywiście przebijemy barierę 100 tys. złotych, biorąc któryś z opcjonalnych lakierów. Nie mniej jednak nie zmienia to faktu, że Dacia Duster w 2022 roku w Polsce jest autem na każdą kieszeń. Zwłaszcza patrząc na rosnące ceny samochodów.

5/5 (liczba głosów: 2)
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Reklama