Czego szukasz?

Załóż konto w Betfan!

Samochody

Volkswagen T-Roc 2022 – wszystko, co powinniście wiedzieć. Wersje, silniki, wyposażenie, cennik

Co oferuje i ile kosztuje Volkswagen T-Roc w Polsce w 2022 roku? Oferta niemieckiego producenta jest całkiem bogata i można się w niej pogubić. Dlatego też przygotowaliśmy dla was przewodnik po najważniejszych informacjach o tym modelu, obejmujący silniki, wersje wyposażenia, dodatkowe opcje oraz cennik.

volkswagen t-roc 2022
Fot. Volkswagen

Co oferuje i ile kosztuje Volkswagen T-Roc w 2022 roku w Polsce? Samochód jest jednym z najbardziej popularnych w swoim segmencie, czemu trudno się dziwić. Uznana marka, świetny wygląd i bogate wyposażenie wersji standardowej kuszą wielu klientów. T-Roc ma 4 251 mm długości, 1 819 mm szerokości, 1 584 mm wysokości oraz 2 590 mm rozstawu osi. Pojemność bagażnika wynosi 445 litrów (392 l dla 2.0 190 KM), a po złożeniu siedzeń można ją zwiększyć do 1 290 litrów. Pojemność zbiornika paliwa wynosi natomiast 50 litrów, a dla wersji 2.0 190 KM – 55 litrów.

Volkswagen T-Roc 2022 – wersje wyposażenia

Niemiecki producent podobnie jak w przypadku innych modeli oferuje trzy, czytelne wersje wyposażenia – Life, Style i R-Line.

Trzeba przyznać, że cennik wersji Life rozpoczyna się dość wysoko (szczegóły poniżej), ale nie bez powodu. Samochód oferuje bowiem w standardzie 16-calowe aluminiowe felgi, reflektory i tylne światła w technologii LED. To również elektrycznie sterowane szyby z przodu i tyłu, lusterka boczne podgrzewane, składane i regulowane elektrycznie czy multifunkcyjna kierownica. Na pokładzie ma też wielu asystentów bezpieczeństwa. To m.in. system awaryjnego hamowania w mieście, aktywny system ochrony pasażerów czy system wykrywający pieszych. W wielu samochodach aktywny tempomat jest dostępny dopiero w najwyższych wersjach wyposażenia, a tutaj jest już w standardzie. Do tego dochodzi manualna klimatyzacja, system wspomagania parkowania z czujnikami z przodu i tyłu, 8-calowy zestaw wskaźników i 6,25-calowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego.

Biorąc pod uwagę, że R-Line to tak naprawdę wersja specjalna, Style jest drugą i najwyższą „zwykłą” wersją wyposażenia. Obejmuje on 17-calowe aluminiowe felgi, sportowe fotele kierowcy i pasażera z przodu, automatyczną klimatyzację, 10,25-calowy zestaw wskaźników i 8-calowy ekran systemu inforozrywki. Podobnie jak w Life, na pokładzie znajduje się naprawdę przyjemnie grający 6-głośnikowy zestaw audio.

Wersja R-Line różni się od style głównie kwestiami wizualnymi. Obejmuje to m.in. sportową kierownicę multifunkcyjną, szereg elementów w kolorze czarnym (m.in. podsufitkę, panel na desce rozdzielczej, drzwiach i konsoli środkowej) czy specjalną tapicerkę siedzeń. Co ciekawe, w kwestii komputera pokładowego, R-Line ma 8-calowy zestaw wskaźników, a więc taki jak w podstawowej wersji wyposażenia Life.

volkswagen t-roc 2022

Fot. Volkswagen

Silniki

Oferta silnikowa T-Roca w Polsce jest całkiem bogata, biorąc pod uwagę obecne trendy oraz gamę jednostek napędowych konkurentów ze swojego segmentu. Obejmuje ona cztery silniki benzynowy oraz jeden wysokoprężny.

Gamę rozpoczyna 3-cylindrowa, litrowa jednostka o mocy 110 koni mechanicznych, którą można sparować jedynie z 6-biegową, manualną skrzynią biegów. Zarówno z manualem, jak i automatem DSG o 7 przełożeniach można natomiast mieć samochód z 4-cylindrowym silnikiem 1.5 ACT o mocy 150 KM.

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Volkswagen T-Roc R-Line 1.5 TSI 150 DSG – ma potencjał

Szczytem oferty jednostek benzynowych jest 2.0 TSI 4Motion o mocy 190 koni mechanicznych. Samochód z tym silnikiem można mieć jedynie z automatem DSG i przyspiesza on od 0 do 100 km/h w mniej niż siedem sekund.

Jedynym rodzynkiem Diesla w ofercie jest 2-litrowa jednostka TDI SCR DPF o mocy 150 KM. Dostępna jest wyłącznie z automatem.

volkswagen t-roc 2022

Fot. Volkswagen

Co można dokupić?

Jeśli chodzi o opcje personalizacji, przede wszystkim Volkswagen T-Roc 2022 oferuje dziewięć kolorów nadwozia. To dwa uniwersalne/specjalne, sześć metalicznych i jeden perłowy. Jedyny kolor dostępny bez dodatkowej opłaty to szary Ascot. Biały Pure kosztuje już 1 090 zł. Znacznie droższe są lakiery metaliczne, których cena wynosi od 2 860 zł do 3 560 zł. To czerwony King’s Red, niebieski Ravenna, srebrny Pyrit, szary Indium, turkusowy Petrol Blue oraz niebieski Lapiz. Jedyny perłowy lakier – czarny Deep – jest dostępny za 2 860 zł.

Co równie ważne, samochód można skonfigurować także z wybranym kolorem i czarnym, szarym albo białym dachem. Najwięcej kombinacji jest możliwych oczywiście z czarnym dachem. Koszt takiej personalizacji wynosi do 5 890 zł, choć częstą ceną jest 2 860 zł.

T-Roc już w podstawie jest naprawdę bogato wyposażony, a wersje Style i R-Line są tylko niewielkim uzupełnieniem „bazy”. Nic więc dziwnego, że samochód można mocno doposażyć opcjami dodatkowymi. Zacznijmy od tych nie będących częściami pakietów. To m.in. hak holowniczy (3 620 zł), panoramiczny i elektrycznie otwierany szklany dach (5 760 zł, niedostępny dla Life), ogrzewanie postojowe (7 430 zł – 9 250 zł w zależności od wersji) czy system audio beats (2 340 zł). Jeśli zależy wam na indukcyjnym ładowaniu telefonu, to także musicie dopłacić – 2 180 zł.

Co jeszcze?

Klasyką są oczywiście pakiety pomagające doposażyć samochód w elementy z wyższych wersji wyposażenia, ale nie tylko. I tak np. podgrzewane przednie fotele nie są dostępne w żadnej wersji, ale można je nabyć w specjalnym Pakiecie Zimowym za 1 470 zł. Podobnie wygląda sprawa z kamerą cofania, która osobno kosztuje 1 380 zł albo bezkluczykowym dostępem (1 820 zł).

Dla miłośników bardziej sportowych jazdy przygotowano także sportowe zawieszenie (2 340 zł) albo zawieszenie z adaptacyjną regulacją DCC (5 360 zł). O ile w standardzie maksymalne dostępne felgi to 17 cali, to opcjonalnie można mieć 18-, a nawet 19 calowe. Koszt tych drugich to 4 590 zł.

volkswagen t-roc 2022 wnętrze

Fot. Volkswagen

Volskwagen T-Roc 2022 – cennik

Ceny Volkswagena T-Roca w Polsce zaczynają się dość wysoko. Cennik otwiera bowiem 104 290 zł za samochód z litrowym silnikiem o mocy 110 KM w wersji wyposażenia Life (jedynej dla tej jednostki napędowej).

Samochód z silnikiem 1.5 TSI ACT o mocy 150 KM jest już dostępny we wszystkich wersjach wyposażenia. Z manualną skrzynią biegów kosztuje on od 108 090 zł za wersję Life, przez od 122 890 zł za Style, a cennik R-Line rozpoczyna się od 124 390 zł. Ceny wersji z automatem startują od 116 690 zł (Life), przez od 132 490 zł (Style) do od 133 990 zł (R-Line).

Najmocniejszy benzyniak 2.0 TSI 4Motion 190 KM jest dostępny tylko w wersjach wyposażenia Style i R-Line. Jego cena zaczyna się od 152 690 zł, a cennik wersji R-Line rozpoczyna się 1 500 zł drożej.

T-Roc z silnikiem Diesla jest dostępny jednej konfiguracji (2.0 150 KM) i jednej wersji wyposażenia Style. Jego ceny startują od 148 090 zł.

5/5 (liczba głosów: 1)
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Reklama