Connect with us

Czego szukasz?

powered by Advanced iFrame. Get the Pro version on CodeCanyon.

Samochody

Land Rover Defender 2023 – wszystko, co powinniście wiedzieć. Silniki, wersje wyposażenia, opcje, ceny

Co oferuje i ile kosztuje Land Rover Defender w 2023 roku w Polsce? Przyjrzeliśmy się ofercie legendarnej terenówki i mamy dla was komplet informacji na temat silników, wersji wyposażenia, opcji dodatkowych i cen.

land rover defender 2022
Fot. Damian Łaciński

Land Rover Defender w 2023 roku to terenowa legenda, choć w najnowszej generacji otrzymał sporo funkcjonalności znanych z SUV-ów. Jakie wersje dostępne są w Polsce w 2023 roku i ile kosztują? Cenniki bywają nieco skomplikowane – zwłaszcza w Defenderze, który dostępny jest z trzema rozstawami osi – więc zebraliśmy wszystkie najważniejsze informacje o modelu w jednym miejscu. 

Już na samym początku trzeba wskazać, że Defender w Polsce jest dostępny we wszystkich wersjach – 90, 110 i 130. Dawniej oznaczały one rozstaw osi w calach i tak po prostu zostało. Dziś 3-drzwiowa 90 to 2 587 mm rozstawu osi i 4 583 mm długości całkowitej, 110 to 3 022 mm rozstawu osi i 5 018 mm długości całkowitej, a 130 to 3 022 mm rozstawu osi i aż 5 358 mm długości całkowitej. Zbiornik paliwa w zależności od wersji ma od 89 do 90 litrów pojemności. 

Jakie silniki w ofercie?

Oferta Defendera jest naprawdę rozbudowana, co będzie pojawiało się w tym tekście w wielu miejscach nie bez powodu. Tak naprawdę – w przeciwieństwie do wielu innych modeli – samochód naprawdę można dopasować do swoich potrzeb. 

Bazą dla silników jest 6-cylindrowy, 3-litrowy Diesel, który jest dostępny w kilku wariantach o różnej mocy maksymalnej. Najsłabszy ma 200 koni mechanicznych, środkowy 250 KM, a najmocniejszy 300 „kucyków”. 

Najsłabszym silnikiem benzynowym jest natomiast 2-litrowy Si4, choć słowo najsłabszy jest tutaj niefortunne. Ma on bowiem aż 200 KM mocy. Popularniejszy od niego jest jednak 3-litrowy motor R6 o mocy 400 KM. Szczytem oferty jest natomiast 5-litrowy benzyniak V8 o mocy aż 525 koni mechanicznych. 

Wszystkie te silniki są dostępne w wersji 90, podczas gdy w wersji 130 postawiono wyłącznie na 3-litrowe jednostki napędowe. Ciekawostka ma miejsce w wersji 110 – tam poza wskazanymi wyżej silnikami dostępna jest także hybryda plug-in bazująca na benzyniaku 2.0 Si4, w której łączna moc układu napędowego wynosi 404 KM. 

Co istotne, wszystkie samochody dostępne w Polsce wyposażone są w automatyczną skrzynię biegów i napęd na wszystkie koła. 

land rover defender 2022

Fot. Damian Łaciński

Land Rover Defender 2023 – wersje wyposażenia

Wspomnieliśmy już, że Land Rover Defender to bogactwo wyboru. Wersji wyposażenia jest co nie miara, ale postaramy się to uporządkować. 

W wersji 90 samochód można mieć w wersjach SE, Hard Top Standard, Hard Top SE, Hard Top X-Dynamic SE, XS Edition, X, Carpathian Edition, V8, X-Dynamic SE oraz X-Dynamic HSE.  W wersji 110 samochód w Polsce można mieć dodatkowo jeszcze w najbardziej standardowych wersjach – Standard i S. 

Podobną liczbę wersji co 90 oferuje Land Rover Defender 130. To SE, Hard Top Standard, Hard Top SE, Hard Top X-Dynamic SE, XS Edition, X, Carpathian Edition, V8, X-Dynamic SE oraz X-Dynamic HSE.

Co wyróżnia poszczególne wersje poza nazwą? Postaramy się opisać to najbardziej czytelnie, jak tylko się da. Przede wszystkim standardem w niemal wszystkich wersjach jest adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne. Dla dwóch podstawowych wersji Hard Top jest to zawieszenie sprężynowe, ale rzecz jasna samochód można wyposażyć w powyższe. 

Alle Tarrain Progress Control jest natomiast standardem tylko dla wersji X, Carpathian Edition oraz V8. W pozostałych przypadkach trzeba je dokupić jako opcje dostępną w pakiecie, bowiem standardem jest Terrain Response. Podobnie wygląda sprawa z systemem stabilizacji toru jazdy, który jest standardem w trzech w/w wersjach, a w pozostałych trzeba za niego dopłacić 6 250 zł. 

Poczwórne końcówki wydechu spotkacie natomiast tylko w dwóch wersjach – Carpathian Edition oraz V8. Jest to rzecz jasna związane z 5-litrową V8 o mocy 525 KM. 

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Range Rover Velar 2.0 i4 R-Dynamic SE - nowoczesny elegant

Co jeszcze warto wiedzieć?

W niektórych wersjach samochód można wyposażyć w otwierany dach panoramiczny, który jest standardem w wersjach X-Dynamic HSE, XS Edition, X, Carpathian Edition oraz V8, a w pozostałych (w tych samochodach, gdzie jest to w ogóle możliwe) kosztuje 10 760 zł. 

Z ciekawostek podgrzewana przednia szyba oraz podgrzewane dysze spryskiwaczy przedniej szyby są standardem jedynie w wersjach Carpathian Edition oraz V8. W pozostałych przypadkach są dostępne jako opcje w pakiecie. Wersje te jako jedyne mają także elektrycznie wysuwany/chowany hak holowniczy, który we wszystkich pozostałych wersjach kosztuje 7 940 zł. 

Zaawansowany system wspomagający holowanie także jest standardem w dwóch wyżej wskazanych wersjach, a w pozostałych jest opcją w pakiecie. Wyjątkiem Hard Top Standard, gdzie w ogóle nie można go kupić. 

Standardem we wszystkich wersjach są tylne światła LED, ale w wersjach X, Carpathian Edition oraz V8 są one dodatkowo przyciemniane. Lampy LED także są standardem, ale ich rodzaj jest już kwestią ceny. Są one bowiem dostępne jako standardowe LED-y, LED-y Premium oraz Matrix Led (standard dla czterech najwyższych wersji wyposażenia). 

land rover defender 2022

Fot. Damian Łaciński

Jakie wyposażenie w aspekcie komfortu?

Jeśli chodzi o klimatyzację, to standardem dla większości wersji jest 2-strefowa, ale dostępna jest także 3-strefowa oraz 3-strefowa z asystentem chłodzenia. Ta ostatnia jest standardowo dostępna w wersjach Carpathian Edition oraz V8. 

Spore różnice mają natomiast miejsce, jeśli chodzi o system audio. W najsłabiej wyposażonych wersjach standardem jest zwykły system audio 180W z 6 głośnikami, ale wraz z ceną wszystko się zmienia. Dla nieźle wyposażonych wersji to już system Meridiana 400W z 11 głośnikami, ale dla najbardziej „wypasionych” Meridian z Land Roverem przygotowali aż 700W i 15 głośników z subwooferem. 

Android Auto i Apple CarPlay są dostępne oczywiście we wszystkich wersjach. Standardowym ekranem systemu informacyjno-rozrywkowego jest ten 10,25-calowy, ale można mieć także nieco większy – 11,4-calowy. Wyświetlacz przezierny jest natomiast standardem dla najlepiej wyposażonych wersji, a w pozostałych przypadkach kosztuje 7 100 zł (niedostępny dla wszystkich). 

Co istotne, standardem we wszystkich wersjach jest system kamer Surround 3D, a także tempomat – w bogatszych wersjach aktywny z systemem stop&go. Wszystkie wersje mają także wiele innych asystentów – w tym system rozpoznawania znaków drogowych, wspomaganie parkowanie 360, asystent pasa ruchu, system wykrywania ruchu przecinającego drogę cofania czy czujnik monitorujący potencjalną kolizję z tyłu. 

Land Rover Defender 2023 – ceny

Cennik Defendera 90 rozpoczyna się od 307 900 zł za Hard Top Standard z silnikiem 3.0D R6 300 KM. Popularna wersja SE z 3-litrowym Dieslem o mocy 300 KM pod maską to już wydatek od 414 500 zł. Pół miliona złotych przekracza się w wersji wyposażenia X, a najlepiej wyposażone wersje to wydatek od 760 500 zł. Właśnie tyle kosztuje Defender z silnikiem 5.0 V8, choć nie jest on najdroższy. Ceny 90 w wersji Carpathian Edition rozpoczynają się od 801 400 zł. 

Cennik Defendera 110 wygląda podobnie, choć za większy samochód trzeba oczywiście zapłacić nieco więcej. Ceny Hard Top Standard 3.0D R6 300 KM startują od 368 000 zł, a wersji SE od 394 300 zł. Za hybrydę plug-in trzeba zapłacić od 393 900 zł, a ceny V8 startują od 772 700 zł.

Rzecz jasna najdroższy jest Defender 130, którego nie da się kupić poniżej 400 tysięcy złotych. Ceny najtańszej (w tym przypadku) wersji SE rozpoczynają się bowiem od 447 400 zł za 3-litrowego benzyniaka R6 o mocy 300 KM. Za wersję X (najbogatsza przy tym rozstawie osi) trzeba zapłacić od 624 200 zł w przypadku Diesla i od 641 600 zł w przypadku benzyny.

Jak widać, oferta Defendera w Polsce jest niezwykle rozbudowana i ciężko czytelnie opisać ją w jednym tekście, co mamy nadzieję się udało. W przypadku zainteresowanie najlepiej po prostu pobrać cenniki ze strony i sprawdzić już interesujące was szczegóły, a następnie skontaktować się z dealerem. Zwłaszcza, że ceny w dzisiejszych czasach dynamicznie się zmieniają. 

4.7/5 (liczba głosów: 13)
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama