Connect with us

Czego szukasz?

Samochody

Używany Renault Kadjar – silniki. Wady, zalety, opinie. Który jest najlepszy?

Renault Kadjar – jakie oferuje silniki i co o nich wiadomo? Przyjrzeliśmy się ofercie popularnego francuskiego modelu i wskazaliśmy wady i zalety poszczególnych jednostek napędowych. Jedna jest totalną klapą, ale poza tym jest z czego wybierać.

używany renault kadjar silniki
Fot. Renault

Renault Kadjar – silniki. Dwa kompletnie różne benzyniaki

Renault Kadjar – jakie oferuje silniki i który jest najlepszy? Bazowym dla tego modelu jest 4-cylindrowy 1.2 TCe o mocy 96 kW/130 KM i 205 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jednostkę montowano do samochodów w latach 2015-2019 i spokojnie można ją nazwać największą klapą francuskiej marki w ostatnich latach. Rozcieńczony olej czernieje w cylindrach, a wolne ogrzewanie zauważalnie spowalnia ogrzewanie wnętrza, dlatego zimą raczej nie rozbierajcie się od razu po wejściu do kabiny. Najbardziej absurdalne jest jednak zużycie paliwa oscylujące średnio wokół… dziewięciu litrów. Do użytku jedynie na regularnych dłuższych trasach. 

Montowany od 2018 roku 4-cylindrowy 1.3 TCe to już zupełnie inna historia. Jednostka dostępna jest o mocy maksymalnej 103 kW/140 KM i 240 Nm oraz 116 kW/158 KM i 270 Nm. To elastyczny silnik, którego średnie spalanie jest niemal trzy litry niższe niż tego opisanego powyżej. Nie ma się co dziwić, bowiem w jego rozwoju poza Renault i Nissanem brał udział także Mercedes. Niemiecka marka wykorzystuje go w swoich kompaktowych modelach. Co najważniejsze, dotąd nieznane są żadne większe problemy tego silnika, czym przykrywa fatalną opinię opisanego wyżej 1.2.

Z Dieslami jest już znacznie spokojniej

Bazowym silnikiem Diesla dla Kadjara jest montowany od początku 4-cylindrowy 1.5 dCi. Można go kupić w dwóch wariantach – o mocy 81 kW/110 KM i 250 Nm oraz 85 kW/116 KM i 260 Nm. To silnik, który w różnej formie jest na rynku od ponad dwóch dekad. Na początku miał opinię zawodnego, ale od jakiegoś czasu jest wręcz wzorem trwałości i długowieczności. Ostatnie zmiany nastąpiły w 2018 roku, kiedy dostosowano go do coraz bardziej rygorystycznych pomiarów emisji. Zyskał też AdBlue i intercooler wodny na sprężone powietrze. Wszystko to pomogło właściwościom jezdnym, a nie zaszkodziło zużyciu paliwa. Do wyboru z manualem albo dwusprzęgłowym automatem EDC. 

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Renault Kadjar Intens 1.3 TCe – lepszy od poprzednika

W początkowym latach produkcji montowano także 1.6 dCi R4 o mocy 96 kW/130 KM i 190 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Niby niewielka różnica, ale nie 1.5-litrowy dCi nie może równać się z nieco większym bratem przede wszystkim pod względem agresywności. Główna różnica polega na tym, że moment obrotowy w 1.6 dCi pojawia się szybko i dopiero przy wyższych obrotach. Można się z nim cieszyć sportową jazdą, ale nigdy z automatem. Jako jedyna jednostka napędowa w swoich czasach była dostępna z napędem na wszystkie koła. 

Powyżej opisany 1.6 dCi został zastąpiony przez 4-cylindrowy 1.7 Blue dCi o mocy 110 kW/150 KM i 340 Nm. To jednostka z wtryskiem mocznika AdBlue, turbodoładowana turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek i siłownikiem elektrycznym. Można znaleźć także egzemplarze z 4×4, choć są dość rzadko spotykane. Mimo wzrostu mocy została ona mocno stłumiona, co nie jest dobrą informacją dla lubiących dynamiczną jazdę. Nadal jednak oferuje przyzwoite średnie spalanie, ale egzemplarze z nim są dość drogie przy zakupie. 

Renault Kadjar – silniki. Który wybrać?

Akurat Renault Kadjar pod względem silników jest naprawdę przejrzystym modelem. Przede wszystkim pod żadnym pozorem nie decydujcie się na 1.2 TCe, chyba że macie do czynienia z potężną okazją. Jednostka ta lepsza już nie będzie, a może przysporzyć wam sporo problemów. Dla odmiany 1.3 TCe to gwarancja naprawdę spokojnej jazdy przez wiele lat. Diesle stoją na podobnym poziomie, choć ceny tego największego są nieco przesadzone. 1.6 dCi jest nieco lepszy od minimalnie mniejszego brata, ale oba są dobrym wyborem. 

3.9/5 (liczba głosów: 85)
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama