Czego szukasz?

IMSA SportsCar

Kalendarz IMSA 2023. Mniej znaczy więcej?

W sezonie 2023 kalendarz IMSA SporsCar Championship wprawdzie będzie nieco skromniejszy. Jednak wprowadzenie jednego nowego obiektu do mistrzostw może sprawić, że seria zyska na popularności nie tylko dzięki debiutowi klasy GTP.

Indianapolis zadebiutuje w kalendarz IMSA 2023
Fot. IMSA

Zastanawiające rozwiązanie

IMSA na sezon 2023 zdecydowała, że ich kalendarz przejdzie kilka zmian. W ostatnich latach utarł się schemat, według którego seria liczyła do 13 rund, ze zróżnicowaną strukturą klas. Zwykle sezon zaczynał się na Daytonie i Sebring z udziałem wszystkich kategorii. Natomiast potem mistrzostwa przenosiły się do Kalifornii na kolejne dwa wyścigi, ale głównie z udziałem aut DPi oraz GT. Potem w drugiej połowie sezonu następowała wędrówka po torach w stanach Ohio, Michigan czy nawet do Kanady, do Toronto. Sezon zwykle wieńczyły dwie rundy z wyłącznym udziałem aut GT mieszane z wyścigiem na Road America oraz Petit Le Mans.

Teraz jednak czeka nas kilka zmian, które paradoksalnie powinny przyciągnąć więcej kibiców. Przede wszystkim kalendarz skrócono do jedenastu rund. Z harmonogramu znikają takie lokalizacje, jak uliczna runda w Detroit czy tor w Mid-Ohio. Ten pierwszy będzie od teraz gościł IndyCar oraz Michelin Prototype Challenge w nowej lokalizacji nawiązującej do toru, który dawniej gościł Formułę 1. Natomiast drugi ze wspomnianych obiektów w ostatnich latach mocno podupadł pod względem poziomu infrastruktury i mimo emocjonujących zawodów nie zdołał utrzymać się w IMSA.

ZOBACZ TAKŻE
Kalendarz FIA WEC 2023. Co nas czeka?

Będzie „coś” w zamian

Jednak kibice nie zostaną pozostawieni bez alternatywy. W końcu po wielu latach rozważań i przymiarek, IWSC zagości w Indianapolis. Dwa lata temu obiekt organizujący Indy 500 wrócił do organizacji wyścigów długodystansowych goszcząc 8h Indy w ramach GTWCh America. Teraz do tego dołączy IMSA SportsCar wraz z rundą trwającą 2 godziny i 40 minut. Czy to jest coś, na co kibice liczyli? Z jednej strony fani sportscarów od lat wyczekiwali takiego wydarzenia. Jednak patrząc po komentarzach w sieci można dostrzec, że spodziewali się oni rundy trwającej osiem godzin, lub więcej. Jednak tu trzeba wziąć pod uwagę to, że to dopiero pierwszy wyścig tych mistrzostw na jednym z najpopularniejszych torów na świecie. W przyszłości można spodziewać się, że wyścig w Indianapolis może być jednym z najważniejszych „produktów” w ich portfolio.

Kalendarz IMSA 2023

Lp.Nazwa rundyTor i lokalizacjaDataKlasySprint/EnduranceDługość wyścigu
1.24h DaytonaDaytona International Speedway, Daytona, Floryda28 - 29 styczniaGTP, LMP2, LMP3, GTD Pro, GTDEndurance Cup24 godziny
2.12h SebringSebring International Raceway, Sebring, Floryda18 marcaGTP, LMP2, LMP3, GTD Pro, GTDEndurance Cup12 godzin
3.Grand Prix Long BeachLong Beach, Kalifornia15 kwietniaGTP, GTD Pro, GTDSprint Cup1 godzina 40 minut
4.Grand Prix MontereyLaguna Seca, Monterey, Kalifornia14 majaGTP, LMP2, GTD Pro, GTDSprint Cup2 godziny 40 minut
5.Six Hours of the GlenWatkins Glen International, New York25 czerwcaGTP, LMP2, LMP3, GTD Pro, GTDEndurance Cup6 godzin
6.Grand Prix MosportMosport, Bowmanville, Ontario, Kanada9 lipcaGTP, LMP3, GTD Pro, GTDSprint Cup2 godziny 40 minut
7.Grand Prix North EastLime Rock Park, Lakeville, Connecticut22 lipcaGTD Pro, GTDSprint Cup2 godziny 40 minut
8.IMSA Fastlane SportsCar WeekendRoad America, Elkhart Lake, Wisconsin6 sierpniaGTP, LMP2, LMP3, GTD Pro, GTDSprint Cup2 godziny 40 minut
9.GT Challenge at VIRVirginia International Raceway, Alton, Wirginia27 sierpniaGTD Pro, GTDSprint Cup2 godziny 40 minut
10.IMSA Battle on the BricksIndianapolis Motor Speedway, Indiana17 wrześniaGTP, LMP2, LMP3, GTD Pro, GTDSprint Cup2 godziny 40 minut
11.Petit Le MansRoad Atlanta, Braselton, Georgia14 październikaGTP, LMP2, LMP3, GTD Pro, GTDEndurance Cup10 godzin

Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama