Czego szukasz?

Testy nowych samochodów

TEST | Peugeot 308 SW GT Pack Hybrid 225 KM EAT8 – najładniejsze kombi?

Testowany przez nas najmocniejszy hybrydowy Peugeot 308 SW z GT Pack zapewnił nam dużo przyjemności z jazdy i udowodnił, że kombi nie musi być bardziej paliwożerne i znacznie cięższe od kompaktowego hatchbacka. Czy to znaczy, że bardziej polecimy wam SW? O tym przekonacie się, czytając nasz test.

peugeot 308 sw gt pack hybrid 2022 główne
Fot. Adrian Drozdek

Ogólne wrażenia: Peugeot 308 SW GT Pack Hybrid 225 KM EAT8

Nowy Peugeot 308 SW sprawia, że już na starcie myślisz sobie „oj nie, nie będzie to kolejne nudne kombi tylko dla rodzin”. Według wielu, wersja SW dla w teorii nieco większego francuskiego mieszczucha jest nawet ładniejsza niż zwykły hatchback. W sumie możemy się pod tym podpisać, bo faktycznie dało się odczuć, że jest nie tylko bardziej przestronnie, ale i zadziornie. Samochód dostał tak jakby dodatkowego pazura i aż chce się dłużej zawiesić oko, a następnie wykorzystać wszystkie konie mechaniczne. Oczywiście w hybrydzie zawsze będzie to bardziej stonowane, ale co na plus dla Peugeota to fakt, że w ogóle nie odczuwa się większej długości. Prowadzenie, właściwości jezdne, wybieranie nierówności, dostosowywanie się pod warunki jest naprawdę niezłe. A jeśli dodamy do tego funkcję masażu, to żadna nawet – zazwyczaj wykańczająca fizycznie – trasa nie będzie wam straszna.

tył 3

Fot. Adrian Drozdek

Podobnie, jak robiliśmy to w przypadku dwóch testowanych hatchbacków (linki znajdziecie poniżej), to należy pochwalić Francuzów za świetną kamerę cofania, która nawet w nocy z lekkimi zabrudzeniami zapewnia świetną widoczność. W środku wszystkie materiał są dobrej jakości, a ich spasowanie jest bardzo dobre. Jedynie środkowy schowek mógłby mieć więcej miejsca. Jeśli chodzi o niebieską skórę Naboo to nie widać, aby miała tendencję do nadmiernego zużywania się. Nasz egzemplarz nie miał jednak przejechane więcej jak 10 tys. km, więc prawda wyjdzie po ok. 35-40 tysiącach. Na ten moment jest nieźle, bo tradycyjnie ergonomia kierowcy dzięki świetnym siedzeniom i kokpitowi stoi na wysokim poziomie.

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Peugeot 308 GT Pack 1.6 225 KM PHEV EAT8 - sport hybrydowy

Dane techniczne

Peugeot 308 SW GT Pack został wyposażony w układ hybrydowy plug-in 1.6 HYbrid PHEV o łącznej mocy 225 KM i automatyczną przekładnię EAT8. Suma summarum sam „elektryk” ma 110 KM (poj. 12 kWh), a spalinówka 180 KM. Pierwszą „setkę” samochód jest w stanie osiągnąć w czasie 7,5 sekundy. Jego prędkość maksymalna to 235 km/h. Maksymalny moment obrotowy to 360 Nm. Natomiast w zbiorniku paliwa nie pomieścimy więcej jak 40 litrów.

przód peugeota 308

Fot. Adrian Drozdek

Podstawowe wymiary 308 SW prezentują się następująco: 4638 mm (długość) x 2062 mm (szerokość, z lusterkami) x 1442 mm (wysokość). Mamy więc auto dłuższe o 270 mm. Rozstaw osi to 2732 mm. Podstawowy bagażnik pomieści nam 548 litrów (to o 187 więcej niż hatchback). Przestrzeń można zwiększyć aż do 1574 l. Masa pojazdu oscyluje w granicach 1700 kg.

Bogate wyposażenie Peugeota 308 SW

Jako że mieliśmy do czynienia z wersją GT wspartą dodatkowym „GT Pack” należy wyróżnić kilka najciekawszych opcji. Na pewno na uwagę zasługują tutaj świetne reflektory Matrix LED z automatycznym dostosowywaniem świateł do warunków drogowych, 18-calowe felgi aluminiowe, Clean Cabin (automatyczny obieg zamknięty z czujnikiem jakości powietrza oraz pyłu zawieszonego PM2.5). Za część z nich w innej wersji wyposażenia np. Allure Pack musielibyście dopłacić. Za to w naszym egzemplarzy dopłaty wymagały tapicerka skórzana Blue Naboo (4 000 zł), lakier specjalny (3 500), system nagłośnienia FOCAL Premium Hi-Fi (3 000) oraz ładowarka pokładowa 7,4 kW (1 800). W sumie opcje dodatkowe kosztowałyby nas przeszło 11 900 zł.

wnętrze peugeot 308 sw gt pack hybrid 2022

Fot. Adrian Drozdek

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Peugeot 308 GT Pack 1.5 BlueHDI 130 KM - spokojny diesel

Spalanie. Tutaj jeszcze jest szansa na poprawę

Peugeot w przypadku tej wersji pochwalił się jedynie średnim spalaniem WLT w cyklu mieszanym na poziomie 1,2 l/100 km. Aż tak dobrze nie jest, ponieważ nawet wliczając w pełni naładowane baterie i uwzględniając taką trasę mieszaną, ale z wyłączeniem dróg szybkiego ruchu uda się zejść na 4,0 l/100 km. Jednakże po około 55 km (producent przewidział 65) właściwie nie ma już energii, więc spalanie zaczyna wzrastać. Średnio tak 15,5 kWh/100 km wychodziło nam zużycie energii. Ostatecznie w mieście, gdy „zabraknie prądu” trzeba liczyć się z wartościami na poziomie 8,5 l/100 km. W przypadku trasy bez dróg szybkiego ruchu takie 5,2 l/100 km jest realne, a już z autostradą trzeba spoglądać na przyrost 6,5-7,0 l/100 km w zależności od warunków. Niektóre parametry wyglądają ciut gorzej, a inne minimalnie lepiej niż w hatchbacku z tym samym układem napędowym, także poniekąd stereotyp o wyższym spalaniu dla kombi tutaj się nie sprawdził.

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Škoda Scala Monte Carlo 1.5 TSI 150 DSG - czeski warm hatch

Przyjemność za 200 tysięcy. Można jednak taniej

Testowany egzemplarz Peugeot 308 SW GT Pack Hybrid 225 KM EAT8 został wyceniony na 200 900 złotych (stan na listopad 2022). Gdyby odjąć od tego wymienione wcześniej opcji udałoby się zejść na 189 tys. zł. Warto przy tym wspomnieć, że 308-kę w kombi możecie mieć już od 113 300 zł (Active Pack) lub od 122 300 (Allure Pack). Jednakże jedynie w Allure Pack i GT Pack macie możliwość skonfigurowania modelu nie tylko ze zwykłą spalinówką, ale i napędem hybrydowym (z tą różnicą, że przy Allure jest tylko  wybór 180, a nie 225 KM). Pod swoje preferencje wymarzone 308 SW możecie skonfigurować tutaj. Co ciekawe, w zestawieniu wszystkich wersji dla hatchbacka i SW (kombi) wychodzi nam około 5 tys. złotych różnicy na każdej wersji wyposażenia. Jak za tak zgrabne wydłużenie auta i uczynienie go bardziej praktycznym nie jest to wcale tak dużo.

tył peugeot 308 sw gt pack hybrid

Fot. Adrian Drozdek

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Peugeot 3008 GT 1.6 HYbrid4 300 KM PHEV - SUV z zacięciem

Podsumowanie: Peugeot 308 SW GT Pack Hybrid 225 KM EAT8

Peugeot 308 SW GT Pack Hybrid 225 KM EAT8 2022
  • Stylistyka
  • Przestronność
  • Jakość materiałów
  • Wyposażenie
  • Multimedia
  • Komfort użytkowania
  • Przyjemność z jazdy
  • Silnik i napęd
  • Skrzynia biegów
  • Ekonomia i ekologia
  • Bezpieczeństwo
  • Cena w stosunku do jakości
4.8

Podsumowanie

Średnia 4,8 jest adekwatna dla Peugeota 308 SW GT Pack Hybrid EAT8, ponieważ samochód ten oprócz prezencji jest też praktyczny i umila podróżowanie. W zestawieniu z Fordem Focusem Kombi, Kią Ceed SW, Renault Megane Grandtour, VW Golfem Variant – czyli głównymi konkurentami – auto wypada naprawdę nieźle. Jedynie, jeśli chodzi o cenę przekraczającą 200 tys. złotych to tutaj robią się schody, ponieważ część konkurentów nawet z hybrydami może być tańsza. W ich przypadku trudniej jednak o moc rzędu 225 KM, co poniekąd jest na korzyść dla Peugeota. Na pewno, jeśli tylko zastanawiacie się nad hatchbackiem lub kombi dla 308-tki, to tutaj bardziej polecilibyśmy to drugie nadwozie. Finalna decyzja należy jednak do was.

Galeria: Peugeot 308 SW GT Pack Hybrid 225 KM EAT8

Oceń nasz artykuł!
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama