Connect with us

Czego szukasz?

Samochody

Używana Kia Sorento III – silniki. Wyłącznie solidne propozycje. Wady, zalety, opinie

Kia Sorento III – z jakimi silnikami można kupić model w Polsce? Oferta serwisów ogłoszeniowych nie jest przesadnie bogata i oferuje głównie trzy rozwiązania. Wszystkie z nich są jednak niezwykle solidne.

używana kia sorento iii silniki
Fot. Kia

Używana Kia Sorento III – silniki

Kia Sorento III – jakie silniki są dostępne w tym modelu i który z nich jest najlepszy. Trzeba przyznać, że w przeciwieństwie do wielu innych modeli koreańskiej marki do wyboru są naprawdę solidne i dość mocne jednostki. Podstawowymi jednostkami dla tego modelu są Diesle – 2.0 CRDi i 2.2 CRDi. Zacznijmy od tego pierwszego, który ma 136 kW/185 KM mocy maksymalnej i 441 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W porównaniu z większym wariantem jest nieco cichszy i nie prowadzi się wcale gorzej. Silnik jest oferowany jedynie z 6-biegowym automatem i napędem na cztery koła, choć do dziś nie możemy zrozumieć, dlaczego nie wprowadzono manualu i napędu na przednie koła. Jednostka jest całkiem niezawodna, a jedyna częściej spotykana awaria to pompa olejowa. 

Mocniejsze 2.2 CRDi oferuje 147 kW/200 KM mocy maksymalnej i 441 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jednostka jest już przystosowana do Euro 6 – otrzymała zmodyfikowaną głowicę, blok i moduł wałka wyrównoważającego, bardziej niezawodne wtryskiwacze elektromagnetyczne, ale co zaskakujące, także mniejszy wlew oleju (6,5 wobec wcześniejszych 8 litrów) w porównaniu z Euro 5. Silnik jest niezawodny i ma przyjemną, choć raczej dolną charakterystykę. Nie jest to sprinter, ale z pewnością nie walczy z ciężkim samochodem. Niestety nie jest też najoszczędniejszy (normalnie 8 litrów), a dzięki koncepcji długiego skoku również nie najcichszy – mimo wałków wyrównoważających. Wersje zbudowane przed 2018 rokiem nie potrzebowały jeszcze AdBlue, te młodsze już go mają, wraz z dostępem do nowego ośmiobiegowego automatu. Była też opcja napędu tylko na przednie koła lub manualnej skrzyni biegów, ale większość samochodów to AWD plus automat. Perspektywiczny problem to bardzo drogi DPF.

ZOBACZ TAKŻE
BMW Serii 5 (F10/F11) - jaka wersja jest najlepsza? Silniki, opinie, usterki, częste awarie

Tak naprawdę tylko jeden benzyniak

W ofercie jest też jeden benzyniak, co jest rzadko spotykaną sytuacją. Zazwyczaj to właśnie silniki na benzynę przeważają w ofercie, tu jest zgoła inaczej. To 2.4 GDI o mocy 138 kW/188 KM i 241 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Nie dość, że jedyny, to rzadko spotykany w serwisach z ogłoszeniami, choć wydaje się, że z czasem będzie go przybywać coraz więcej zza naszej zachodniej granicy. Zawsze sześciobiegowy automat, a do wyboru napęd na przednie i na cztery koła. Sam silnik nadal bazuje na starej jednostce 2.4 CVVT, ale przynosi bezpośredni wtrysk i wzmocnione mechanizmy (rozrząd, skrzynia korbowa, smarowanie). Jak dotąd nikt nie narzekał zbytnio na niezawodność, ale przebiegi mają tendencję do bycia o połowę krótszymi niż w przypadku diesli. Jednostka atmosferyczna wykazuje nieco wigoru dopiero na wyższych obrotach i w ciężkim samochodzie sprawia wrażenie dość spiętej. Nie spodziewajcie się średniego spalania poniżej 10 l/100 km.

Kia Sorento III – silniki. Który wybrać?

Jak widać wyżej, oferta silnikowa Sorento trzeciej generacji w Polsce nie jest nadzwyczaj rozbudowana. Trzeba jednak spojrzeć na to inaczej – każda z jednostek jest po prostu udana, choć mniej albo bardziej. Kupując ten samochód zwrócilibyśmy uwagę przede wszystkim na Diesle, które całościowo zebrałyby więcej plusów niż benzyniak. Dużym minusem tego drugiego jest dość wysokie spalanie i specyfika pracy. Przy Dieslach wszystko jest natomiast na swoim miejscu. 

4.4/5 (liczba głosów: 15)
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama