Co oferuje i ile kosztuje Toyota Yaris w 2023 roku w Polsce? Samochód jest jednym z bestsellerów całego rynku motoryzacyjnego w naszym kraju, a jego popularność nie maleje od ponad 2 lat. Klientów kuszą przede wszystkim nowoczesny wygląd, napęd hybrydowy oraz przyzwoite ceny. Z tego newsa dowiecie się wszystkich najważniejszych informacji o ofercie tego modelu w Polsce. Przypomnijmy, że Yaris ma 3 940 mm długości, 1 745 mm szerokości, 1 500 mm wysokości oraz 2 560 mm rozstawu osi. Pojemność bagażnika wynosi 286 litrów, a zbiornika paliwa 42 litry, przy czym w hybrydzie mamy o sześć litrów mniej.
Toyota Yaris 2023 – wersje wyposażenia
Toyota Yaris jest dostępna w Polsce w pięciu wersjach wyposażenia – Active, Comfort, Executive, Selection Style oraz GR Sport. Oferta jest więc całkiem rozbudowana.
Nie ma się co jednak oszukiwać. Bazowa wersja Active nie imponuje ani wyglądem ani wyposażeniem. Producent w swojej broszurze wymieniając jej najważniejsze cechy wskazuje m.in. na niezbyt imponujące aspekty: tapicerkę materiałową czy możliwość podłączenia Android Auto i Apple CarPlay. Jest jednak także 7-calowy ekran dotykowy systemu informacyjno-rozrywkowego, system wykrywania zmęczenia kierowcy czy asystent utrzymania pasa ruchu, więc nie jest to totalna „bieda edition”. Standardem w tej wersji są 15-calowe stalowe felgi.
Nieco lepsze wrażenia oferuje już wersja wyposażenia Comfort. Co prawda bazą nadal są 15-calowe stalówki, ale na pokładzie znajduje się już kamera cofania. Do tego dochodzą kierownica i gałka zmiany biegów obszyte skórą, co łącznie z innymi elementami sprawia, że niewielka różnica w cenie względem Active (o tym poniżej) jest ewidentnie warta rozważenia.
Wersja wyposażenia Executive, jak sama nazwa wskazuje, jest już znacznie wyżej od wcześniej wskazanych. Trzeba przyznać, że Toyota ma tutaj sporą lukę – tak jakby brakowało jakiejś wersji wyposażenia. W Executive znajdziemy już elektrycznie składane lusterka zewnętrzne, światła przeciwmgielne w technologii LED, 9-calowy ekran dotykowy systemu informacyjno-rozrywkowego czy system bezkluczykowego dostępu do samochodu. Standardem w tej wersji są już 17-calowe felgi z aluminium.
Selection Style to natomiast stylistycznie zmieniona odmiana Executive. Zawiera ona bowiem listwy okienne i dach w kolorze fortepianowej czerni, a także podsufitkę w ciemnej tonacji. W kontekście „klasycznego” wyposażenia nie ma natomiast żadnych różnic.
Najwyższa wersja wyposażenia GR Sport ma nieco usportowić samochód – co najmniej wizualnie. Dlatego też zawiera przedni i tylni zderzak w stylistyce sportowej, przeszycia w kolorze czerwonym czy 18-calowe felgi aluminiowe. Rzecz jasna nie zabrakło też wielu emblematów GR Sport.
Fot. Toyota
Silniki
Toyota Yaris 2023 oferuje trzy układy napędowe – dwa z nich są benzynowe, a jeden to hybryda. Japońska marka od lat zbiera ogromne doświadczenie w produkcji samochodów z dodatkowymi akumulatorami, co obecnie procentuje w jej sprzedaży. Zdecydowaną większość stanowią bowiem hybrydy. Inną sprawą pozostaje fakt, czy to decyzja w 100% klientów czy mniejszy wybór jednostek benzynowych w salonach.
Tak czy siak bazową wersję stanowi litrowy silnik VVT-i o mocy ledwie 72 koni mechanicznych. Jest on dostępny jedynie z 5-biegową manualną skrzynią biegów i tylko w dwóch najniższych wersjach wyposażenia.
Kolejne możliwości układów napędowych w Yarisie bazują na 1,5-litrowym atmosferycznym benzyniaku Dynamic Force o mocy 125 KM. Jest on dostępny zarówno z 6-biegowym manualem, jak i bezstopniową automatyczną skrzynią biegów Multidrive S.
Szczytem oferty silnikowej (i jedyną opcją dostępną we wszystkich wersjach wyposażenia) jest tradycyjna hybryda HEV bazująca na wspomnianym wyżej silniku – tym razem o mocy maksymalnej 92 KM. Cały układ generuje jednak maksymalnie 116 koni mechanicznych i jest dostępny jedynie z automatyczną, bezstopniową skrzynią biegów e-CVT.
Fot. Toyota
Co można dokupić?
Toyota Yaris w 2023 roku w Polsce jest dostępna w ośmiu kolorach. Bazowym jest biały Pure White, który jest dostępny bez dopłaty. Cena wszystkich lakierów metalizowanych (szary Royal Grey, czarny Eclipse Black, brązowy Oxide Bronze oraz niebieski Dark Blue) wynosi 2 000 zł, a lakierów specjalnych i perłowych 2 900 zł. Takowe są dwa – biały Platinum Pearl White oraz czerwony Imperial Red.
Możliwa jest oczywiście także konfiguracja dwukolorowa, choć obecnie w ofercie są tylko warianty z dachem w czarnym kolor Eclipse Black. Co istotne, nie każdy musi za nie zapłacić – w wybranych konfiguracjach są one standardem dla wersji wyposażenia Selection Style i GR Sport.
Co jest jeszcze ważne? Toyota Yaris 2023 nie oferuje pełnej skórzanej tapicerki. Dostępna jest jedynie tapicerka materiałowa z elementami skóry w kolorze czarnym (standard dla Selection Style) oraz tapicerka z ekologicznego zamszu ze skórzanymi boczkami (standard dla GR Sport).
Co jeszcze warto wiedzieć o dodatkowych opcjach w Yarisie?
Wspominaliśmy, że różnica w cenie pomiędzy wersjami wyposażenia Active i Comfort jest minimalna – wynosi ona bowiem tylko 1000 zł. Chodzi w niej nie tylko o różnice w wyposażeniu, ale też możliwości. Comfort jest bowiem dostępny ze znacznie większą ilością silników, a dodatkowo to właśnie od tej wersji można dokupić wiele opcjonalnych pakietów.
Najważniejsze z nich od lat to pakiety Tech i Style. W salonach dealerów (a także po prostu na drogach) znajdziecie ogrom samochodów w nie wyposażonych, co bardzo łatwo rozpoznać. Pakiet Tech (3 500 zł) oferuje bowiem m.in. 8-calowy ekran dotykowy systemu informacyjno-rozrywkowego, elektrycznie regulowane tylne szyby czy podgrzewane fotele kierowcy i pasażera (dwa stopnie regulacji). Pakiet Style (5 000 zł) zawiera natomiast światła główne, przeciwmgielne oraz tylne w technologii LED oraz przyciemniane tylny szyby. Zwłaszcza ten drugi pakiet jest bardzo charakterystyczny.
Od wersji Executive dostępny jest także pakiet Smart, który zawiera m.in. przednie i tylne czujniki parkowania, podgrzewaną kierownicę, wyświetlacz przezierny, system monitorowania martwego pola czy system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu. Jego cena wynosi 4 500 zł. Toyota w cenie 3 500 zł oferuje także panoramiczny dach z ręcznie sterowaną roletą, przy czym jest on dostępny od wersji Executive.
Rzecz jasna marka ma przygotowane także pojedyncze elementy, które jednak są droższe niż w pakietach. I tak np. wyłącznie tylne czujniki parkowania kosztują 1 200 zł. Jeśli ktoś uwielbia chrom, dostępny jest także pakiet Chrome (1 700 zł), a dla chcących dodatkowo zabezpieczyć swój samochód pakiet Protection (1 100 zł). Obejmuje on m.in. ochronną nakładkę tylnego zderzaka.
Fot. Toyota
Toyota Yaris 2023 – ceny w Polsce
Cennik Toyoty Yaris w Polsce rozpoczyna się od 69 900 zł (rok modelowy 2022). Atrakcyjna cena prawda? W jej ramach dostajemy samochód w bazowej wersji wyposażenia Active z silnikiem o mocy maksymalnej 72 KM. Jak już wspomnieliśmy, z tą jednostką napędową samochód jest dostępny jeszcze jedynie w wersji wyposażenia Comfort – od 70 900 zł.
Toyota Yaris ze 125-konnym silnikiem benzynowym jest dostępny w czterech wersjach wyposażenia (niedostępny jedynie w Active), przy czym w GR Sport jedynie z manualną skrzynią biegów. Ceny startują o 74 900 zł dla wersji z manualem i od 80 900 dla wersji z automatem.
Najdroższa jest oczywiście hybrydowa Toyota Yaris, czemu trudno się dziwić. Jej ceny startują od 86 600 zł za wersję wyposażenia Active, a już od Executive niemal przekraczają 100 tysięcy złotych (98 500 zł). Hybrydowy Yaris GR Sport to wydatek od 104 900 zł, co czyni go zdecydowanie najdroższą pozycją w ofercie.