Czego szukasz?

Samochody

Renault Arkana 2023 – wszystko, co powinniście wiedzieć. Silniki, wyposażenie, ceny, hybryda

Renault Arkana to jeden z nowszych przedstawicieli coraz modniejszego segmentu SUV-ów coupe. Samochód jest dostępny także w wersji hybrydowej, która budzi największe zainteresowanie. W tekście przedstawiamy wszystkie najważniejsze informacje na temat modelu w 2023 roku w Polsce, a także jego ceny.

renault arkana 2023
Fot. Renault

Renault Arkana w 2023 r. jest kolejnym przedstawicielem cały czas rosnącego segmentu SUV-ów coupe. Francuska marka idąc śladem innym zauważyła, że można na nim zarobić. Arkana ma 4 568 mm długości, 1 821 mm szerokości, 1 576 mm wysokości i 2 720 mm rozstawu osi. Pojemność zbiornika paliwa we wszystkich wersjach wynosi 50 litrów, a pojemność bagażnika waha się od 518 litrów (492 litry w wersji hybrydowej) do 1 311 litrów (1 278 w wersji hybrydowej) po złożeniu tylnych siedzeń.

Renault Arkana 2023 – silniki

Gama silników Renault Arkany obejmuje trzy jednostki napędowe – dwie benzynowe oraz jedną hybrydową E-Tech. Dwa benzyniaki są tzw. mikrohybrydami, ale tak naprawdę nie warto tego podkreślać. Szerzej piszemy o tym nieco niżej.

Trzeba przyznać, że już w bazowej wersji samochód ma sporo mocy, bowiem jest wyposażony w 4-cylindrowy benzynowy silnik 1.3 TCe o mocy 140 KM. Drugą jednostką jest jego mocniejsza wersja TCe 160, mogąca wygenerować już 158 koni mechanicznych. Oba motory są dostępne jedynie z 7-biegową automatyczną przekładnią.

Co jeszcze łączy oba te silniki? Renault dodaje do nich dopisek mHEV, który sugeruje, że są to tzw. miękkie hybrydy, ale tak nie jest. To tzw. mikrohybrydy, a więc samochody wyposażone w malutki akumulator trakcyjny (0,13 kWh) o napięciu 12V, który tak naprawdę obsługuje tylko system start-stop oraz nieco pomaga podczas ruszania i przyspieszania.

Najbardziej reklamową wersją Arkany jest jednak hybryda – ta prawdziwa. Składa się ona z 1.6-litrowego silnika benzynowego o mocy 94 KM i dwóch silników elektrycznych o mocy 49 KM i 20 KM. Łączna moc całego napędu wynosi 145 KM, a w samochodzie zamontowany jest akumulator litowo-jonowy o pojemności 1,2 kWh i napięci 230 V.

renault arkana 2023

Fot. Renault

Wersje wyposażenia

Trzeba przyznać, że Renault od lat stosuje naprawdę czytelny system wersji wyposażenia swoich samochodów. Jednocześnie warto zauważyć, że w 2022 roku nastąpiła spora zmiana w Arkanie, a wersje Zen czy Intens odeszły do lamusa. Teraz kolejne wersje wyposażenia nazywają się: equilibre, techno, R.S. line oraz E-Tech engineered. 

W bazowej wersji equilibre znajdziemy cyfrowy, 4,2-calowy zestaw zegarów i wskaźników (dla wersji hybrydowej nawet 7-calowy), a także 7-calowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego. To o tyle istotne, że w przeciwieństwie do konkurencji, bazowa wersja Arkany to nie „bieda edition”. Samochód w tej wersji wyposażono w kilku zaawansowanych asystentów bezpieczeństwa, m.in. system rozpoznawania znaków drogowych czy aktywny system wspomagania nagłego hamowania. Na pokładzie znajduje się także regulator-ogranicznik prędkości oraz kamera cofania. equilibre w standardzie oferuje też klimatyzację automatyczną czy światła przednie w technologii Full LED.

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Renault Arkana Intens TCe 140 EDC - bo auta kupuje się wzrokiem

Wersja techno przede wszystkim oferuje już znacznie większe ekrany – 10,25-calowy zestawu zegarów i wskaźników, a także 9,3-calowy systemu informacyjno-rozrywkowego. W tej wersji mamy do czynienia z 18-calowymi kołami (17-calówki w equilibre), a także indukcyjną ładowarką. Z asystentów ładowania warte podkreślenia są: aktywny tempomat, system kontroli martwego pola oraz system wspomagania wyjeżdżania z miejsca parkingowego tyłem.

W „wypasionej” wersji R.S. line przede wszystkim mamy do czynienia z dodatkowym systemem wspomagania parkowania oraz systemem Easy Park Assist, a także wieloma oznaczeniami podkreślającymi tę wersję wyposażenia. W najdroższej wersji wyposażenia standardem są także podgrzewane przednie fotele, które mają także elektryczną regulację w 6 kierunkach. E-Tech engineered to tak naprawdę nieco ulepszona wersja R.S. line. Zawiera czarne logotypy Renault, końcówki wydechów i listwy w kolorze złotym, specjalne oznakowanie czy tapicerkę z Alcantary ze złotymi akcentami. 

renault arkana 2023

Fot. Renault

Jakie możliwości personalizacji?

Samochód dostępny jest w siedmiu kolorach – jednym niemetalizowanym (Biel Alpejska, niedostępny dla wersji R.S. line) oraz sześciu metalizowanych. To: Biały Universe, Czerń Nocy, Szary Metalic, Czerwony Flamme, Niebieski Zanzibar oraz Pomarańczowy Valencia. Ten ostatni dostępny jest jedynie w wersji R.S. line.

Francuski producent daje także możliwość personalizacji przednich osłon zderzaka oraz listw ochronnych dolnych krawędzi drzwi – w kolorach białym, czerwonym i pomarańczowym. Można także zamówić spojler pokrywy bagażnika i dach w czarnym błyszczącym kolorze. Dostępne są także pakiety stylizacyjne.

Opcją jest także system nagłośnienia Bose, który nie jest standardowo dostępny w żadnej wersji. Podobnie wygląda sprawa ze szklanym dachem oraz kołem zapasowym. Standardowo dostępny jest oczywiście zestaw naprawczy.

renault arkana 2023 wnętrze

Fot. Renault

Renault Arkana 2023 – ceny

Cennik Renault Arkany rozpoczyna się od 124 900 zł za Arkanę TCe 140 w wersji wyposażenia equilibre. Wysoka kwota nie powinna dziwić, biorąc pod uwagę wyposażenie bazowej wersji. Samochód ze 140-konnym silnikiem w wersji techno kosztuje od 135 900 zł, a R.S. line od 147 900 zł.

Mocniejsza wersja benzynowa jest dostępna jedynie w wersjach techno i R.S. line, kosztując odpowiednio od 139 900 zł i od 151 900 zł. Ceny hybrydy E-Tech rozpoczynają się od 131 900 zł za wersję equilibre do 156 900 zł za E-Tech engineered. To zresztą jedyna wersja napędowa dostępna w tym wyposażeniu. Wersja techno kosztuje natomiast od 142 900 zł, a samochód nie jest dostępny w wersji R.S. line.

5/5 (liczba głosów: 5)
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama