Czego szukasz?

Samochody

Ford Kuga 2023 – wszystko, co powinniście wiedzieć. Silniki, hybrydy, wyposażenie, ceny

Co oferuje i ile kosztuje Ford Kuga w Polsce w 2023 roku? Przeanalizowaliśmy ofertę samochodu i mamy dla was wszystkie najważniejsze informacje na temat jego wyposażenia, dostępnych napędów, cennika czy dodatkowych opcji.

ford kuga 2023
Fot. Ford

Ford Kuga to w 2023 roku jeden z najlepiej sprzedających się średnich SUV-ów w Polsce. Co ciekawe, jego długość i wysokość różnią się w zależności od wersji. Długość wynosi od 4 614 mm do 4 629 mm, a wysokość od 1 666 mm do 1 680 mm. Szerokość w każdej wersji wynosi 2 000 mm. Pojemność zbiornika paliwa wynosi 54 litry, a w wersji plug-in hybrid 45 litrów. Pojemność bagażnika także jest zależna od rodzaju napędu i wynosi od 441 litrów (PHEV) do 475 litrów (benzyna/diesel).  Przy złożonych tylnych siedzeniach wartości te rosną do 1 481 – 1 534 litrów.

Ford Kuga 2023 – silniki

Ford w przypadku Kugi bardzo mocno promuje silniki hybrydowe. Pomimo tego w gamie dostępne są wszystkie najważniejsze rodzaje jednostek napędowych. Kuga pozostaje więc jednym z coraz rzadziej spotykanych modeli, które można kupić zarówno z napędem hybrydowym, benzynowym i wysokoprężnym.

Podstawą w gamie jest 1.5-litrowy benzyniak o mocy 150 KM, który ma napęd na przednie koła i jest dostępny jedynie z 6-biegową, manualną skrzynią biegów. To jednocześnie jedyna opcja wyłącznie benzynowa.

Ford zachował Diesla, ale tylko w jednej wersji, a więc podobnie jak w przypadku wersji benzynowej. To samochód wyposażony w silnik 2.0 EcoBlue o mocy maksymalnej 120 koni mechanicznych. Diesel zawsze połączony jest z automatem, ale możecie wybrać rodzaj napędu, bowiem dostępny jest zarówno na przednie, jak i na wszystkie koła. 

Najważniejsze z punktu widzenia marki są hybrydy, które dostępne są w dwóch postaciach. Kuga jest bowiem dostępna zarówno jako pełna hybryda (z 2.5-litrowym silnikiem benzynowym, moc maksymalna napędu 190 KM), jak i hybryda plug-in (z tym samym 2.5-litrowym silnikiem, ale moc maksymalna napędu w tym przypadku wynosi 225 KM). W obu przypadkach mamy do czynienia z bezstopniową skrzynią biegów eCVT. W przypadku PHEV samochód dostępny jest jednak tylko z napędem na przód, podczas gdy HEV jest dostępna w zarówno jako FWD i AWD.

Co ciekawe, swego czasu Kuga była dostępna jako tzw. miękka hybryda z silnikiem Diesla. Po jakimś czasie wycofano ją jednak ze sprzedaży w naszym kraju.

ford kuga 2023

Fot. Ford

Wersje wyposażenia

Ford Kuga w 2023 roku w Polsce jest dostępny w pięciu wersjach wyposażenia, które są jednak niezwykle czytelne. To Titanium, jego ulepszona wersja Titanium X, ST-Line, jej ulepszona wersja ST-Line X oraz Vignale.

Trzeba przyznać, że Titanium startuje od wysokiego poziomu cenowego, ale oferuje już całkiem sporo w standardzie. To m.in. obsługa Android Auto i Apple CarPlay, 8-calowy dotykowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego, 12,3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników czy tempomat z ogranicznikiem prędkości. Na pokładzie już w bazowej wersji znajdują się także czujniki parkowania z przodu i tyłu, a także bezkluczykowy dostęp. Standardem w tej wersji sa 17-calowe aluminiowe felgi.

Titanium X jest ulepszoną wersją Titanium głównie pod kątem komfortu. W standardzie tej wersji znajdziecie system audi Bang&Olufsen, fotel kierowcy z elektryczną regulacją położenia w dziesięciu kierunkach, reflektory LED czy drzwi bagażnika otwierane/zamykane bezdotykowo.

ZOBACZ TAKŻE
Jakie są najnowsze flotowe trendy? Ford radzi przedsiębiorcom

Ceny wersji ST-Line zaczynają się nieco niżej, więc nie jest zaskoczeniem że nie można jej porównywać do Titanium X, a do Titanium. ST-Line to przede wszystkim akcenty stylizacyjne pojawiające się w wielu miejscach, ale także sportowe zawieszenie, sportowe końcówki wydechu czy 18-calowe aluminiowe felgi. W środku pojawia się za to mnóstwo koloru czarnego, także z czerwonymi akcentami i oznaczeniami ST-Line.

Usportowiona i dobrze wyposażona wersja Kugi? To stwierdzenie idealnie pasuje do samochodu w wersji ST-Line X, w którym znajdziemy większość wyposażenia Titanium X w usportowionym anturażu. Vignale to natomiast najbardziej elegancka z dostępnych wersji Kugi, a także najlepiej wyposażona. Na jej pokładzie znajdziemy tapicerkę skórzaną, podgrzewane fotele czy kierownicę.

ford kuga 2023

Fot. Ford

Opcje dodatkowe

Kuga dostępna jest łącznie w ośmiu kolorach, choć nie wszystkie są dostępne dla wszystkich wersji wyposażenia. Bazowym jest niebieski Blazer Blue, który dostępny jest bez dodatkowej dopłaty, ale niedostępny w wersji Vignale. Dla Vignale bazowymi kolorami bez dopłaty są czarny Agate Black i srebrny Solar Silver. W pozostałych wersjach kosztują one 2 200 zł.  Niedostępne dla wersji Vignale są natomiast niebieski Chrome Blue, który w pozostałych przypadkach kosztuje 2 200 zł oraz biały Frozen White, który w pozostałych przypadkach kosztuje 1 050 zł. Uzupełnieniem oferty są szary Magnetic Grey (800 zł dla Vignale, 3 000 zł dla pozostałych wersji) oraz czerwony Lucid Red i biały White Platinum (oba 1 400 zł dla Vignale i 3 600 zł dla pozostałych).

Ford nie jest żadnym odmieńcem i wiele możliwości oferuje dopiero opcjonalnie. Samochód standardowo wyposażony jest w 17- albo 18-calowe felgi, ale opcjonalnie można go mieć nawet z 20-calowymi kołami. W najdroższej wersji trzeba dopłacić za to aż 8 500 zł. Jeśli chodzi o elementy we wnętrzu, to w każdej wersji trzeba dopłacić np. za bezprzewodową ładowarkę (700 zł) czy panoramiczny dach (od 5 300 zł do 6 100 zł). Standardem jest także dodatkowo płatne zapasowe koło dojazdowe (450 zł).

Klasyką są też pakiety doposażające samochód. Najważniejszym z nich jest pakiet Driver Assistance, który w cenie 5 600 zł zawiera całą gamę asystentów bezpieczeństwa. Znajdziemy w nim choćby system wspomagający kierowcę w unikaniu albo zmniejszaniu skutków kolizji, system monitorowania martwego pola, adaptacyjny tempomat, system rozpoznawania znaków drogowych czy przednią kamerę. Elementy te nie są dostępne w standardzie w żadnym pakiecie.

ford kuga 2023 wnętrze

Fot. Ford

Ford Kuga 2023 – cennik

Cennik rozpoczyna benzynowa Kuga w wersji Titanium, której ceny startują od 149 500 zł. Benzyniak jest także dostępny we wszystkich pozostałych wersjach oprócz Vignale. Ich cenniki rozpoczynają się odpowiednio od 161 000 zł (Titanium X), 157 100 zł (ST-Line) i 168 600 zł (ST-Line X).

Jedyna Kuga z silnikiem Diesla jest dostępna w dwóch wersjach wyposażenia – Titanium i ST-Line, ale także w dwóch rodzajach napędów – z napędem na przód i na wszystkie koła. Wspólnym we wszystkich wersjach jest 8-biegowy automat. Ceny Titanium FWD startują od 169 230 zł, a AWD od 178 230 zł. ST-Line jest o 7,6 tys. zł droższa, więc cena Kugi w Dieslu z napędem na przód rozpoczyna się od 176 830 zł, a z napędem na wszystkie koła od 185 830 zł. 

Zdecydowanie najbogatsza jest oferta Kugi z napędami hybrydowymi. Hybryda plug-in co prawda nie jest dostępna w wersji w wyposażenia Titanium i ST-Line, ale w pozostałych już tak. Ceny Titanium X startują od 205 700 zł, ST-Line X od 213 300 zł, a Vignale od 218 200 zł. Przypomnijmy, że zawsze jest ona sparowana z bezstopniową, automatyczną skrzynią biegów eCVT.

Ceny pełnej hybrydy startują od 186 200 zł za samochód z napędem na przód w wersji Titanium X. Kuga 2.5 Hybrid 190 KM w wersji ST-Line X kosztuje od 193 800 zł, a Vignale od 198 700 zł. Podobnie jak Diesel, jest ona dostępna w wersjach FWD i AWD. Te z napędem na wszystkie koła każdorazowo są dokładnie dziewięć tysięcy droższe. 

4.6/5 (liczba głosów: 13)
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama