Connect with us

Czego szukasz?

Samochody elektryczne

Ford Mustang Mach-E 2023 – wszystko, co powinniście wiedzieć. Zasięg, silniki, wyposażenie, ceny

Ford Mustang Mach-E to pierwszy całkowicie elektryczny SUV amerykańskiej marki. W tym newsie znajdziecie kompleksowe informacje na temat samochodów dostępnych w 2023 roku. Omówiliśmy silniki, osiągi, wersje wyposażenia, ceny i wiele innych.

ford mustang mach-e gt 2023
Fot. Ford

Ford Mustang Mach-E jest jednym z najpopularniejszych samochodów elektrycznych w Polsce. Model dość przebojowo pojawił się nad Wisłą, co bardzo szybko spowodowało… gwałtowny wzrost cen (między innymi oczywiście).

Ford Mustang Mach-E 2023. Wersje wyposażenia

Ford Mustang Mach-E 2023 tak naprawdę nie ma wersji wyposażenia w standardowym tego słowa znaczeniu. Są nimi bowiem rodzaje napędu, pojemności baterii i moc maksymalna silnika. Jeśli już trzeba by podzielić, to można podzielić to na trzy grupy: modele z napędem na tył (RWD), modele z napędem na wszystkie koła (AWD) i specjalna, usportowiona wersja z napędem na wszystkie koła (AWD GT). W rozbiciu na dokładne wersje wygląda to następująco. Poza tym Ford od czasu do czasu wypuszcza serie specjalne, różniące się jednak designem, a nie technologiami. Tak jest np. z Mustangiem Mach-E Frost White

RWD

Dostępny jest w dwóch wersjach – z większą pojemnością baterii oraz mniejszą. W tym pierwszym przypadku pojemność baterii wynosi 75 kWh, a moc maksymalna 269 KM. W drugim pojemność baterii to 98 kWh, a moc maksymalna 294 KM. 

Samochody w tej wersji mają w standardzie 18-calowe koła, przednie reflektory w technologii LED z funkcją Auto High-Beam oraz tylne światła w technologii LED. W wyposażeniu znajdują się także: tylna kamera ułatwiająca parkowanie, podgrzewane przednie fotele oraz kierownica, podgrzewana przednia szyba oraz dwustrefowa klimatyzacja automatyczna. Standardem jest także bezprzewodowa ładowarka do telefonów. 

Mustang Mach-E w bazowej wersji jest już bogato wyposażony, jeśli chodzi o asystentów kierowcy. W zakresie bezpieczeństwa na pokładzie znajdują się:

  • System rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości;
  • Pre-Collision Assist – system wspomagający kierowcę w unikaniu lub zmniejszaniu skutków kolizji z poprzedzającymi pojazdami, pieszymi lub rowerzystami;
  • Lane Keeping Alert – system wspomagający utrzymanie pojazdu na pasie ruchu, z funkcją wykrywania krawędzi jezdni;
  • Blind Spot Information – system monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach;
  • Driver Alert – system monitorowania koncentracji kierowcy;
  • Adaptive Cruise Control z funkcją Stop & Go i Lane Centring – tempomat adaptacyjny z funkcją automatycznego zatrzymania i ponownego rozpoczęcia jazdy oraz funkcja utrzymania pośrodku pasa ruchu.

ZOBACZ TAKŻE
Z elektrycznego Forda naładujecie inny samochód. F-150 niczym agregat

AWD

Tutaj także mamy do czynienia z dwoma możliwościami zależnymi od pojemności baterii. Przy mniejszej baterii (75 kWh) moc maksymalna samochodu wynosi – podobnie jak w wersji RWD – 269 KM. W wersji z większa pojemnością baterii (98 kWh) moc wzrasta już jednak do 351 KM. 

W porównaniu do wyżej omówionej wersji RWD, ta z napędem na cztery koła ma już 19-calowe koła, zaciski hamulców lakierowane w kolorze czerwonym oraz projekcyjne reflektory w technologii LED z Glare-Free Auto High Beam. Osłony nadkoli, listwy wzdłuż progów, dolna część zderzaków oraz wykończenie przedniego grilla lakierowane są w kolorze czarnym. Lusterka boczne także są lakierowane w kolorze czarnym i składane elektrycznie.

Jeśli chodzi o wnętrze, to w wersji AWD mamy do czynienia z przednimi fotelami regulowanymi elektrycznie w ośmiu kierunkach z funkcją pamięci, a także wieloma eleganckimi dodatkami. To m.in. czerwone przeszycia na fotelach i kierownicy, podsufitka w ciemnej tonacji czy deska rozdzielcza ze wstawkami imitującymi karbon

GT

Wisienką na torcie w ofercie Mustanga Mach-E jest wersja GT. Jest ona dostępna jedynie z większa pojemnością baterii (98 kWh), a moc maksymalna wynosi 487 KM. Ma ona 20-calowe koła oraz aktywne zawieszenie MagneRide, a na drodze wyróżnia się za pomocą pakietu stylizacyjnego GT. To m.in. specjalne zderzaki, przedni grill oraz oczywiście emblemat GT na drzwiach bagażnika. 

We wnętrzu znajdują się sportowe fotele Ford Performance ze zintegrowanymi zagłówkami, deska rozdzielcza ze specjalnymi wstawkami czy kierownica wykończona specjalnym materiałem Miko Suede. Nie zabrakło także emblematu GT, który znajduje się na podłokietniku. 

Jeśli chodzi o asystentów, tylko wersja GT zawiera w standardzie Active Park Assist 2. To system automatycznego parkowania równoległego i prostopadłego oraz wyjazdu z równoległego miejsca parkingowego. Podobnie wygląda sytuacja z systemem kamer 360 stopni czy systemem nagłośnienia Bang&Olufsen (9 głośników + subwoofer), które w standardzie dostępne są wyłącznie w wersji GT. 

Ford Mustang Mach-E (Fot. Ford)

Zdjęcie 1 z 8

Zasięg, osiągi

Zasięg Mustanga Mach-E zależy oczywiście od konkretnej wersji wyposażenia. Najdalej, bowiem do 610 km według metodologii WLTP, można przejechać samochodem w wersji z napędem na tylne koła o zwiększonej pojemności baterii. 

RWD 75 kWh 269 KM – maksymalny zasięg do 440 km
RWD 98 kWh 294 KM – maksymalny zasięg do 610 km
AWD 75 kWh 269 KM – maksymalny zasięg do 400 km
AWD 98 kWh 351 KM – maksymalny zasięg do 540 km
GT AWD 98 kWh 487 KM – maksymalny zasięg do 490 km

W przypadku standardowych wersji prędkość maksymalna jest ograniczona do 180 km/h, a w wersji GT do 200 km/g. Różny jest także maksymalny moment obrotowy – dla wersji RWD wynosi on 430 Nm, dla AWD 580 Nm, a dla wersji GT 860 Nm. 

Przyspieszenie elektrycznego Mustanga od 0 do 100 km/h ze startu zatrzymanego waha się od 7 sekund dla wersji RWD 98 kWh do 4,4 sekundy dla wersji AWD 98 kWh GT. 

ZOBACZ TAKŻE
Ford z ciekawą tezą dla biznesu. Puma i Kuga zamiast Fiesty i Focusa?

Wymiary, masa, parametry techniczne

Masa własna Mustanga Mach-E różni się w zależności od wersji wyposażenia i waha się od 1969 kg w przypadku wersji RWD 75 kWh do 2273 kg w wersji AWD 98 kWh GT. 

W zakresie długości oraz wysokości samochodu, wymiary można podzielić na dwie grupy – standardowe wersje RWD i AWD oraz wersja GT. W standardzie długość całkowita samochodu wynosi 4713 mm, a jego wysokość 1624 mm. Smuklejsza sylwetka GT jest spowodowana jego wydłużeniem do 4743 mm i obniżeniem do 1613 mm.

Różny w zależności od wersji jest także prześwit maksymalny samochodu. Dla standardowych wersji wynosi on 147 mm, a dla wersji GT 130 mm. 

Szerokość całkowita jest jednakowa dla wszystkich wersji i wynosi 2097 mm z rozłożonymi lusterkami. Rozstaw osi dla wszystkich wersji wynosi natomiast 2987 mm. 

Ford Mustang Mach-E 2023. Multimedia i technologie

Centrum systemu informacyjno-rozrywkowego jest ogromny, 15,5-calowy ekran dotykowy. Cyfrowy zestaw wskaźników ma natomiast 10,2 cala przekątnej. 

W Mustangu Mach-E zastosowano zupełnie nowy system Forda SYNC 4A, który pozwala na bezprzewodowe aktualizacje samochodu. Jak zapewnia producent, jego możliwości będą nieustannie ewoluować, co może oznaczać nie tylko nowe funkcjonalności, ale także zmianę parametrów samochodu. 

Za pomocą aplikacji na telefon można natomiast sterować wieloma funkcjami samochodu. Można otwierać i zamykać go zdalnie, uruchamiać ogrzewanie przed rozpoczęciem podróży czy też sprawdzać stan naładowania baterii. Samochód rzecz jasna jest wyposażony w Apple CarPlay oraz Android Auto. W 2023 roku jest to już absolutnym standardem dla większości samochodów. 

Ford Mustang Mach-E GT (Fot. Ford)

Zdjęcie 7 z 7

Bagażniki

Forda Mustang Mach-E ma w standardzie do dyspozycji dwa bagażniki. Ten z przodu pomieści 81 litrów i jest wyposażony w korek spustowy, co może być przydatnym rozwiązaniem przy jego czyszczeniu. Jeśli chodzi o standardowy, tylny bagażnik istotne jest, że można regulować jego wysokość, od czego zależy także pojemność bagażnika.

Przy podłodze bagażnika w najniższym położeniu jego standardowa pojemność wynosi 402 litry licząc do rolety bagażnika albo 519 litrów licząc do dachu. Po złożeniu tylnej kanapy pojemność bagażnika zwiększa się natomiast (przy najniższym położeniu) do 1345 litrów w wersjach RWD oraz do 1420 litrów w wersjach AWD oraz GT. 

Możliwości personalizacji

Paleta lakierów Mustanga Mach-E zawiera osiem kolorów. To: Absolute Black, Space White, Dark Matter Grey, Iced Blue Silver, Lucid Red, Star White, Cyber Orange oraz Grabber Blue. Warto zauważyć jednak, że dwa ostatnie są przeznaczone wyłącznie dla modeli GT. 

Samochód w bazowych wersjach można oczywiście doposażyć w ramach przygotowanych przez Forda pakietów. To Technology, Technology Plus, Technology GT (zawierającej dach panoramiczny) oraz pakiet stylizacyjny Frost White. 

Do samochodu można dokupić także odłączany hak holowniczy (2 645 zł, maksymalna masa przyczepy z hamulcem dla wszystkich wersji wynosi 750 kg) czy też uchwyt na narty montowany do tego haka (1 304 zł). 

Ford Mustang Mach-E 2023. Cennik

Cennik modelu rozpoczyna się od 292 000 zł. To wzrost o ponad 70 tysięcy złotych (!) w ciągu roku. Za tę kwotę można otrzymać Mustanga Mach-E z napędem na tylne koła o standardowej pojemności baterii i 269 KM mocy maksymalnej. Wersja RWD ze zwiększoną pojemnością baterii i 294 KM to już wydatek co najmniej 320 000 zł. 

Ceny elektrycznego Mustanga z napędem na wszystkie koła są oczywiście znacznie wyższe. Samochód o standardowej pojemności baterii i 269 KM kosztuje w tym przypadku co najmniej 314 000 zł. Co najmniej 349 000 zł trzeba natomiast zapłacić za Mach-E AWD o mocy 351 KM i zwiększonej pojemności baterii. 

Najdroższa jest rzecz jasna wersja GT, która oferuje zwiększoną pojemność baterii i aż 487 KM mocy maksymalnej. Jej cena w Polsce rozpoczyna się bowiem od 399 000 zł. Jednocześnie podrożała ona stosunkowo najmniej w ciągu ostatniego roku – „tylko” niecałe 57 tys. złotych. 

4.6/5 (liczba głosów: 8)
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama