Connect with us

Czego szukasz?

Samochody

Renault Megane hatchback 2023 – wszystko, co powinniście wiedzieć. Wersje, silniki, opcje, cennik

Renault Megane hatchback od dawna nie należy do hitów sprzedażowych, ale w 2023 roku nadal jest dość popularnym modelem. Jakie wersje można kupić i ile one kosztują? Przeanalizowaliśmy ofertę modelu i zebraliśmy najważniejsze informacje w jednym miejscu. Poniżej znajdziecie kluczowe dane na temat silników, wersji wyposażenia, opcji dodatkowych i cennik Megane w hatchbacku.

renault megane hatchback 2023
Fot. Renault

Co oferuje i ile kosztuje Renault Megane hatchback w 2023 roku w Polsce? Sprzedaż samochodu od dłuższego czasu nie jest porywająca, ale model cały czas jest dostępny w naszym kraju w dość szerokiej ofercie. Jego wymiary to 4 359 mm długości, 1 591 mm szerokości, 1 447 mm wysokości i 2 669 mm rozstawu osi. Standardowa pojemność bagażnika wynosi od 335 litrów w Dieslu z kołem zapasowym do 473 litrów w wersji benzynowej z zestawem naprawczym. Po złożeniu tylnych siedzeń wzrasta ona nawet do 1 367 litrów. Pojemność zbiornika paliwa wynosi natomiast 50 litrów w wersji benzynowej, a 43 litry w Dieslu (wtedy także 16-litrowy zbiornik AdBlue). 

Renault Megane hatchback 2023 – wersje wyposażenia

Megane hatchback w Polsce jest dostępne w trzech wersjach wyposażenia – equilibre, techno oraz R.S. line. 

Podstawowa wersja wyposażenia equilibre jest już naprawdę przyzwoicie wyposażona. Zawiera ona bowiem automatyczną, dwustrefową klimatyzację czy 7-calowy dotykowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego easy link z bluetooth i funkcją bezprzewodowej replikacji smartfona Android Auto / Apple CarPlay. Jest też zespół zegarów i wskaźników z 7-calowym ekranem, a także LED-owe światła przednie i przeciwmgłowe. Standardem są jeszcze niestety stalowe, 16-calowe felgi.

Aluminiowe koła (17″) pojawiają się już w bazie wersji wyposażenia techno. Jest też już 9,3-calowy dotykowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego easy link czy 10,25-calowe cyfrowe zegary. Dodano też sporo systemów bezpieczeństwa, zaczynając od kamery cofania i funkcji rozpoznawania znaków drogowych, a kończąc na aktywnym systemie nagłego hamowania z funkcją wykrywania pieszych. W tej wersji tapicerka materiałowa ma elementy skóry ekologicznej, a tylne szyby są już przyciemniane. 

R.S. line to przede wszystkim bardziej agresywnie wyglądająca wersja Megane IV generacji. Ma pokrytą skórą kierownicę, sportowe fotele z przodu czy czerwone przeszycia w wielu miejscach. Dodano jednak także kilka elementów wyposażenia, dzięki którym nie jest ona tylko usportowioną wersją Megane, ale także tą najlepiej wyposażoną. Mowa tu choćby o systemie kontroli martwego pola czy systemie wspomagania parkowania oraz wyjeżdżania z miejsca parkingowego tyłem. Standardem dla tej wersji są już 18-calowe felgi aluminiowe. 

renault megane hatchback 2023

Fot. Renault

Megane hatchback  – silniki

Pomimo szeroko zakrojonej elektryfikacji i downsizingu, oferta Megane w wersji hatchback w Polsce nadal jest stosunkowo rozbudowana. Przede wszystkim cały czas można wybierać spośród silników benzynowych i wysokoprężnych.

Bazą jest 4-cylindrowa, 1.3-litrowa jednostka TCe 140 o mocy maksymalnej 140 KM i 240 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Nie kupicie więc już Megane nowej generacji ze słabszym silnikiem o mocy 115 KM, która była w ofercie jeszcze całkie niedawno. TCe 140 jest dostępna zarówno z 6-biegowym manualem, jak i 7-biegową, automatyczną skrzynią biegów EDC. 

Do wyboru jest także mocniejsza jednostka – TCe 160. To 1.3-litrowy silnik, mający oczywiście 160 KM mocy maksymalnej i 270 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jest on jednak dostępny wyłącznie z automatem EDC. 

Jak wspomnieliśmy wyżej, w ofercie Megane w Polsce nadal dostępny jest silnik Diesla. To 1.5-litrowa jednostka Blue dCi 115 o mocy 115 KM i 270 Nm, która jest dostępna zarówno z manualem, jak i automatem. 

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Renault Megane GrandCoupé 1.3 TCe 140 KM – mniejszy brat Talismana

Średnie zużycie paliwa Megane hatchback 2023 dla poszczególnych wersji według WLTP wynosi:

  • 1.3 TCe 140 KM manual – 5,7-5,9 l/100 km;
  • 1.3 TCe 140 KM automat – 5,9 l/100 km;
  • 1.3 TCe 160 KM automat – 5,9-6,0 l/100 km;
  • 1.5 Blue dCi 115 KM manual – 4,5-4,7 l/100 km;
  • 1.5 Blue dCi 115 KM automat- 4,6-4,7 l/100 km.
renault megane hatchback 2023

Fot. Renault

Opcje dodatkowe w nowym Megane hatchback

Bazowym kolorem dostępnym bez dopłaty w Megane 2023 jest biel alpejska. Za lakier metalizowany trzeba każdorazowo dopłacić 2 600 zł, a metalizowany biała perła jest jeszcze droższy – 3 400 zł. 

Dostępne są oczywiście także różne pakiety, wzbogacające wyposażenie samochodu. Najważniejszym z nich wydaje się pakiet zimowy, zawierający m.in. podgrzewaną kierownicę i przednie fotele. Za 1 500 zł jest on dostępny w wersjach equilibre i techno. W wersji R.S. line dostępne są jedynie podgrzewane fotele za 850 zł. 

Wersję equilibre można za 2 000 zł doposażyć w pakiet bezpieczeństwo zawierający: system utrzymania pasa ruchu, system kontroli bezpiecznej odległości oraz aktywny system wspomagania nagłego hamowania z funkcją wykrywania pieszych. Dostępny jedynie w wersji techno pakiet easy 2 (2 000 zł) zawiera natomiast: system kontroli martwego pola, system wspomagania parkowania oraz wyjeżdżania z miejsca parkingowego tyłem.

Wersję R.S. line za 2 000 zł można natomiast dodatkowo wyposażyć w pakiet easy driving. Zawiera on aktywny regulator prędkości oraz asystenta jazdy w korku i na autostradzie. 

Jeśli chodzi o koła, to 16-calowe stalówki w equilibre możecie za 1 000 zł zamienić na aluminiowe 16-calówki, a 17-calówki w techno na 18-calowe za 2 500 zł. Szklany i otwierany dach panoramiczny jest natomiast dostępny jedynie w wersjach techno i R.S. line za dopłatą 4 000 zł. Tysiąc złotych mniej kosztuje system nagłośnienia Bose z 9 głośnikami – dostępny w tyh samych wersjach. 

Jeśli w swoim Megane R.S. line chcecie mieć tapicerkę z alcantary, to dopłata wyniesie natomiast 6 000 zł. Za wyświetlacz przezierny (tylko techno i R.S. line) zapłacicie natomiast dodatkowe 2 000 zł. 

renault megane hatchback 2023 wnętrze

Fot. Renault

Renault Megane hatchback 2023 – ceny w Polsce

Bazowe wyposażenie Renault Megane jest zupełnie przyzwoite, to i cennik startuje od wysokiej kwoty. Cennik Megane 2023 w Polsce rozpoczyna bowiem 97 900 zł za TCe 140 z manualem w wersji wyposażenia equilibre. To zresztą jedyna wersja dostępna poniżej 100 tysięcy złotych. Ceny wersji benzynowych prezentują się następująco:

  • TCe 140 manual – equilibre od 97 900 zł, techno od 108 900 zł;
  • TCe 140 EDC – techno od 116 900 zł;
  • TCe 160 EDC – R.S. line od 126 400 zł. 

Ceny Megane 2023 w Dieslu startują od 106 900 zł za wersję wyposażenia equilibre z manualem. Drugą i ostatnią pozycją w ofercie Diesla jest Blue dCi 115 z automatem w wersji wyposażenia techno z ceną od 125 900 zł. Megane z silnikiem Diesla nie jest więc dostępna w wersji R.S. line. 

5/5 (liczba głosów: 1)
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama