Co warto wiedzieć przed wyścigiem?
Wprawdzie to będzie już trzeci sezon, w którym w WEC obecna jest klasa Hypercar. Jednakże przez natłok nowych maszyn trudno jest przewidzieć, co może się wydarzyć. Z pewnością kluczową rolę odegra tu niezawodność. Tor Sebring słynie z niezwykle ogromnych wybojów na betonowej nawierzchni, która zdecydowanie nie ułatwi pracy zespołom.
Na torze rozgrzewać powinna nas głównie walka Ferrari 499p kontra Toyota GR010. Ci pierwsi odrabiali straty do japońskiej ekipy na przestrzeni Prologu i treningów. Wreszcie w kwalifikacjach to Antonio Fuoco pokonał Hartleya i Kobayashiego zdobywając pole position. Ferrari może być szybkie, ale z drugiej strony przeszkodą dla nich może być BoP, a dokładniej masa pojazdu. Toyota jest lżejsza, co wpłynie z pewnością na zużycie opon oraz paliwa. W ten pojedynek powinien nam się wmieszać także Cadillac.
Jeśli chodzi o dalszą część klasy Hypercar to Porsche może powalczyć o pierwszą czwórkę. Jednakże nie zdziwmy się, jeśli duet 963 będzie zawieszony między czołówką, a końcem klasy. Na wspomnianym końcu bój o nie bycie ostatnim stoczą Peugeot, Vanwall i Glickenhaus. Ten pojedynek z pewnością urozmaici nam niezawodność każdego z tych aut.
W LMP2 zobaczymy jak spiszą się #23 United oraz #31 WRT. Te dwa auta najlepiej zakwalifikowały się w tej klasie, choć to nie one były czołowymi załogami spośród swoich ekip. Zobaczymy jak na ich tle spiszą się odpowiednio #22 United oraz #41, które lepiej prezentowały się na testach. Ciekawe też będzie to, jak spisze się Robert Kubica wracający do WRT oraz co Inter Europol Competition wykrzesa ze swojego sprzętu. W GTE Am gotuje nam się walka Iron Dames kontra Corvette.
Relacja na żywo z wyścigu 1000 Mil Sebring 2023 w FIA WEC
Poniżej znajduje się relacja na żywo z wyścigu 1000 Mil Sebring w ramach FIA WEC. Będziemy regularnie informować was na temat tego, jak przebiega rywalizacja, w którym udział biorą Robert Kubica i Inter Europol Competition. Zapraszamy także do interakcji w komentarzach pod udostępnianymi przez nas postami.