Connect with us

Czego szukasz?

Testy nowych samochodów

TEST | Peugeot 508 GT Pack HYbrid 225 KM – ma to coś

Zanim doczekamy się poliftingowej wersji II generacji Peugeota 508, mieliśmy jeszcze okazję obcować z wersją sedan wyposażony w napęd hybrydowy o mocy 225 KM. Model, który ujrzeliśmy już podczas targów motoryzacyjnych w 2017 roku nadal robi furorę, zwraca uwagę i zapewnia frajdę z jazdy. Czy warto się nim zainteresować? A może lepiej poczekać na polifta? Odpowiadamy.

peugeot 508 polift 2022
Fot. Adrian "Z13lon" Zieliński

Ogólne wrażenia: Peugeot 508 GT Pack HYbrid 225 KM

Ostatnio głośno zrobiło się o dużym faceliftingu, który obejmie II generację 508-ki. W końcu model doczeka się zmian wizualnych, które charakteryzują nowe 308-ki czy 408-ki. Szerzej zmiany opisywaliśmy już na łamach MotoHigh.pl, dlatego tutaj je pominiemy, ale zostawimy wam poniżej odnośnik. Oczywiście zmiany są potrzebne i w tym przypadku dobre, ale podczas ostatniego testu przedlifta mieliśmy wrażenie, że po prostu ten sedan nadal ma to coś. Wciąż zwraca on uwagę, mimo że na drogach obecny jest już od 2018 roku. Jeszcze w naszym przypadku czarna perła robiła robotę, nadawała charakteru i powagi. Peugeot 508 GT Pack miał też niemalże wszystko, czego chcielibyśmy w modelu klasy średniej aspirującego nieco do miana premium.

ZOBACZ TAKŻE
Peugeot 508 doczekał się modernizacji. Ostrzy pazury na rywali
peugeot 508 gt pack 2022 polift

Fot. Adrian „Z13lon” Zieliński

Przyjemność to jej drugie imię

Sama jazda 508-ką dostarczała dobre wrażenia. Poziom ergonomii jest naprawdę wysoki, siedzenia ze skóry naturalnej i alcantary były bardzo wygodne, a funkcja masażu była tylko dodatkowym atutem. Miejsca w pojeździe jest wystarczająco dużo, zarówno z przodu, jak i z tyłu. Nawet pasażerowie o wzroście powyżej 180 cm bardzo chwalili sobie komfort. Bagażnik wydaje się skrojony na miarę, chociaż na większe trasy przydałaby się rodzaj nadwozia SW. Użytkowanie było dość proste, multimedia nie zawieszały się, łączność ze smartfonem  nie była ani razu rozłączana, jak to czasem bywa. Jedynie na ładowanie baterii trzeba było poświęcić do 7,5 godziny, co mogło nieco ograniczać. Jednak podładowanie jej silnikiem przy ustawieniach w sekcji energii nie pochłaniało aż tak dużo paliwa, a było o wiele szybsze.

Peugeot 508 GT Pack to sedan, który po prostu płynie. Jest to bardzo przyjemne, zwłaszcza jeśli uwzględnimy aktywne zawieszenie Active Suspension Control. W każdych warunkach i na każdym terenie czuć było zmianę charakterystyki i dopasowanie się, co jest naprawdę przyjemne i komfortowe. Także nawet na delikatnym żwirku, szutrze, nie czuć aż tak bardzo podskakiwania i nierówności. Kabina jest też nieźle wygłuszona, mimo że mamy bezramkowe szyby. Zapewne w poliftowym wariancie część rzeczy ulegnie jeszcze poprawie, na pewno przyda się lepszej jakości kamera cofania i multimedia. Na pewno mamy duże oczekiwania, zważywszy na to, jak II generacja już teraz jest dobra. Do napędu i skrzyni biegów też trudno się przyczepić, ponieważ nie było opóźnionej reakcji, ani nic z tych rzeczy. Pora na więcej szczegółów o testowanym samochodzie.

Dane techniczne

Pod maską Peugeota 508 GT Pack znalazł się dobrze znany układ hybrydowy 1.6 PureTech HYbrid (PHEV) o łącznej mocy 225 KM współpracujący z automatyczną skrzynią EAT8. Pojemność baterii wynosi 12,4 kWh i pozwala na pokonanie między 45 a 54 km. Prędkość maksymalna w samochodzie wynosi 240 km/h. Za to pierwszą „setkę” osiągniemy po 7,9 sekundy. Samochód waży 1 720 kg.

silnik hybrid 1.6 phev puretech 225 km 2

Fot. Adrian „Z13lon” Zieliński

Gdy spojrzymy na podstawowe wymiary wersji sedan to przedstawiają się one następująco: 4 750 mm (długość) x 1 859 mm (szerokość) x 1 403 mm (wysokość). Rozstaw osi wynosi przeszło 2 793 mm. Minimalna pojemność bagażowa wynosi natomiast 487 l. Możemy ją jednak zwiększyć aż do 1 537 litrów. Dodatkowo wszystkie schowki wokół strefy pasażerskiej zmieszczą 32 l. Zbiornik paliwa w hybrydzie pomieści jedynie 43 litry benzyny. W porównaniu z benzyną 130-konną, gdzie mamy 63 l, a w dieslu 55, to dość mało. Jednakże w wersjach PSE mamy jedynie 35 l w baku, więc zawsze to trochę więcej.

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Peugeot 508 SW Allure Pack 1.5 HDI EAT8 - dostojny i potulny lew

Wyposażenie: GT Pack

Sam fakt, że mieliśmy do czynienia z rozszerzonym GT o tzw. GT Pack, oznacza, że nie da się już pójść dalej. Mimo to, nasze opcje wyniosły 22 100 złotych. Najdroższymi elementami tutaj były: system Night Vision za 7 000 zł, pakiet elektryczny plus funkcja masażu przednich foteli za 4 400 zł oraz otwierany panoramiczny dach z elektryczną roletą za 4 000 zł. Nie tak tani był jeszcze czarny lakier metalizowany Perłna Nera za 3 100 zł. Pozostałe elementy były już znacznie tańsze. A mowa tutaj o ładowarce pokładowej jednofazowej 7,4 kW (1 800), kablu do gniazda Green Up (700), drewniane wykończenie deski rozdzielczej i części boczków drzwi (700) oraz podgrzewanej, akustycznej przedniej szybie (400).

wnętrze peugeot 508 polift

Fot. Adrian „Z13lon” Zieliński

Jeśli chodzi o standard to w GT Pack zawierał się chociażby system nagłośnienia Hi-Fi Focal, tapicerka ze skóry ekologicznej łączonej z alcantarą, pakiet widoczność, dotykowy ekran 10-calowy zamiast 8″. DO tego warto wspomnieć o zawieszeniu adaptacyjnym Active Suspension Control z: pakietem Drive Assist Plus* VisioPark 2 oraz tempomat z ogranicznikiem prędkości i widokiem z góry 360°. Oprócz tego dochodzi nam elektryczna klapa bagażnika i wiele innych, mniejszych udogodnień.

Jak tam ze spalaniem w Peugeot 508 GT Pack HYbrid?

Peugeot 508 Sedan GT Pack miał osiągać średnie spalanie w cyklu miejskim WLTP na poziomie 1,3 l/100 km. Natomiast już w trasie była to wartość 1,5 l/100 km. Nie zdziwi was fakt, że wartości podane przez producenta nie są tutaj miarodajne, a jedynie czysto laboratoryjne. Oczywiście, jeśli uwzględnimy, że mamy zawsze w pełni naładowaną baterię to na krótszych trasach np. do 120 km spalanie będzie faktycznie małe. Jednakże, patrząc realnie, to trzeba liczyć się ze średnią w cyklu mieszanym na poziomie 6,6 l/100 km. Taka wartość wyszła nam podczas 1800-kilometrowego testu. Nie doładowywaliśmy się zbyt często, czasami dzięki eSave podładowaliśmy akumulator silnikiem. I faktycznie w trasach takich z wykluczeniem dróg szybkiego ruchu udało się zejść na 4,6 l/100 km. Jeśli już wybraliśmy się na ekspresówkę lub autostradę to z prędkościami do 130 km/h wartości rzędu 5,5-6 l/100 km były dość częstym widokiem.

kierownica 2022 peugeota

Fot. Adrian „Z13lon” Zieliński

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI 160 KM - kombi z pazurem!

Ile kosztuje?

Testowany egzemplarz Peugeot 508 GT Pack HYbrid wyniósłby nas 255 500 zł. Oczywiście po odjęciu opcji dodatkowych mamy też niezły wariant za 233 400 zł. Kwoty te prawdopodobnie obowiązywały w grudniu 2022-styczniu 2023, ale są dość zbliżone. Niestety przez problemy techniczne z konfiguratorem marki, nie możemy stworzyć tym razem identycznej wersji do wglądu dla was. Konfigurator znajduje się pod tym linkiem.  Aktualnie, według cennika zamieszczonego na stronie Peugeota, za GT Pack z hybrydą 225 KM trzeba by zapłacić minimum 239 300 zł, czyli o 6 100 więcej niż wspomnieliśmy w drugim zdaniu tego akapitu. 

peugeot 508 gt polift bok

Fot. Adrian „Z13lon” Zieliński

Oczywiście można mieć Peugeota 508 Sedan za mniejsze pieniądze. Najtańsza wersja Allure Pack z benzynowym 1.2 PureTech 130 KM startuje od 179 900 zł. Za to z Dieslem 1.5 BlueHDI już będzie to min. 192 500 zł, a za hybrydę 225 KM już 219 000 zł. Jeśli mowa o wersji GT, to startuje ona od 185 500 zł. Także jak widać wybór jest całkiem spory. A jeśli interesuje was kombi, czyli wersja 508 SW to możecie mieć ją już za 184 400 zł. Pełny cennik znajdziecie tutaj.

ZOBACZ TAKŻE
Używany Peugeot 508 II - silniki. Który jest najbardziej trwały? Wady, zalety, opinie

Podsumowanie: Peugeot 508 GT Pack HYbrid 1.6 PHEV 225 KM

Peugeot 508 GT Pack HYbrid 1.6 PHEV 225 KM
  • Stylistyka
  • Przestronność
  • Jakość materiałów
  • Wyposażenie
  • Multimedia
  • Komfort użytkowania
  • Przyjemność z jazdy
  • Silnik i napęd
  • Skrzynia biegów
  • Ekonomia i ekologia
  • Bezpieczeństwo
  • Cena w stosunku do jakości
4.6

Podsumowanie

Mimo że już wszyscy czekają na zmodernizowaną II generację Peugeota 508, to my nadal lubimy tą przedliftową. Samochód ma wiele zalet, bowiem wygląda ponadczasowo, ma ciekawe wnętrze i zapewnia dobry poziom ergonomii, w silnikach też można przebierać. Oczywiście lepszej jakości kamera cofania czy multimedia oraz zmiany wizualne w polifcie sprawią, że zyska on więcej uwagi, kiedy tylko częściej będziemy spotykać go na drogach. Na ten moment jednak Ford Mondeo, Opel Insignia, Mazda 6, Skoda Superb czy Toyota Camry mają konkurenta także w przedliftowej 508.

Galeria: Peugeot 508 GT Pack HYbrid 1.6 PHEV 225 KM

4.7/5 (liczba głosów: 3)
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama