Connect with us

Czego szukasz?

Testy nowych samochodów

TEST | Peugeot 2008 Allure Pack 130 KM – nie potrzebujesz GT

Nie tak dawno zaprezentowano Peugeota 2008 po faceliftingu, który wniesie bardzo dużo zmian. Nam przyszło jednak sprawdzić jeszcze przedlifta w wersji AllurePack z 130-konym 1.2 PureTech i automatem EAT8. Samochód okazał się przyjemny do jazdy na co dzień oraz palił wcale nie tak dużo. Czy możemy wam go polecić? Odpowiecie sobie po lekturze naszego materiału.

peugeot 2008 allure pack 2023 przedlift przód
Fot. Adrian Drozdek

Ogólne wrażenia: Peugeot 2008 Allure Pack

Na początku maja br. Peugeot ujawnił swoje plany odnośnie faceliftingu modelu 2008. Wówczas dowiedzieliśmy się o elektrycznej odmianie z większym zasięgiem niż dotychczas oraz o wielu innych aspektach. Chociażby ze 130 zrobi się 136 KM, spalanie ma być jeszcze niższe, a na zewnątrz mamy doczekać się nowego grilla czy modyfikacji reflektorów. Więcej o zmianach dowiecie się z osobnego artykułu na łamach MotoHigh.pl, do którego odnośnik zamieszczamy poniżej. Na polskich drogach wersję FL obejrzymy już być może we wrześniu lub październiku. Jednakże nam przytrafił się test aktualnej wersji. Peugeot 2008 Allure Pack przy odbiorze miał niespełna 700 km przebiegu, więc nie było mowy o nadmiernym „zużyciu materiału”. 

ZOBACZ TAKŻE
Peugeot 2008 po liftingu pokazany. Więcej "pazura" i zasięgu

z tyłu peugeot 2008 allure pack

Fot. Adrian Drozdek

Samochód, który widujemy na drogach od 2019 roku, wciąż zwracał na siebie uwagę. Stylistycznie trudno się do czegokolwiek doczepić, ponieważ oprócz 2008, także m.in. 508 przechodzi facelifting i wkrótce nie będziemy oglądać się za klasyką. Mimo wszystko starsze logo Peugeota, minimalistyczny grill i maska z delikatnymi wyżłobieniami i kły od kierunkowskazów mogą wciąż się podobać w obecnej odmianie. Jeśli chodzi o wnętrze, to tutaj tez jest podobnie jak w innych Peugeotach. Jest dość intuicyjnie, nadal jeszcze fizycznie (przyciski na środku), materiały są całkiem dobrej jakości. Nie odczuliśmy też żadnych niedoskonałości przy dopasowaniu elementów. Oczywiście lepiej byłoby bez pianoblack, ale taki zarzut można mieć do większości aut. Siedzenia są bardzo wygodne, chociaż brakowało „elektryki”.

Trudno doszukiwać się wad

Jeśli chodzi o jazdę, to Peugeot 2008 Allure Pack z 1.2 PureTech 130 KM i EAT8 wydaje się dość spójny. Silnik w tym crossoverze i nie męczy się, moc jest w zupełności wystarczająca. Skrzynia miała od czasu do czasu opóźnienia, ale nie jakieś duże. Od czasu do czasu na autostradzie przy 120 km/h trzeba było przypomnieć o 8. biegu za pomocą manetki. Jednak w każdym trybie Normal, Eco, Sport, Piasek czy Śnieg charakterystyka lekko się zmienia i zwiększa się poziom poczucia komfortu u kierowcy. Systemy działają naprawdę dobrze, aktywny tempomat nie irytował, tak samo asystent utrzymywania w pasie ruchu. Przy obciążeniu samochód nadal był dość zwinny. Jedynie pasażerowie z tyłu, którzy mieli 185 cm i więcej nie mogli liczyć na dużo miejsca.

Dane techniczne

Sercem Peugeota 2008 w tym przypadku była jednostka 3-cylindrowa 1.2 PureTech o mocy 130 KM i 230 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Układ wspomagała dobrze znana jednosprzęgłowa przekładnia automatyczna EAT8. W kontekście osiągów: prędkość maksymalna oscylowała w granicach 203 km/h, a przyspieszenie od 0 do „setki” zajmie ok. 9.1 sekundy. Zwłaszcza w tym drugim przypadku trudno o lepszy wynik. Zbiornik paliwa pomieści 44 litry benzyny. Masa własna pojazdu (już z kierowcą do 75 kg) nie powinna przekraczać 1280 kg.

bok peugeot 2008

Fot. Adrian Drozdek

Wymiary podstawowe przestawiają się następująco: 4 300 mm (długość) x 1 987 mm (szerokość z lusterkami) x 1 530 mm (wysokość). Rozstaw osi wynosi natomiast 2 605 mm. Minimalna pojemność bagażnika oscyluje w granicach 405 litrów. Możemy ją zwiększyć po złożeniu tylnej kanapy nawet do 1 467 l.

Wyposażenie: Peugeot 2008 Allure Pack

Wersja Allure Pack nie należy do najuboższych, ponieważ oferuje już sporo w tzw. standardzie. Mimo to testowana konfiguracja miała jeszcze opcje za 12 200 zł. Na tę kwotę składały się przede wszystkim ekran dotykowy 10″ z nawigacją Peugeot Connect NAV (3 000 zł, opcja niedostępna w konfiguratorze) i szary metalik Platinum (2 700 zł). Potem mieliśmy pakiety z różnymi asystentami dla kierowcy. Mowa tutaj o Advanced Grip Control i Drive Assist z systemem utrzymywania środka pasa ruchu i adaptacyjnym tempomatem (oba po 1 600 zł).

kierownica peugeota

Fot. Adrian Drozdek

Dopełnieniem tego wszystkiego były m.in. system bezkluczykowego dostępu i uruchomienia auta (1 300 zł). Zabraknąć nie mogło także systemu Peugeot SOS & Assistance (800), podgrzewanych przednich foteli (700 zł) i czarnego dachu (500 zł). Jeśli chodzi o standard, czyli elementy bez dopłaty to tutaj jest tego sporo. Na szczególną uwagę zasługują reflektory Eco LED, przyciemniane boczne szyby oraz tylna, czujniki zmierzchu i deszczu itd.

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Peugeot 3008 GT 1.6 HYbrid4 300 KM PHEV - SUV z zacięciem

Spalanie prawie takie jakie życzy sobie producent

Producent przewiduje, że wynik 5,9 l/100 km jako wartość dla cyklu mieszanego WLTP jako realny. W naszym przypadku średnia z testu na dystansie ok. 1600 km wyniosła 6,3 l/100 km. Zatem było całkiem nieźle. W kontekście spalania w mieście nie powinniśmy przekraczać wartości 7,3 litra, ale od czasu do czasu zdarzało się zbliżyć do 6,9 l. Jeżeli chodzi o trasę to tutaj wyróżnimy dwa rodzaje. Na drogach szybkiego ruchu z prędkościami ok. 125 km/h śmiało osiągniecie 6,2 l/100 km. Jednakże, kiedy zdecydujecie się omijać autostrady i ekspresówki uda się nawet osiągnąć 5,3 l/100 km. Naprawdę są to dość przyjemne wyniki, kiedy pomyślimy sobie, że na jednym baku zrobimy ok. 800 km.

peugeot 2008 allure pack 2023 przedlift

Fot. Adrian Drozdek

Ile kosztuje taka przyjemność?

Testowana wersja Peugeot 2008 Allure Pack z silnikiem benzynowym 1.2 PureTech o mocy 130 KM z automatem EAT8 została wyceniona na 143 600 zł. Na opcjach dodatkowych można tutaj przyciąć ponad 12 tys. złotych. Zbliżona wersja, jaką udało nam się skonfigurować online jest warta mniej (przez brak wyboru jednej opcji, którą mieliśmy w testówce), bo 141 100 zł – link tutaj. Własną 2008 skonfigurujecie na stronie producenta. Aktualnie za wersję Allure Pack z tym samym napędem, ale bez opcji dodatkowych, trzeba wyłożyć ok. 131 900 tys. zł. 

Oczywiście możecie nabyć 2008-kę za mniejsze pieniądze. Warto tutaj wyróżnić Active Pack (od 108 600 zł) czy samo Allure (od 113 400 zł). Wersje GT i GT Pack nie są teraz dostępne w konfiguratorze dla aktualnej, przedliftowej wersji i w sumie raczej byłyby zbędne. Należy pamiętać, że przy najniższych kwotach często mowa o nieco słabszej mocy i skrzyni manualnej 6-biegowej.

przedni grill przedlift 2008

Fot. Adrian Drozdek

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Citroën C5 X Shine 1.6 180 KM - kompromis między SUV-em a kombi?

Podsumowanie: Peugeot 2008 Allure Pack 1.2 PureTech 130 KM EAT8

Peugeot 2008 Allure Pack 1.2 PureTech 130 KM EAT8
  • Stylistyka
  • Przestronność
  • Jakość materiałów
  • Wyposażenie
  • Multimedia
  • Komfort użytkowania
  • Przyjemność z jazdy
  • Silnik i napęd
  • Skrzynia biegów
  • Ekonomia i ekologia
  • Bezpieczeństwo
  • Cena w stosunku do jakości
4.5

Podsumowanie

Testowany Peugeot 2008 Allure Pack z 1.2 PureTech 130KM EAT8 zasłużył na wysoką notę w naszym teście. Samochód nie był może wyjątkowy, nie gwarantował szczególnych emocji, ale za to spełniał swoją rolę. Crossover do jazdy na co dzień, od czasu do czasu idealne auto na wypad poza miasto, który jest w dość przyzwoitej cenie i jakości. Pojazd przynależy do segmentu B i ma dużo rywali w samej grupie Stellantis tj. DS 3, Jeep Avenger, Fiat 500X czy Opel Mokka. Jeśli chodzi o konkurencję to warto wyróżnić Nissana Juke’a, Forda Pumę, Renault Captura, Mazdę CX-3 czy Toyotę Yaris Cross. Cenowo i jakościowo 2008-ka jakoś nie odbiega, co tylko wywołuje większy ból głowy przy wyborze najlepszego rozwiązania.

Galeria: Peugeot 2008 Allure Pack 1.2 PureTech 130 KM EAT8

4/5 (liczba głosów: 5)
Reklama