Corsa F – jakie silniki benzynowe?
Opel Corsa F – jakie silniki benzynowe oferuje? Bazową jednostką dla tego modelu jest 3-cylindrowy 1.2 12V MPI o mocy 75 KM i 118 Nm. To atmosferyczny silnik benzynowy z pośrednim wtryskiem MPI sparowany wyłącznie z 5-stopniowym manualem i tylnymi hamulcami bębnowymi. Szczerze powiedziawszy, to jeden z najlepszych wyborów dla tego modelu. Prosty, mały silnik o niskim zużyciu paliwa (ok. 5.5 l/100 km) i przyzwoitą szansą na długą eksploatację. Pasek rozrządu nie jest bowiem tutaj tak podatny na problemy jak w wersjach z doładowaniem, ale rzecz jasna warto zwracać na niego uwagę.
Opel oferuje także 1.2 Turbo o mocy 100 KM i 205 Nm, który również nie jest złym wyborem. Turbodoładowany wariant z bezpośrednim wtryskiem zapewnia większą zwinność i jest cichszy, ale jest oczywiście bardziej podatny na awarie i potrzebuje właściwego serwisowania. Tak naprawdę ta jednostka jest niespecjalnie wskazana wyłącznie do krótkich podróży – z wielu powodów. Dostępna jest zarówno z 6-biegowym manualem, jak i automatem o 8 przełożeniach.
W sprzedaży znajdziecie też mocniejszą wersję 1.2 Turbo R3 o mocy 130 KM i 230 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Od razu czuć, że to mocniejsza jednostka – niestety także poprzez zużycie paliwa. To wynosi zwykle około 6.5 litra/100 km w cyklu mieszanym, więc tragedii nie ma. Można ją sparować wyłącznie z 8-biegowym automatem i wyższymi wersjami wyposażenia (GS Line, Ultimate). Zależnie od potrzeb to może być dobry wybór, który z lekką Corsą działa naprawdę dynamicznie.
Corsa szóstej generacji ma też inne silniki. Diesel i pełen elektryk
W sprzedaży są też dwie jednostki nie-benzynowe. Pierwsza to 1.5 Diesel/1.5 CDTI – 4-cylindrowy silnik wysokoprężny o mocy 102 KM i 250 Nm, którego montaż niedawno zakończono, więc znajdziecie go już tylko na rynku wtórnym. To 1.5 BlueHDI z Grupy PSA po rebrandingu. Pojawił się tylko w średniej wersji 102 KM w połączeniu z długim, 6-stopniowym manualem. Najlepiej sprawdza się w dłuższych podróżach, gdzie można zejść nawet do zużycia paliwa na poziomie 4 litrów na 100 km. Ma jednak swoje kosztowne problemy. System dozowania AdBlue ma nieregularną żywotność, misternie wyrzeźbionych kanałów dolotowych nie można oczyścić z węgla, a w rzadkich przypadkach może zawieść również rozrząd (zrywa się cienki łańcuch wtórnej przekładni krzywkowej).
Dostępna jest także w pełni elektryczna wersja samochodu – Corsa-e. Ma 50 kWh pojemności baterii, silnik elektryczny o mocy 136 KM i 260 Nm. To klasyka samochodu elektrycznego wypuszczonego na rynek w ostatnich latach. Cicha jazda, tanie przeglądy serwisowe i bardzo drogi koszt poważnych usterek po gwarancji. Na plus możliwość szybkiego ładowania do 100 kWh, ale rzecz jasna nie należy z nią przesadzać dla żywotnośći akumulatora. Realny zasięg w zależności od warunków atmosferycznych to 280-350 kilometrów.
Opel Corsa F – silniki. Który wybrać?
Jakie opinie zbierają silniki w Corsie F? Generalnie rzecz biorąc model oferuje naprawdę sensowną gamę jednostek napędowych. Żadna z nich nie jest bowiem szmelcem, a jak mogliście zauważyć, o wszystkich wypowiedzieliśmy się dość pozytywnie. Według nas niedocenianym wyborem jest bazowy 1.2 MPI, choć w przypadku 1.2 Turbo także powinniście być zadowoleni. Używając samochodu często na dłuższych trasach pomyślcie o Dieslu, jeśli w czasach elektromobilności nie przeszkadza wam ta technologia.