Connect with us

Czego szukasz?

Samochody

Ford Puma 2023. Wersje, silniki, hybrydy, ceny. Co można kupić? Wszystko, co powinniście wiedzieć

Ford Puma to jeden z najnowszych hitów w segmencie miejskich crossoverów. W jakich wersjach można kupić ten samochód w Polsce i ile kosztuje? Jakie silniki znajdują się w ofercie? W tym newsie zawaliśmy wszystkie najważniejsze informacje na temat modelu.

ford puma 2023
Fot. Ford

Ford Puma w 2023 roku jest znany w Europie jako miejski crossover, ale przecież w przeszłości (1997-2002) pod tą nazwą krył się miejski samochód sportowy. Trudno jednak wiązać oba modele i mówić cokolwiek o generacjach. Obecna Puma jest produkowana w rumuńskiej Krajowej, gdzie wkrótce będzie produkowana także jej elektryczna wersja.

Ta spalinowa ma między 4 186 mm (standardowa) a 4 226 mm (ST) długości, 1 805 mm szerokości i między 1 520 mm (ST) a 1 554 mm wysokości. Rozstaw osi we wszystkich wersjach wynosi 2 588 mm, a pojemność zbiornika paliwa – 42 litry (40 litrów w ST). Pojemność bagażnika waha się od 410 litrów (wersja z kołem zapasowym) przez 456 litrów (wersja z zestawem naprawczym) do 1 216 litrów przy złożonych tylnych siedzeniach.

Ford Puma 2023 – silniki

Puma w Polsce dostępna jest z czterema różnymi rodzajami napędu. Podstawą jest wersja ze 125-konnym napędem składającym się z litrowego silnika spalinowego oraz tzw. miękkiej hybrydy. Samochód jest dostępny też w mocniejszej wersji tego samego napędu – o mocy 155 KM.

Wisienką na torcie jest sportowa wersja modelu – Puma ST. Zamontowano w niej benzynowy silnik 1.5 EcoBoost, którego moc maksymalna wynosi 200 KM. W 2023 do oferty dodano także drugą wersję Pumy ST – z benzynowym silnikiem 1.0 EcoBoost i miękką hybrydą o mocy 170 KM. 

Wersje hybrydowe można wybrać zarówno z 6-biegową manualną skrzynią biegów, jak i automatyczną, dwusprzęgłową 7-biegową przekładnią PowerShift. Puma ST o mocy 200 KM dostępna jest natomiast tylko w wersji z manualem, ale Puma ST 170 KM jest dostępna z automatem PowerShift.

Ile wynosi spalanie poszczególnych silników w Fordzie Puma? Poniżej znajdziecie dane dla cyklu mieszanego w metodologii WLTP: 

  • 1.0 EcoBoost mHEV 125 KM M6 – 5,4-6,0  l / 100 km;
  • 1.0 EcoBoost mHEV 125 KM PowerShift – 5,7-6,2 l / 100 km;
  • 1.0 EcoBoost mHEV 155 KM M6 – 5,5-6,1  l / 100 km;
  • 1.0 EcoBoost mHEV 155 KM PowerShift – 5,8-6,4 l / 100 km;
  • 1.0 EcoBoost mHEV 170 KM PowerShift – 6,3 l / 100 km;
  • 1.5 EcoBoost 200 KM M6 – 6,8 l / 100 km.
ford puma 2022

Fot. Ford

Wersje wyposażenia

Na wstępie trzeba zaznaczyć, że pomimo aż sześciu wersji wyposażenia Ford w Polsce ma bardzo czytelną ofertę swojego miejskiego crossovera.

Bazową wersją wyposażenia jest Titanium, w której znajdziemy reflektory projekcyjne LED oraz światła do jazdy dziennej, mijania i tylne w technologii LED. Na pokładzie znajduje się także klimatyzacja manualna oraz cyfrowy, 4,2-calowy wyświetlacz wskaźników i zegarów. Jeśli chodzi o asystentów bezpieczeństwa, to Puma w podstawie oferuje m.in. czujniki parkowania z tyłu czy system chroniący przed kolizją z systemem aktywnego hamowania. Co ważne, wszystkie wersje samochodu mają jednakowy, 8-calowy ekran dotykowy systemu informacyjno-rozrywkowego.

Druga w drabince wersji wbrew pozorom jest ST-Line, która jak sama nazwa wskazuje ma pakiet stylizacyjny samochodu sportowego. Sportowe jest także zawieszenie, a we wnętrzu znajdziemy manetki do zmiany biegów (oczywiście tylko w wersji z automatem) oraz liczne elementy ze stylizacją ST-Line. Z ważniejszych funkcji warto zauważyć, że od tej wersji dostępny jest 12,3-calowy cyfrowy zestaw zegarów i wskaźników.

ZOBACZ TAKŻE
Ford z ciekawą tezą dla biznesu. Puma i Kuga zamiast Fiesty i Focusa?

Poszerzeniem bazowej wersji jest Titanium X. Na jej pokładzie znajdziemy już klimatyzację automatyczną oraz 18-calowe koła (w Titanium i ST-Line 17-calówki). Od tej wersji wyposażenia dostępny jest też system nagłośnienia Bang&Olufsen, a także bezprzewodowa ładowarka do smartfonów. ST-Line X to natomiast wersja Titanium X zmodyfikowana o sportowe elementy z wersji ST-Line.

Szczytem oferty Forda są dwie wersje dedykowane wyłącznie sportowej odmiany Pumy – ST i ST X. Już ta pierwsza obejmuje 19-calowe koła, kubełkowe fotele Ford Performance, spojler, przyciemniane szyby oraz mnóstwo elementów w stylizacji ST. ST X obejmuje dodatkowo reflektory Full LED w stylistyce GT oraz czerwone zaciski hamulcowe. Obie wersje posiadają w standardzie podgrzewane przednie fotele, kierownicę oraz szyby. W Polsce obecnie dostępna jest ta lepiej wyposażona wersja – ST X. 

Specjalna wersja Vivid Ruby Edition

Ford Puma w wersji Vivid Ruby Edition jest bogato wyposażonym modelem, który wyróżnia się wyjątkowymi detalami stylistycznymi oraz zaawansowanymi technologiami wspomagającymi kierowcę. Posiada 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich oraz metaliczny lakier Beautiful Berry Red, który jest zestawiony z czarnym dachem i obudowami lusterek bocznymi. Wnętrze pojazdu zdobi tapicerka częściowo skórzana z efektownymi przeszyciami w kolorach Beautiful Berry Red i Pearl White.

Dodatkowe udogodnienia to elektrycznie zamykany i otwierany bezdotykowo bagażnik oraz Pakiet Winter, który obejmuje podgrzewanie przedniej szyby, kierownicy oraz przednich foteli. W zakresie bezpieczeństwa, samochód wyposażono w BLIS z Cross Traffic Alert oraz Adaptive Cruise Control z funkcją Stop&Go. Kierowcy pomaga też Pre-Collision Assist, czyli system wspomagający zapobieganie kolizjom.

Komfort jazdy podnosi system nagłośnienia premium B&O. Dla wygody użytkowania, pojazd posiada automatyczną klimatyzację, kamerę ułatwiającą parkowanie tyłem, Active Park Assist oraz czujniki parkowania z przodu i z tyłu. Stylizacyjnie wersja ta została wzbogacona o nakładki na progi przednich drzwi w stylu ST-Line oraz system bezkluczykowy Ford KeyFree. Ford Puma Vivid Ruby Edition jest więc samochodem, który łączy w sobie sportowy charakter z elegancją i zaawansowaną technologią.

ford puma 2022

Fot. Ford

Co można spersonalizować?

Forda Pumę można zamówić w dziewięciu różnych kolorach – dwóch zwykłych, pięciu metalizowanych i dwóch specjalnych. Rzecz jasna nie wszystkie są dostępne dla wszystkich wersji wyposażenia. I tak w podstawowy kolor Blazer Blue nie można wyposażyć wersji wyposażenia ST i ST X. Dla wszystkich hybrydowych modeli do wyboru są natomiast: zwykły Frozen White oraz metalizowane Agate Black, Magnetic Grey, Solar Silver, Fantastic Red, Grey Matter oraz Desert Island Blue. Lakier specjalny Mean Green jest dostępny wyłącznie w wersji ST.

Ford ofruje także osiem wzorów felg w rozmiarach od 17 do 19 cali. Co ciekawe, w tym przypadku nie ma żadnych ograniczeń, więc nawet najtańszą Pumę można wyposażyć w 19-calówki z Pumy ST. Koło zapasowe w cenie 440 zł dostępne jest jednak tylko w wersji 16-calowej, co jest sporym ograniczeniem.

W kwestii tapicerki Ford w żadnej wersji nie oferuje w pełni skórzanych foteli. Co najwyżej jest to skóra ekologiczna z czerwonymi akcentami. Czerwone przeszycia są także możliwe w tapicerce materiałowej, która dostępna jest także w wersji z możliwością zdjęcia i ponownego założenia.

Ciekawa sytuacja ma miejsce z pakietem Driver Assistance, który obejmuje m.in. monitorowanie martwego pola, tempomat adaptacyjny, system wspomagający parkowanie czy asystenta wspomagającego kierowcę przed kolizją z pojazdami i pieszymi aż do 180 km/h. Nie jest on bowiem dostępny standardowo w żadnej wersji wyposażenia. Jako opcja kosztuje 5 500 zł dla wersji hybrydowych i 3 450 dla wersji sportowych. Druga opcja jest tańsza, ponieważ niektóre elementy są już w ich standardzie. Można tez zamówić jego nieco okrojoną wersję.

Do wersji ST można dodatkowo dokupić pakiet Ford Performance. W cenie 4 650 zł można zamówić szperę, launch control i wskaźnik optymalnego momentu zmiany biegu.

ford puma 2022 wnętrze

Fot. Ford

Ford Puma 2023 – cennik

Cennik Pumy rozpoczyna się w Polsce od 95 900 zł za wersję 1.0 125 KM Titanium z manualną skrzynią biegów. Obecnie cały cennik objęty jest promocyjną ofertą, w której samochód jest znacznie tańszy, niż jeszcze kilka miesięcy temu. Dodatkowo, w pakiecie znajduje się także ubezpieczenie na rok w cenie pojazdu oraz pakiet 4 lat ochrony w cenie. Obejmuje on gwarancję, serwis w autoryzowanych stacjach usługi oraz Ford Protect (kompleksowa ochrona przed nieoczekiwanymi naprawami). 

Ceny Pumy ST-Line zaczynają się od 102 360 zł, Vivid Ruby Edition od 133 360, a najdroższy w ofercie jest oczywiście Ford Puma ST. Jego ceny startują bowiem od 141 560 zł. Poniżej znajdziecie pełen cennik modelu.

  • 1.0 EcoBoost mHEV 125 KM M6. Titanium od 95 900 zł, Titanium X od 106 510 zł, ST-Line od 102 360 zł, ST-Line X od 108 210 zł;
  • 1.0 EcoBoost mHEV 125 KM PowerShift. Titanium od 109 860 zł, Titanium X od 114 710 zł, ST-Line od 110 560 zł, ST-Line X od 116 410 zł, Vivid Ruby Edition od 133 360 zł;
  • 1.0 EcoBoost mHEV 155 KM M6. ST-Line X od 111 510 zł;
  • 1.0 EcoBoost mHEV 155 KM PowerShift. ST-Line X od 119 710 zł, Vivid Ruby Edition od 136 660 zł;
  • 1.0 EcoBoost mHEV 170 KM PowerShift. ST X od 141 560 zł;
  • 1.5 EcoBoost 200 KM M6. ST X od 143 200 zł.

4.3/5 (liczba głosów: 23)
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama