Acura F1. Niespodziewany epizod z McLarenem
Pod koniec lat 80. i na początku 90. ubiegłego wieku Honda święciła wielkie sukcesy z zespołem McLarena. Od 1988 do 1991 roku byli niepokonani. Zwłaszcza na początku dominacji wspólnie udało im się zmiażdżyć konkurencję, ponieważ dali sobie wydrzeć tylko jedno zwycięstwo. Gdyby nie awarie w samochodach z Woking Ferrari nie cieszyłoby się z dubletu w GP Włoch. Nic dziwnego, że Japończycy chcieli wykorzystać swoje sukcesy oraz wartość marketingową w F1 do promocji nowej marki Acura.
To właśnie po to ją założyli w 1986 roku i skupili się na bardziej luksusowych, jak i sportowych wcieleniach swoich modeli. Sporo uwagi zabierały modele Integra oraz NSX. Honda chciała osiągnąć jak najlepsza sprzedaż w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Meksyku, Chinach oraz Hong-Kongu. Inżynierowie z Tokio byli bardzo zżyci z Ayrtonem Senną, który pomagał im rozwijać ich konstrukcje oraz sporo testował na torze.
Po dogadaniu się z McLarenem, Acura pojawiła się w F1. Honda uzyskała zgodę na dodatkową ekspozycję w latach 1989-1992 przy okazji GP Stanów Zjednoczonych oraz GP Kanady. Przypomnijmy, że wtedy w Chinach jeszcze nie rywalizowano, ponieważ obiekt w Szanghaju zadebiutował dopiero w 2004 roku. Głównie widać było logo na górnej części kasku (przy wizjerze) Senny, Prosta, a potem także Gerharda Bergera. Obrazuje to powyższa reklama.
Poza tym promowano też model Acura Integra GSR NSX F1. Zachęcamy do obejrzenia wszystkich materiałów – jak na tamte czasy wyszło naprawdę nieźle.
Najdroższy test łosia. Integra jeździ pomiędzy bolidami F1
Już „zwykłe” wersje Integry miały to coś, a producent chwalił się stosowaniem technologii z królowej motorsportu. Miało być szybko i bezpiecznie. To też miała potwierdzać reklama, gdzie ukazano jak Integra wykonuje slalom pomiędzy samochodami F1 (a nie między słupkami), wykonując najprawdopodobniej najdroższy test łosia w historii motoryzacji. W tle widać McLarena MP4/5 wartego ponad 3,6 mln GBP, który zagwarantował dwa podwójne MŚ, oraz starsze Benettony (jak jeszcze korzystały z Brabhamów) czy Wolfa WR1.
Inspiracją do tematu była rolka użytkownika FOneRacing, który wyszukuje różne ciekawostki dotyczące poprzednich dekad, jak i współczesności F1.