Connect with us

Czego szukasz?

Lexus LBX 2023. Wersje, silniki, hybrydy, ceny. Co można kupić?

lexus lbx 2023

Lexus LBX 2023 | Fot. Lexus

Co oferuje i ile kosztuje nowy Lexus LBX w 2023 roku w Polsce? Przyjrzeliśmy się ofercie zupełnie nowego modelu w naszym kraju i zebraliśmy wszystkie najważniejsze informacje w jednym miejscu.

Lexus LBX to zupełna nowość Lexusa, bazująca na sukcesie Toyoty Yaris Cross. Samochód ma 4 190 mm długości, 1 825 mm szerokości i 1 545 mm wysokości, a rozstaw osi wynosi 2 580 mm. Pojemność bagażnika w standardowej konfiguracji wynosi 332 litry w FWD/247 litrów w AWD, a zbiornik paliwa ma 32 litry.

Lexus LBX 2023 – silniki

Lexus LBX jest dostępny w Polsce tylko z jednym, hybrydowym układem napędowym. Bazuje on na 3-cylindrowym, wolnossącym 1,5-litrowym silniku benzynowym i jest uzupełniony bipolarną, niklowo-metalowo-wodorkową baterią. Całkowita maksymalna moc układu napędowego wynosi 136 KM. 

Jedyny układ napędowy jest jednak dostępny zarówno z napędem na tylne koła (FWD), jak i napędem na wszystkie koła E-Four. To ten podstawowy napęd na cztery koła Lexusa. Marka ma bowiem w ofercie także bardziej zaawansowany Direct 4, który jest jednak droższy, więc trudno się dziwić, że nie zastosowano go w najmniejszym i najtańszym Lexusie.

W każdej wersji samochód sparowano oczywiście z automatyczną skrzynią biegów e-CVT.

Ile wynosi spalanie Lexusa LBX w poszczególnych wersjach? Poniżej znajdziecie dane dla cyklu mieszanego w ramach metodologii WLTP:

  • 136 KM FWD  – od 4,8 l / 100 km;
  • 136 KM E-Four – od 4,8 l /100 km.
lexus lbx 2023

Fot. Lexus

Lexus LBX – wersje wyposażenia

LBX w Polsce jest dostępny w sześciu wersjach wyposażenia, których nie nazwano wersjami wyposażenia tylko „atmosferami”. To: LBX, Elegant, Emotion, Relax, Cool i Original Edition. 

Bazowa wersja LBX jest naprawdę dobrze wyposażono. W standardzie znajdziemy już bowiem dwustrefową, automatyczną klimatyzację, aktywny tempomat działający w pełnym zakresie prędkości, kamerę cofania, reflektory LED czy podłokietnik. Jeśli chodzi o multimedia, to mamy do czynienia z 9,8-calowym ekranem systemu informacyjno-rozrywkowego oraz standardowym, małym wyświetlaczem komputera pokładowego. Istnieje oczywiście możliwość połączenia z Android Auto i Apple CarPlay – z tym drugim nawet bezprzewodowo. Całkiem bogata gama asystentów bezpieczeństwa obejmuje m.in. asystenta utrzymywania pasa ruchu, system wspomagania wjazdu pod górę, system ochrony przedzderzeniowej z wykrywaniem pieszych i rowerzystów czy też rozpoznawanie znaków drogowych. Standardem dla tej wersji są też 17-calowe koła aluminiowe. 

W wersji wyposażenia Elegant znajdziemy dodatkowo m.in. podgrzewanie kierownicy i przednich foteli, które są w innej, bardziej usportowionej wersji, czujniki parkowania z funkcją samoczynnego hamowania czy tapicerkę ze skóry syntetycznej (w standardzie materiałowa). Obręcze kół w tej wersji mają już 18 cali, a gamę asystentów uzupełniono m.in. o system monitorowania martwego pola czy system ochrony przedzderzeniowej z wykrywaniem pieszych, rowerzystów i motocyklistów. Co ważne, wersja E-Four w standardzie zawiera także m.in. indukcyjną ładowarkę do smartfonów, 12,3-calowe wirtualne zegary czy elektrycznie otwieraną i zamykaną pokrywę bagażnika. 

Wersja wyposażenia Emotion jest bardzo podobna do Elegant. Ma natomiast tapicerkę ze skóry syntetycznej z perforacją, dwukolorowe nadwozie, inny wzór felg czy przyciemniane szyby tylne. Poza tym jest jednak odzwierciedleniem tej wyżej opisanej. 

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Lexus NX 2023 – wszystko, co powinniście wiedzieć. Wersje, silniki, opcje, ceny

Co w najbogatszych wersjach wyposażenia?

W wersji Relax znajdziemy już skórzaną kierownicę i gałkę dźwigni zmiany biegów, łopatki do zmiany biegów czy elektryczną regulację fotela kierowcy w 8 kierunkach. Tapicerka w tej wersji jest wykonana z naturalnej skóry półanilinowej z elementami ze skóry syntetycznej, a oświetlenie ambientowe dostępne jest w 50 kolorach. Nie ma w niej jednak kilku elementów dostępnych w Edition – np. przyciemnianych tylnych szyb czy dwukolorowego nadwozia. Najlepiej wyposażona standardowa wersja, a więc Cool, oferuje tapicerkę z syntetycznego zamszu, a także powrót elementów znanych z Emotion, a więc przyciemnianych tylnych szyb i dwukolorowego nadwozia. 

Lexus LBX Original Edition to natomiast limitowana wersja specjalna, dostępna przez krótki czas. Zawiera ona kilka elementów niedostępny w standardzie dla innych wersji wyposażenia. To m.in. kamera 360 stopni, reflektory z dynamicznym poziomowaniem, dynamiczne adaptacyjne światła drogowe czy lampy przeciwmgielne przednie LED z dodatkowym źródłem światła do doświetlania zakrętów. Jest też m.in. wyświetlacz head-up oraz system ostrzegania o ruchu poprzecznym z przodu pojazdu. Original Edition obejmuje oczywiście także wiele znaczków podkreślających, że jest to edycja specjalna.

lexus lbx 2023

Fot. Lexus

Co za dodatkową opłatą?

Lexus LBX dostępny jest łącznie w dziewięciu kolorach. To: Sonic Quartz, Silver, Cement Gray, Sonic Chrome, Ruby, Sonic Copper, Passionate Yellow, Dark Blue i Black. Koszt to każdorazowo 4 500 zł. Wszystkie są dostępne w konfiguracji dwukolorowej z czarnym dachem. Bazowym jest Passionate Yellow, który bez dopłaty dostępny jest w wersjach wyposażenia LBX, Elegant i Relax. Dla Emotion i Cool bazowa jest natomiast konfiguracja Passionate Yellow z czarnym dachem. 

Dla Lexusa LBX przygotowano tylko kilka pakietów doposażających, co jest naprawdę czytelne dla potencjalnego kupującego. Są to:

  • Pakiet Tech – niedostępny dla LBX, 12 000 zł dla Elegant i Emotion FWD, standard dla Elegant i Emotion E-Four i wyższych wersji wyposażenia. Obejmuje m.in. wirtualne zegary 12,3″, ładowarkę indukcyjną do smartfonów, elektrycznie otwieraną i zamykaną klapę bagażnika czy inteligentny kluczyk;
  • Pakiet Comfort – 13 000 zł dla LBX, niedostępny dla Elegant i Emotion, standard dla wyższych wersji wyposażenia. Pozwala on doposażyć samochód m.in. w podgrzewane fotele, czujniki parkowania, ładowarkę indukcyjną do smartfonów, system monitorowania martwego pola, system ochrony przedzderzeniowej z monitorowaniem kierowcy czy tylne lampy z sygnalizacją gwałtownego hamowania wykrywające najeżdżający z tyłu pojazd;
  • Pakiet Premium – 5 000 zł dla Relax i Cool, standard w Original Edition, niedostępny dla pozostałych. Obejmuje adaptacyjne reflektory Full LED L-shape, światła przeciwmgielne LED oraz doświetlanie zakrętów dodatkowym źródłem LED w zderzaku;
  • Pakiet Advanced – 17 000 zł dla Relax i Cool, niedostępny dla pozostałych. Obejmuje m.in. system audio premium Mark Levinson, kamerę 360 stopni, asystenta wyprzedzania na drogach szybkiego ruchu czy wyświetlacz head-up. 

Lexus oferuje też sporo akcesoriów także dla tego modelu. I tak np. przegroda bagażnika dla psa kosztuje 2 083 zł, bagażnik dachowy od 4 900 zł, a uchwyt rowerowy 956 zł. Kompletne koła zimowe 17″ z czujnikami ciśnienia kosztują natomiast od 8 900 zł, a hak holowniczy 5 900 zł. 

lexus lbx 2023 wnętrze

Fot. Lexus

Lexus LBX 2023 – cennik

Cennik nowego Lexusa LBX rozpoczyna się od 149 900 zł, co czyni go oczywiście najtańszym Lexusem w ofercie. Trudno się jednak temu dziwić, biorąc pod uwagę, że jest także najmniejszy i dostępny z bazowym układem napędowym. Wersji z napędem na cztery koła nie można mieć w bazowej wersji. Przez jej lepsze wyposażenie już w wersji Elegant (co wskazaliśmy wyżej) jest ona oczywiście sporo droższa od tej FWD. 

Ceny katalogowe poszczególnych wersji prezentują się następująco:

  • FWD – LBX od 149 900 zł, Elegant od 167 900 zł, Emotion od 171 900 zł, Relax od 188 900 zł, Cool od 192 900 zł, Original Edition od 209 900 zł;
  • E-Four – Elegant od 189 900 zł, Emotion od 193 900 zł, Relax od 198 900 zł, Cool od 202 900 zł, Original Edition od 219 900 zł. 
4.2/5 (liczba głosów: 22)
Reklama