Connect with us

Czego szukasz?

Renault Austral 2023 – wszystko, co powinniście wiedzieć. Silniki, hybryda, wersje, opcje, ceny

renault austral 2023

Renault Austral 2023 | Fot. Renault

Co oferuje i ile kosztuje Renault Austral w 2023 roku w Polsce? Przyjrzeliśmy się ofercie tego modelu w naszym kraju i zebraliśmy wszystkie najważniejsze informacje w jednym miejscu.

Renault Austral to w 2023 r. najnowszy model francuskiej marki. Tak naprawdę dopiero zaczął on pojawiać się w salonach, więc warto mu się bliżej przyjrzeć. Austral ma 4 510 mm długości, 1 825 mm szerokości, 1 644 mm wysokości i 2 667 mm rozstawu osi. Pojemność zbiornika paliwa we wszystkich wersjach wynosi aż 55 litrów, co należy uznać za duży plus tak naprawdę niezbyt dużego SUV-a. Pojemność bagażnika waha się od 450 litrów do aż 1 525 litrów po złożeniu tylnych siedzeń.

Renault Austral 2023 – silniki

Gama silników Renault Australa obejmuje dwa benzynowe układy napędowe. Renault określa je jako „mild hybrid”, ale to tzw. mikrohybrydy z układem 12V wspierającym silnik benzynowy. Samochody są wyposażone w malutki akumulator trakcyjny (0,13 kWh), który tak naprawdę obsługuje tylko system start-stop oraz nieco pomaga podczas ruszania i przyspieszania. Mówienie o tym samochodzie „100-procentowa hybryda” to więc naciąganie faktów.

Trzeba przyznać, że już w bazowej wersji samochód ma sporo mocy, bowiem jest wyposażony w 4-cylindrowy benzynowy silnik 1.3 TCe o mocy 140 KM. Drugą jednostką jest jego mocniejsza wersja TCe 160, mogąca wygenerować już 158 koni mechanicznych. Słabszy motor jest dostępny jedynie z 6-biegowym manualem, a mocniejszy jedynie z bezstopniowym automatem CVT. 

Ile wynosi spalanie Renault Australa w poszczególnych wersjach według WLTP? 140-konny układ napędowy spala średnio 6,1-6,5 l / 100 km, a mocniejszy 6,2-6,5 l / 100 km. 

renault austral 2023

Fot. Renault

Wersje wyposażenia

Renault Austral jest dostępny w pięciu naprawdę czytelnych wersjach wyposażenia. To equilibre, techno, esprit Alpine, iconic oraz iconic esprit Alpine.

W bazowej wersji Austral jest już naprawdę dobrze wyposażony, co jeszcze niedawno nie było standardem w Renault. Bazowa wersja equilibre obejmuje bowiem 12,3-calowy zestaw cyfrowych zegarów i wskaźników, 9-calowy dotykowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego czy obsługę Andoid Auto i Apple CarPlay. W standardzie jest też bezkluczykowy dostęp do samochodu (karta), czujniki parkowania z tyłu oraz spora gama asystentów bezpieczeństwa. To m.in. system rozpoznawania znaków drogowych, system awaryjnego utrzymywania pasa ruchu czy aktywny system wspomagania nagłego hamowania z funkcją wykrywania pieszych, rowerzystów oraz wspomagania skrętu w lewo. Standardem są też przednie LED-y oraz 17-calowe, aluminiowe koła. 

Wersja techno to spore ulepszenie bazowej equilibre. Zawiera bowiem czujniki parkowania także z przodu, kamerę cofania oraz już 12-calowy dotykowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego. Połączono go zresztą z systemem audio z 8 głośnikami. Najciekawszą funkcją w tym zakresie wydają się być wbudowane Mapy Google i Sklep Play z aplikacjami. Między przednimi fotelami jest też świetnie wyglądająca wysoka konsola, a tylna kanapa jest przesuwana o 160 mm. Co ciekawe, w tej wersji są już 19-calowe, aluminiowe koła. Od tej wersji dostępna w standardzie jest także podwójna podłoga bagażnika. 

esprit Alpine to rzecz jasna wersja specjalna skupiająca się na designie, ale nie tylko. Światła tylne LED są w niej bowiem morowane z efektem włokien 3D. Jeśli chodzi o wygląd, to samochód w tej wersji można skonfigurować ze specjalnym kolorem czerwony flamme, a poza tym znajdziemy wiele innych elementów w kolorach czarnych i grafitowych z niebieskimi przeszyciami. I tak np. deskę rozdzielczą pokryto miękką pianką, a elementy dekoracyjne z alcantary przeszyto niebieską nicią. Są też specjalne felgi aluminiowe w rozmiarze 20”.

renault austral 2023

Fot. Renault

Co w najbogatszych wersjach wyposażenia?

Wersja iconic skupia się głównie na poprawie komfortu pasażerów i kierowcy. Na pokładzie znajduje się bowiem system kamer 360 stopni, czujniki parkowania z boku czy podgrzewane przednie fotele i kierownica. Fotel kierowcy jest regulowany elektrycznie w sześciu kierunkach i ma regulację podparcia lędźwiowego i masaż. Są też nowe systemy bezpieczeństwa – inteligentny regulator prędkości oraz system kontroli martwego pola z asystentem zmiany pasa ruchu. 

Ostatnia wersja to iconic esprit Alpine, która jest stosunkowo niewielkim ulepszeniem iconic. Znajdziemy w niej system ostrzegania o nadmiernej prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych, fotel pasażera regulowany elektrycznie w sześciu kierunkach czy specjalne zagłówki z regulacją portfelową. 

Jakie możliwości personalizacji?

Samochód poza wybranymi kolorami można mieć także w nadwoziu dwukolorowym z czarnym dachem (niedostępne dla equilibre), co kosztuje dodatkowo 3 700 zł. Jeszcze droższy jest specjalny lakier, często obecny na materiałach reklamowych – szary schiste satin – kosztujący aż 7 500 zł. Jest on jednak dostępny jedynie dla wersji esprit Alpine. Bazowym lakierem jest biel alpejska (dla equilibre i techno) albo czerwony flamme (dla pozostałych). Za inne kolory trzeba dopłacić 3 000 zł (lakier metalizowany) albo 3 800 zł (lakier metalizowany specjalny).

Renault nadal stosunkowo lubi się z opcjonalnymi pakietami, czym zaczyna się wyróżniać na tle konkurentów. Dla bazowej wersji equilibre można dokupić pakiet city (system wspomagania parkowania przodem, tyłem i bokiem oraz kamera cofania) za 2 000 zł albo pakiet winter (podgrzewane przednie fotele oraz przednia szyba) za 1 500 zł. 

Dla wersji techno przygotowano pakiet winter premium (podgrzewane przednie fotele, przednia szyba i kierownica oraz fotel kierowcy z elektryczną regulacją w 6 kierunkach oraz regulacją elektryczną podparcia lędźwiowego i masażem) za 3 800 zł albo w wersji bez podgrzewanej kierownicy za 3 000 zł. Jest też panoramiczny szklany dach w pakiecie z relingami dachowymi za 4 500 zł albo pakiet z dodatkowymi systemami bezpieczeństwa. 

Dla techno esprit Alpine najciekawszy jest pakiet winter comfort, zawierający podgrzewane przednie fotele oraz szybę, fotel pasażera z regulacją elektryczną w 6 kierunkach oraz zagłówki z regulacją portfelową na przednich miejscach za 4 800 zł. Tak jak w techno, jak i wyższych wersjach wyposażenia, można dokupić dodatkowych asystentów bezpieczeństwa.

Jedynie dla wersji iconic i iconic esprit Alpine stworzono pakiet Harman Kardon obejmujący oczywiście system audio Harman Kardon z 12 głośnikami za 4 500 zł. Zapasowe koło dojazdowe kosztuje natomiast 700 zł i jest dostępne we wszystkich wersjach. 

renault austral 2023 wnętrze

Fot. Renault

Renault Austral 2023 – ceny

Cennik Renault Australa rozpoczyna się od 134 900 zł za słabszą wersję w bazowej wersji equilibre. 140-konny Austral jest dostępny jedynie w dwóch najsłabiej wyposażonych wersjach, a mocniejszy we wszystkich poza bazową equilibre. Ich ceny prezentują się następująco:

  • Austral 140 – equilibre od 134 900 zł, techno od 146 900 zł;
  • Austral 160 – techno od 158 900 zł, techno esprit Alpine od 165 900 zł, iconic od 173 900 zł, iconic esprit Alpine od 180 900 zł. 
3.7/5 (liczba głosów: 32)
Reklama