SsangYong Rexton 2023 | Fot. SsangYong
Co oferuje i ile kosztuje nowy SsangYong Rexton w 2023 roku w Polsce? Przyjrzeliśmy się ofercie tego modelu w naszym kraju i zebraliśmy wszystkie najważniejsze informacje w jednym miejscu.
SsangYong Rexton oferowany w Polsce ma 4 850 mm długości, 1 960 mm szerokości i 1 825 mm wysokości, a rozstaw osi wynosi 2 865 mm. Pojemność bagażnika w standardowej konfiguracji wynosi 820 litrów, a zbiornik paliwa ma aż 70 litrów. Koreańska marka chwali się także 5-letnią gwarancją producenta na samochód. Samochód jest dostępny zarówno w 5-, jak i 7-osobowej konfiguracji.
SsangYong Rexton 2023 – silniki
SsangYong Tivoli jest dostępny w Polsce tylko z jednym silnikiem Diesla, który jest jednak dostępny w dwóch konfiguracjach.
4-cylindrowy, 2.2-litrowy silnik wysokoprężny o mocy 202 KM i 441 Nm maksymalnego momentu obrotowego można skonfigurować jedynie z 8-biegowym automatem. Jest on jednak dostępny zarówno z napędem na przednie koła, jak i z napędem na wszystkie koła 4×4 (dołączany).
Ile wynosi spalanie SsangYonga Rextona? Samochód w cyklu mieszanym według metodologii WLTP spala średnio 0d 7,6 do 8,7 l na 100 kilometrów.
Fot. SsangYong
SsangYong Torres – wersje wyposażenia
Rexton w Polsce jest dostępny obecnie w trzech wersjach wyposażenia – Crystal, Quartz, Sapphire.
Bazowa wersja Crystal jest naprawdę przyzwoicie wyposażona. Znajdziecie w niej 17-calowe felgi aluminiowe, przednie światła Full LED, światła przeciwmgielne LED czy kierunkowskazy LED w lusterkach. Klimatyzacja jest manualna, ale na pokładzie już od bazowej wersji znajduje się dodatkowa nagrzewnica przy zimnym silniku. Jest też skórzana kierownica i tempomat. W zakresie systemów wspomagających kierowcę znajdziecie m.in. system rozpoznawania znaków drogowych, system ostrzegania i samoczynnego hamowania w przypadku ryzyka kolizji, system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu czy system aktywnej ochrony przed dachowaniem. Minusem samochodu jest ledwie 3,5-calowy monochromatyczny komputer pokładowy oraz brak radia w jakiejkolwiek formie (zaślepka).
W wersji wyposażenia Quartz w standardzie pojawia się już dwustrefowa, automatyczna klimatyzacja. Są też relingi dachowe, elektryczne wspomaganie kierownicy, przednie i tylne czujniki parkowania, kamera cofania czy 8-calowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego. Tym samym można już korzystać zarówno z Android Auto, jak i Apple CarPlay. W zakresie systemów asystenckich dodano m.in. asystenta zmęczenia kierowcy, asystenta pasa ruchu i utrzymania centrum pasa czy alert o niebezpiecznej odległości od poprzedzającego pojazdu.
Najlepiej wyposażona wersja SsangYonga Rexton, a więc Sapphire ma w standardzie już 18-calowe felgi aluminiowe. Wyższa cena zapewnia także przyciemniane tylne szyby, oświetlenie ambientowe czy inteligentny tempomat adaptacyjny. Wśród systemów bezpieczeństwa warto zwrócić uwagę na ostrzeganie o ruchu w martwym polu pojazdu czy tylny radar ruchu poprzecznego. Największe zmiany zaszły jednak pod względem komfortu. Standardem są bowiem podgrzewane fotele w 1. i 2. rzędzie, wentylowane i elektrycznie regulowane przednie fotele czy bezprzewodowa ładowarka indukcyjna. Podczas gdy dwie pierwsze wersje mają tapicerkę materiałową, w Sapphire jest już skórzana. Warto też zwrócić uwagę na 12.3-calowe cyfrowe zegary i wskaźniki oraz 9.2-calowy ekran infotainmentu.
Fot. SsangYong
Co jeszcze jako opcja?
SsangYong Rexton dostępny jest w Polsce łącznie w siedmiu kolorach. To niemetalizowany Grand White, perłowy Silky White Pearl oraz metalizowane: Fine Silver, Atlantic Blue, Elemental Grey, Marble Grey oraz Space Black. Grand White jest dostępny bez dopłaty, lakier perłowy kosztuje 3 900 zł, a kolory metalizowane 3 000 zł.
Koreański duży SUV proponuje kilka pakietów doposażających dla dwóch pierwszych wersji wyposażenia. Dla wersji wyposażenia Quartz przygotowano dwa pakiety: Technology oraz Elegance.
Pakiet Technology (14 000 zł) obejmuje on system nawigacji GPS z 9,2-calowym wyświetlaczem i kamerą cofania o wysokiej rozdzielczości, system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania pojazdu, możliwość zdalnego otwierania i zamykania szyb czy system monitorowania martwego pola dla zwiększenia bezpieczeństwa podczas zmiany pasa ruchu. Zawiera też radar do wykrywania ruchu poprzecznego za pojazdem, rolety przeciwsłoneczne w tylnych oknach zapewniające komfort i ochronę przed nadmiernym nasłonecznieniem oraz bezprzewodową ładowarkę indukcyjną umożliwiającą ładowanie urządzeń mobilnych bez konieczności używania kabli.
Pakiet Elegance (12 000 zł) zawiera udogodnienia podnoszące komfort i wygląd wnętrza samochodu, jak czarna tapicerka skórzana TPU, elektrycznie regulowane fotele przednie, z ośmiokierunkową regulacją dla kierowcy i sześciokierunkową dla pasażera, podgrzewanie foteli zarówno w pierwszym, jak i drugim rzędzie, wentylację na przednich siedzeniach, możliwość regulacji podparcia lędźwiowego dla kierowcy, praktyczne siatki w bagażniku w wersji 5-miejscowej do organizacji ładunku, przyciemniane szyby z tyłu pojazdu oraz podgrzewanie kierownicy dla dodatkowego komfortu w chłodne dni.
Co jeszcze za dodatkową opłatą?
Dla wersji wyposażenia Sapphire przygotowano natomiast Pakiet Executive (14 000 zł). To zestaw luksusowych dodatków do samochodu, które obejmują system kamer zapewniający widok 360 stopni w technologii 3D dla łatwiejszego parkowania i manewrowania, wysokiej jakości tapicerkę skórzaną NAPPA dostępną w kilku kolorach z opcją dopłaty za wykończenia z zamszu, fotel kierowcy z elektronicznym systemem pamięci ustawień dla trzech różnych kierowców, wielofunkcyjną kierownicę wykończoną z wysokim połyskiem dla dodatkowej elegancji oraz elektryczną klapę bagażnika dla zwiększonej wygody użytkowania.
Poza tym niektóre elementy można dokupić pojedynczo. Z najciekawszych należy wskazać na sterowany elektrycznie szyberdach za 3 000 zł (dla Quartz i Sapphire), większe felgi (18″ dla Quartz i 20″ dla Sapphire) za 3 000 zł oraz inteligentny tempomat adaptacyjny za 5 000 zł dla wersji Quartz.
Fot. SsangYong
SsangYong Rexton 2023 – cennik
Cennik SsangYonga Rextona z salonu rozpoczyna się od 196 990 zł. Tyle kosztuje bazowa wersja wyposażenia Crystal z napędem na przednią oś i 8-stopniowym automatem. Za napęd 4X4 z reduktorem w każdym przypadku trzeba dopłacić 9 000 zł, a za blokadę tylnego mostu – 2 500 zł (tylko dla Quartz i Sapphire). Dopłata za wersję 7-miejscową wynosi natomiast 5 000 zł.
Ceny poszczególnych wersji prezentują się następująco:
- Crystal – od 196 990 zł;
- Quartz – od 213 990 zł;
- Sapphire – od 246 990 zł.