Connect with us

Samochody

Nowy Peugeot 508 – w stronę klasy premium

Francuzi ujawnili szczegóły dotyczące swojego topowego modelu. 508 drugiej generacji wyszlachetniał, zarówno pod względem wizualnym, jak i technicznym. Co więcej, auto jest… mniejsze od poprzednika.

Opublikowano

w dniu

fot.: Peugeot

Kiedy w 2010 r. zadebiutowało pierwsze wcielenie 508, określano ten model jako następcę zarówno 407, jak i reprezentanta klasy wyższej, czyli 607. Autu było jednak bliżej do typowego przedstawiciela klasy średniej niż do modelu międzysegmentowego. Wraz z prezentacją drugiej generacji firma zmieniła podejście do kwestii przynależności klasowej. Nowe 508 również ma aspiracje do półki Premium, jednak już nie pokroju limuzyn klasy wyższej, lecz pojazdów typu Audi A4 czy BMW serii 3.

Wystarczy tylko spojrzeć na nadwozie najnowszego Peugeota klasy średniej, by wiedzieć, w kogo celują styliści i konstruktorzy. Karoseria francuskiego przedstawiciela segmentu D wygląda bardzo dynamicznie, wręcz „drapieżnie” jak na lwa przystało. Design 508 jest pełny ekspresji, a zarazem elegancji. Samochód nawiązuje do konceptu Instinct. Pojazd ma znakomitą aerodynamikę – współczynnik oporu powietrza Cx wynosi tylko 0,26.

Przednia część nadwozia z charakterystycznymi paskami świateł LED do jazdy dziennej w kształcie śladów lwich pazurów wygląda bardzo rasowo i agresywnie. Linia boczna auta przypomina bardziej czterodrzwiowe coupe niż tradycyjnego sedana. O sportowych aspiracjach modelu świadczą też pozbawione ramek drzwi. Tylny pas również robi świetne wrażenie, zwłaszcza zachodzące na boki światła, przywodzące na myśl najnowsze Audi A7.

Samochód oparto na modułowej platformie EMP2. Co ciekawe, auto jest aż o 8 cm … krótsze od poprzednika – mierzy teraz 4,75 m długości. Ponadto auto jest o 6 cm niższe – ma teraz zaledwie 1,4 m wysokości. Zwiększyła się jedynie o 2 cm szerokość nadwozia – do 1,84 m. Skrócono nawet rozstaw osi o 2 cm – do 2,79 m. Bagażnik liczy 487 l. Dzięki zmniejszeniu gabarytów nowe 508 stało się wyraźnie zwrotniejsze – średnica zawracania zmalała aż o 1,5 m i wynosi teraz 10,8m. Karoseria jest sztywniejsza i lżejsza o 70 kg.

Kabina auta także nawiązuje do modeli prestiżowych. Deska rozdzielcza wygląda masywnie i okazale. Wykończono ją materiałami wysokiej jakości, takimi jak skóra czy drewno. Nie zabrakło również charakterystycznego dla nowych modeli Peugeota iCocpitu z niewielką kierownicą i umieszczonym nad nią wirtualnym zestawem zegarów. Konsolę środkową zwrócono w stronę kierowcy. Ciekawie wyglądają też przejęte z 3008 przełączniki w stylu lotniczym.

Nowy 508 powalczy z Audi A4 i spółką także pod względem wyposażenia. Na pokładzie auta znajdziemy m.in. fotel kierowcy z certyfikatem AGR, a w topowych wersjach pojawi się nawet funkcja masażu. Wnętrze może zostać wykończone pikowaną skórą z kontrastowymi przeszyciami, chromowanymi listwami oraz prawdziwym drewnem. Na liście opcji znajdzie się system noktowizji, wyświetlacz HUD, adaptacyjny tempomat, automatyczny system hamowania przed przeszkodą oraz aktywny system rozpoznawania znaków drogowych.

Auto będzie bardziej komfortowe i lepiej wyciszone od poprzednika. Gamę jednostek napędowych początkowo utworzą silniki benzynowe i wysokoprężne. Oferta tych pierwszych zawiera się w dobrze znanym, turbodoładowanym 1,6-litrowym THP o dwóch wariantach mocy – 180 oraz 225 KM. Mocniejszy z nich występować ma jako wersja GT i otrzyma aktywne zawieszenie. Wśród diesli bazą będzie 1,5-litrowa jednostka o mocy 130 KM. Dostępne będzie też 2-litrowy HDI o mocach 160 i 180 KM. Wszystkie silniki poza 1,5 HDI standardowo współpracują z 8-biegową skrzynią automatyczną. Podstawowy diesel w standardzie otrzyma 6-stopniową skrzynię ręczną. W 2019 r. ofertę zasili 300-kona hybryda typu plug-in, dostępna z napędem 4×4.

Więcej szczegółów dotyczących pojazdu poznamy podczas targów w Genewie. Auto trafi na rynek we wrześniu. Od jakiegoś czasu Peugeot coraz mocniej stara się podgryzać nie tylko Volkswagena, ale również marki premium. Najnowszy 508 jest świetnym ukoronowaniem tych działań.

Skomentuj

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Reklama
Reklama



Reklama