Nasze profile w mediach społecznościowych

Inne

Kto zawładnął sercami internautów w Genewie? Sprawdziliśmy to

Salon samochodowy w Genewie to rokrocznie miejsce premier albo pierwszych szerszych prezentacji najnowszych propozycji od marek motoryzacyjnych. Sprawdziliśmy, jak globalny Twitter zareagował na najnowsze premiery motoryzacyjne.

Opublikowano

w dniu

fot.: Jaguar

W tym celu zbadaliśmy 12 najciekawszych – naszym zdaniem – genewskich premier albo prezentacji dla szerszej publiczności. Pod uwagę wzięliśmy modele takie jak: Aston Martin Vantage, Cupra Ateca, Ferrari 488 Pista, Ford Mustang Bullitt, Hyundai Kona Electric, Jaguar I-Pace, Lamborghini Huracan Performante, Lexus UX, Peugeot 508, Porsche 911 GT3 RS, Range Rover SV Coupe oraz Toyota Auris. Okres badania objął 1-8 marca 2018 r., co miało szczególne znaczenie w przypadku jednego modelu…

Jaguar I-Pace, bo o nim mowa, miał światową premierę właśnie 1. marca w Grazu, dzięki czemu wygrał nasz cały ranking. W analizowanym okresie wspomniano o nim ponad 14 tysięcy razy, podczas gdy o drugim w zestawieniu Porsche 911 GT3 RS niecałe 8 tysięcy.

Liczba wzmianek na Twitterze na temat wybranych modeli. Okres badania: 1-8 marca 2018r.

O I-Pace najczęściej pisali internauci posługujący się językiem angielskim – blisko 10 tysięcy wzmianek (9 861). O modelu sporo dyskutowano także w języku hiszpańskim (1 363) oraz francuskim (588). Angielski był dominującym językiem w przypadku większości modeli – wyłamały się jedynie Peugeot 508 (najwięcej wzmianek w języku francuskim – 860) oraz Cupra Ateca (w hiszpańskim – 322).

Wizualizacja przepływu informacji na temat danych modeli w okresie od 1. do 8. marca.

O ile Jaguar zmiażdżył konkurencję w przypadku ogólnej liczby wzmianek, o tyle w przypadku wyłącznie retweetów jego przewaga nad Porsche była zdecydowanie mniejsza.

Porównanie liczby oryginalnych wpisów z retweetami na temat wybranych modeli. Okres badania: 1-8 marca 2018 r.

A jak wyglądałby układ sił, gdyby wziąć pod uwagę wyłącznie okres od 5. do 7. marca? Wtedy równych nie miałoby sobie Porsche 911 GT3 RS (29 589 wzmianek), na drugim miejscu znalazło by się Ferrari 488 Pista (14 449), a na trzecim Lamborghini Huracan Performante (11 662).

Liczba wzmianek na Twitterze na temat wybranych modeli. Okres badania: 5-7 marca 2018r.

Dane pozyskano metodą livestreamingu przeprowadzonego nieprzerwanie w dniach 1-8 marca z uwzględnieniem wszystkich tagów oraz fraz na dane modele we wszystkich wersjach językowych Twittera.

Oceń nasz artykuł!
Skomentuj

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama
Reklama