Nasze profile w mediach społecznościowych

Samochody

Jutro to dziś – podsumowanie Poznań Motor Show [cz. I]

Żyjemy w czasach motoryzacyjnej rewolucji. Jest o czym mówić i o czym pisać. “Zmieniają się przepisy, infrastruktura drogowa i same samochody” – te słowa Adama Kornackiego dobrze obrazują także tegoroczne targi w Poznaniu.

Opublikowano

w dniu

Zdjęcia i ich obróbka: Adrian Drozdek
Poprzednia1 z 4

Targi motoryzacyjne to nie lada gratka dla fanów motoryzacji. Można wtedy w jednym miejscu zobaczyć nie tylko różne ciekawe samochody – od zwykłych aut miejskich po ekskluzywne hipercary – ale również spotkać osoby z branży i wymienić się z nimi doświadczeniami. Jest to też okazja do obejrzenia uroczystych gal i wystąpień znanych dziennikarzy motoryzacyjnych.

Jednak głównym celem targów jest ukazywanie trendów i zmian w branży motoryzacyjnej, jakie czekają nas w najbliższych latach. Poza tym imprezy te docelowo służą celom reklamowym i poprawie wizerunku przez poszczególnych producentów. Większość marek chce się pochwalić swoimi produktami i wystawia je zazwyczaj w najbogatszych wersjach.

Geneza targów w Poznaniu

Właśnie do tego typ imprez należy Poznań Motor Show – największe targi motoryzacyjne w Polsce i czwarte co do wielkości w Europie. Mają one bogatą tradycję. Pierwsza edycja Międzynarodowych Targów Poznańskich odbyła się już w 1927 r.

W obecnym kształcie, jako Międzynarodowe Targi Motoryzacji, funkcjonują od 1992 r. Miano Poznań Motor Show noszą od 2000 r. W latach 2003-2009 salon w Poznani zniknął z kalendarza imprez motoryzacyjnych. Powrócił w 2010 r. i z roku na rok notuje coraz wyższą frekwencję. W 2011 r. było to 46 500 osób, a w 2016 r. 133 108. W tym roku liczba ta wyniosła rekordowe 151 437 osób. Poznań Motor Show odbywa się każdego roku na przełomie marca i kwietnia.

Press day

Tegoroczna edycja odbyła się w dniach 5-8 kwietnia. Pierwszy dzień zawsze jest dniem prasowym, przeznaczonym głównie dla osób z branży. Spodziewałem się więc, że nie będzie dużego tłoku i będę mógł spokojnie obejrzeć najważniejsze premiery. Ku mojemu zdziwieniu wcale tak nie było, a do poszczególnych aut ustawiały się kolejki, wśród których było wiele osób niezwiązanych z branżą.

Mimo tego mankamentu uważam, że organizacja targów była na dość wysokim poziomie. Większość stoisk poszczególnych producentów było dobrze urządzonych, a oznaczenia poszczególnych hal wyraźne. Najlepiej zorganizowane było stoisko Jaguara i Land Rovera, które odgrodzono od tłumu zwiedzających i wpuszczano tylko ograniczoną ilość osob. Nie brakowało też rozwiniętej strefy gastronomicznej, w tym barów MTP Cafe i MTP Bistro, zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz hal wystawienniczych. Niestety ceny jedzenia były dość wysokie. Pochwalić należy korytarze, łączące poszczególne hale.

Najważniejsze premiery

Fot. Daniel Mirkiewicz / Volkswagen Touareg

Nie brakowało wielu ciekawych premier, zarówno modeli seryjnych, jak i koncepcyjnych. Wiele z nich trafiło do Polski prosto z marcowych targów w Genewie. Najważniejszą z nich była trzecia generacja Volkswagena Touarega, który to w Poznaniu miał swój debiut na Starym Kontynencie. Auto otrzymało nową, lżejszą platformę, dzięki czemu waży o ponad 100 kg mniej od poprzednika, a także nowoczesny kokpit Innovision Cocpit, wyposażony w aż 15-calowy ekran do obsługi multimediów i klimatyzacji, który to przechodzi płynnie w 12,3-calowy wyświetlacz wirtualnych zegarów.

Rozwiązanie to przywodzi na myśl Mercedesa, aczkolwiek nie do końca do mnie przemawia, gdyż jego obsługa jest dosyć zawiła. Poza tym w teoretycznie bardzo dobrze wykończonej kabinie można się doszukać nieprzystającego do auta za 450 000 zł (tyle kosztował wystawiany egzemplarz) twardego plastiku w dolnej partii deski rozdzielczej. Touareg otrzymał 3-litrowego turbodiesla w dwóch wariantach mocy – 231 oraz 286 KM. W późniejszym czasie do oferty dołączy 3-litrowe benzynowe TSI o o mocy 340 KM oraz 421-konny diesel V8 o pojemności 4 litrów. Nadwozie niemieckiego SUV-a wygląda zgrabnie i nawiązuje do Arteona. Mimo to najnowszy Touareg nie zrobił na mnie wrażenia.

Poprzednia1 z 4

Skomentuj

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Reklama
Reklama



Reklama