CX-5 idzie zgodnie z trendem
„W ostatnich latach sprzedaż pojazdów typu SUV w Polsce rośnie, co odzwierciedla trend na rynkach Europy i całego świata. To niezwykle ważny segment rynku dla wszystkich producentów, więc tym bardziej jesteśmy dumni z doskonałych wyników Mazdy CX-5. (…) To samochód do codziennej jazdy, weekendowych wypadów poza miasto oraz podróży” – podkreśla Łukasz Paździor, Dyrektor Zarządzający Mazda Motor Poland.
Polscy klienci Mazdy CX-5 najchętniej sięgają po silniki benzynowe. To 2.0 SKYACTIV-G o mocach 160 i 165 KM i 2.5 SKYACTIV-G o mocy 194 KM, które stanowią aż 90 proc. sprzedaży tego modelu. Wbrew panującemu trendowi większość, bo niemal 67 proc. Kupujących, decyduje się na napęd na wszystkie koła i-ACTIV AWD. Aż dwa na trzy egzemplarze CX-5 opuszczające polskie salony to natomiast najbogatsze wersje SkyPASSION.
„Doskonałe wyniki sprzedaży Mazdy CX-5 w Polsce to także zasługa efektywności i sprawności działania sieci Dealerów Mazdy. Recepta na sukces jest stosunkowo prosta. To dopracowany w najdrobniejszym szczególe SUV, sprzedawany przez zespół, który wierzy w swój produkt, czyli profesjonalizm, pasja i zaangażowanie” – dodaje Łukasz Paździor.
Mazda ma się z czego cieszyć
Globalne wyniki sprzedaży Mazdy CX-5 są również bardzo satysfakcjonujące. W okresie styczeń-maj 2018 r. do klientów trafiło 197 557 egzemplarzy. Oznacza to wzrost o 22.6% w stosunku do tego samego okresu ubiegłego roku i plasuje ten model na 7. pozycji wśród najpopularniejszych SUV-ów na świecie.
W rok po wprowadzeniu do sprzedaży obecnej Mazdy CX-5, model przeszedł drobne zmiany. Do seryjnego wyposażenia wersji SkyPASSION dodany został system kamer 360°, jest on też składową Pakietu Safety dla poziomu SkyENERGY. Dodatkowo, poziom SkyPASSION z silnikiem 2.0 SKYACTIV-G wyposażony jest teraz chociażby w adaptacyjny układ utrzymywania stałej prędkości (aktywny tempomat MRCC). Oznacza to, że wyposażenie poziomu SkyPASSION nie będzie już uzależnione od wybranego silnika. Kolorowy wyświetlacz head-up na szybce pozostaje elementem pakietu Safety dla poziomu SkyENERGY.
W wyniku zmian konstrukcyjnych wprowadzonych w silniku 2.0 SKYACTIV-G, wersja z napędem i-ACTIV AWD charakteryzować się będzie tą samą mocą, co wersja z napędem na przednią oś, czyli 165 KM.
Zmiany pozwoliły na zwiększenie mocy
Zmiany konstrukcyjne silnika SKYACTIV-D pozwoliły podnieść moc maksymalną ze 175 do 184 KM. Podniosły także maksymalny moment obrotowy z 420 do 445 Nm. Jednocześnie Japończycy wprowadzili nowość do wersji z silnikiem SKYACTIV-D. A wszystko w celu spełnienia nowej normy emisji spalin Euro 6d-Temp. To technologia „selektywnej redukcji katalitycznej” (SCR, czyli rozwiązanie nazywane zwyczajowo „AdBlue”). Wprowadzenie tego rozwiązania pozwala znacząco zredukować poziom emisji tlenków azotu.
Do gamy Mazdy CX-5 2018 wprowadzona została wersja 2.5 SKYACTIV-G 194 KM 6AT 4×2 w wersji wyposażenia SkyENERGY. Pierwsze egzemplarze Mazdy CX-5 po zmianach modelowych pojawią się w salonach na przełomie sierpnia i września br.