Zaledwie kilka dni temu Peugeot ujawnił szczegóły nowego układu hybrydowego od PSA. Teraz przyszedł czas na pokazanie SUVA DS 7 Crossback, wyposażonego we wspomniany układ hybrydowy. Samochód będzie pierwszym modelem w procesie elektryfikacji francuskiego koncernu.
SUV od DS-a otrzymał przydomek E-Tense (taki sam będzie nosiła elektryczna odmiana mniejszego crossovera DS. 3 Crossback). Auto będzie hybrydą typu plug-in. Otrzyma ona akumulatory o pojemności 13,2 kWh, pozwalające na przejechanie w trybie czysto elektrycznym ok. 50 km (według normy WLTP). Prędkość maksymalna podczas jazdy na samym prądzie wyniesie 135 km/h.
Mocna i szybka hybryda
Do napędu DS 7 Crossbacka E-Tense posłuży turbodoładowany, czterocylindrowy silnik 1.6 o mocy 200 KM, wspomagany przez dwie jednostki elektryczne o mocy 110 KM każdy. Jeden z silników elektrycznych zostanie umieszczony przy przedniej osi, a drugi przy tylnej. Łączna moc układu wyniesie ok. 300 KM, a moment obrotowy 450 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 6,5 s. Za przeniesienie napędu odpowiada 8-biegowa skrzynia automatyczna.
Pełne naładowanie baterii przy użyciu szybkiej ładowarki zajmie 2 godziny. Korzystając z domowego gniazdka, czas ten wydłuży się do 8 godzin. Producent twierdzi, że z powodu obecności baterii nie ucierpiała pojemność bagażnika. Standardowo liczy on całkiem dobre 555 l.
Nareszcie jako 4×4
Hybrydowy DS. 7 Crossback otrzymał 4 tryby jazdy: Zerowej emisji, Sport, Hybrid, oraz 4WD. Energia elektryczna odzyskiwana jest podczas hamowania i po zdjęciu nogi z gazu. Za pomocą funkcji „E-SAVE” można wykorzystać zmagazynowaną energię na ostatnich kilkunastu kilometrach podróży.
Auto otrzymało także nowe, 19-calowe obręcze, a w kabinie pojawiła się literka E na dźwigni zmiany biegów. Oficjalna premiera pojazdu odbędzie się podczas salonu samochodowego w Paryżu. DS 7 Crossback E-Tense trafi na rynek w przyszłym roku. Elektryfikacja motoryzacji powoli staje się faktem, czego dowodzą kolejne marki.