Connect with us

Czego szukasz?

Samochody

Największe hity targów w Genewie [Część II]

Czas na drugą część naszego przeglądu najważniejszych premier targów Geneva Motor Show 2019. Także i tu nie zabraknie wielu ciekawych samochodów.

Volkswagen T6.1

Niemiecki koncern zaprezentował także odświeżonego T6. Przy okazji zmieniono nazwę na T6.1. Auto łatwo rozpoznać po nowym przodzie w stylu Touarega oraz całkiem innej desce rozdzielczej zorientowanej na kierowcę. Pojawił się nowy system multimedialny MIB3 z ekranem o przekątnej 8 albo 9,2 cala oraz asystent przeciwdziałający podmuchom bocznego wiatru. Gamę jednostek napędowych tworzą 2-litrowy turbodiesel o mocach 90, 110, 155 i 199 KM oraz … wersja elektryczna rozwijająca 112 KM. Będzie ona dostępna z akumulatorami o pojemnościach 38,8 oraz 77,6 kWh. Drugi z wariantów ma mieć zasięg na poziomie do 400 km. Sprzedaż Volkswagena T6.1 ruszy na przełomie 2019 i 2020 r. Więcej o aucie tutaj.

Fot. Volkswagen / Volkswagen T6.1

Mitsubishi ASX FL

Kolejna już modernizacja popularnego japońskiego SUV-a jest obszerniejsza. Auto otrzymało m.in. całkiem nowy pas przedni Dynamic Shield z LED-owymi reflektorami, przypominający Eclipse’a Crossa oraz zmodyfikowaną tylną część nadwozia z nowymi lampami i pionowymi końcówkami układu wydechowego przypominającymi DS7 Crossbacka.  Gamę jednostek napędowych ograniczono do 2-litrowego silnika benzynowego, współpracującego z 5-biegową skrzynią manualną lub 6-stopniowym automatem. Moc może być przenoszona na przednią albo na obie osie. W kabinie pojawił się większy, 8-calowy  ekran systemu multimedialnego. Auto trafi do sprzedaży w Polsce jesienią bieżącego roku.

Fot. Mitsubishi / Mitsubishi ASX

Mitsubishi Engelberg Tourer

Oprócz zmodernizowanego ASX-a Japończycy zaprezentowali koncepcyjnego SUV-a o nazwie Engelberg Tourer. Samochód jest hybrydą typu plug-in. Układ hybrydowy korzysta z 2,4-litrowej jednostki benzynowej, pełniącej rolę wysokowydajnego generatora ładującego baterie oraz dwóch silników elektrycznych. Napęd jest przenoszony na obie osie. Zasięg w trybie czysto elektrycznym wynosi 70 km, a przy naładowanych akumulatorach i pełnym zbiorniku paliwa przekracza 700 km. Jednostka spalinowa napędza przednią oś, a silniki elektryczne tylną. Stylistycznie Engelberg Tourer przypomina najnowsze modele Mitsubishi. Auto ma przestronne wnętrze z 3 rzędami siedzeń.

Fot. netcarshow.com / Mitsubishi Engelberg Tourer Concept

Polestar 2

W Genewie Polestar zaprezentował swój drugi model. Model 2 jest pięciodrzwiowym liftbackiem a’la crossover i jednocześnie odpowiedzią należącej do Volvo marki na Teslę Model 3. Auto powstało na modułowej płycie podłogowej CMA i ma napęd elektryczny. Baterie o pojemności 78 kWh mają zapewniać zasięg na poziomie 500 KM. Polestara 2 zaopatrzono w 3 silniki elektryczne – jeden przy przedniej oraz dwa przy tylnej osi – o łącznej mocy 408 KM i aż 660 Nm momentu obrotowego. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h ma zajmować mniej niż 5 s. Kabina Polestara przypomina dosyć mocno Volvo, ale nie aż w takim stopniu co Polestar 1. Co prawda, także tu główną rolę odgrywa spory pionowy ekran dotykowy (w przypadku modelu 2 aż 11-calowy). System infotaiment oparto na systemie Android. Ceny modelu 2 mają startować z pułapu 40 000 euro.

Fot. Volvo / Polestar 2

Skoda Kamiq

Najmniejszego SUV-a czeskiej marki oparto na platformie Volkswagena Polo czy Skody Scali (MQB A0). Stylistycznie zresztą Kamiq przypomina najnowszą kompaktową Skodę. Design auta jest wyrazisty (m.in. podwójne reflektory przednie i smukłe tylne lampy) i – podobnie jak Scala – wyróżnia się na tle pozostałych modeli. Bazowy SUV Skody mierzy 4,24 m długości i oferuje przestronne jak na swoją klasę wnętrze z bagażnikiem o pojemności od 400 do 1395 l. Wnętrze także przypomina następcę Rapida. Pojawił się wolnostojący ekran systemu multimedialnego o przekątnej 9,2 cala a na liście opcji znalazły się wirtualne zegary korzystające z wyświetlacza o przekątnej 10,25 cala. Gama silnikowa składa się z jednostek benzynowych 1,0 i 1,5 TSI o mocach odpowiednio 95 i 115 oraz 150 KM w przypadku większego z silników, a także 115-konnego diesla o pojemności 1,6 l. Więcej o aucie tutaj.

Fot. Škoda / Škoda Kamiq

Seat el-Born

Podczas targów Seat zaprezentował prototyp swojego w pełni elektrycznego pojazdu o nazwie el-Born. Auto przypomina nieco zapowiadanego na ten rok Volkswagena ID. Neo. Ma jednak – typowo dla Seata – bardziej dynamiczny design. Auto oparto zresztą na tej samej modułowej platformie MEB, przeznaczonej dla modeli elektrycznych. Źródłem napędu elektrycznego Seata jest 204-konny silnik elektryczny z baterią o pojemności 62 kWh. Samochód ma przyspieszać od 0 do 100 km/h w 7,5 s , a jego zasięg oscyluje w granicach 420 km (wg normy WLTP). Specjalnie zaprojektowana ładowarka pozwoli na naładowanie akumulatorów do 80 % w 47 minut. Seat el-Born trafi do produkcji w 2020 r. Więcej o aucie tutaj.

Fot. Seat / Seat el-Born

SsangYong Korando

Na salonie w Genewie Koreańczycy pokazali drugie wcielenie Korando. Auto jest nieco większe od poprzednika – mierzy 4,45 m długości, 1,87 m szerokości oraz 1,62 m wysokości. Rozstaw osi wynosi 2,68 m. Bagażnik liczy 551 l. Stylistycznie samochód nawiązuje do kompaktowego XLV, choć wygląda od niego nieco nowocześniej. Także kabina nowego Korando jest bardziej nowoczesna. Znajdziemy tu m.in. dotykowy ekran multimediów o przekątnej 10,25 cala oraz wirtualne zegary z 9-calowym wyświetlaczem. Pojawił się także szereg systemów bezpieczeństwa, a w gamie jednostek napędowych znajdziemy 1,6-litrowego diesla o mocy 136 KM i maksymalnym momencie obrotowym 324 Nm oraz nowy, 1,5-litrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem, rozwijający 163 KM i 280 Nm.

Fot. netcarshow.com / SsangYong Korando

Mazda CX-30

Nowy SUV Mazdy jest kolejnym modelem, po kompaktowej 3-ce, utrzymanym w kolejnym wcieleniu stylistyki KODO. Auto mierzy 4,4 m długości, 1,8 m szerokości oraz 1,53 m wysokości. Rozstaw osi wynosi 2,66 m. CX-30 ma bagażnik o pojemności 430 l. Zarówno z zewnątrz, jak i wewnątrz samochód przypomina nową 3-kę, na której zresztą bazuje. Gama jednostek napędowych składać się będzie w zależności od rynku z silników benzynowych o pojemnościach 1,5, 2 oraz 2,5 l oraz 1,8-litrowego diesla. Samochód otrzyma udoskonalony napęd i-AWD z systemem wektorowania momentu obrotowego między kołami GVC Plus. Auto trafi na rynek latem. Więcej o aucie tutaj.

Fot. Mazda / Mazda CX-30

Piech Mark Zero

W Genewie szwajcarska marka Piech Automotive zaprezentowała swój pierwszy model o nazwie Mark Zero. Samochód ma nadwozie coupe o klasycznej linii nadwozia, przypominającej nieco Alfę Romeo 8C Competizione. Mierzy 4,43 m długości. Auto korzysta z trzech silników elektrycznych o łącznej mocy 600 KM. Zapewnia to ważącemu 1800 kg pojazdowi przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 3,2 s i prędkość maksymalną na poziomie 250 km/h. Bateria o pojemności 80 kWh zapewnia 500 km zasięgu wg cyklu WLTP. Co więcej, akumulatory niemal się nie nagrzewają, dzięki czemu ich ładowanie do 80 % ma trwać mniej niż 5 minut. Piech Mark Zero trafi na rynek w 2022 r.

Fot. gims.swiss.com / Piech Mark Zero

Oceń nasz artykuł!
Reklama