Nowa oferta będzie dostępna na specjalnej stronie internetowej oraz u wyspecjalizowanych dealerów. Inicjatywa pomoże w realizacji wyznaczonego w planie „Push to Pass” celu 1 miliona umów sprzedaży oraz innych transakcji w segmencie samochodów używanych rocznie do 2021 r.
Pod wspólny szyld Spoticar trafi osiem dotychczasowych programów (Peugeot Occasion du Lion, Citroën Select, Opel Selection, DS Certified, Vauxhall NetworkQ, Cardays, Eurorepar Car Service i Occasion Garantie), z wyłączeniem DS Certified, który będzie kontynuowany. Program funkcjonuje już we Francji, a do końca 2019 roku zostanie wprowadzony w 11 krajach Europy (Austria, Belgia, Francja, Hiszpania, Holandia, Niemcy, Polska, Portugalia, Szwajcaria, Wielka Brytania i Włochy).
Spoticar oferuje wybór pojazdów używanych różnych marek, wyselekcjonowanych, poddanych ocenie ekspertów i przygotowanych przez specjalistów z sieci Groupe PSA, zapewniając klientom dostęp do szerszej gamy pojazdów oraz usług. Groupe PSA stworzyła nowy program samochodów używanych Spoticar, aby uprościć procedurę zakupu dla klientów indywidualnych oraz firm dzięki cyfryzacji oferty i zapewnieniu obsługi w wyspecjalizowanych placówkach dealerskich.
Nowy program pojawia się w momencie szybkich zmian na dynamicznie rozwijającym się, ekstremalnie konkurencyjnym i mocno zdigitalizowanym światowym rynku samochodów używanych, szacowanym na około 150 milionów umów sprzedaży oraz innych transakcji rocznie.
Grupa PSA generuje obecnie ponad 800 000 umów sprzedaży i innych transakcji rocznie w ramach ośmiu programów. W planie Push to Pass grupa wyznaczyła sobie za cel osiągnięcie ponad 1 miliona umów sprzedaży i transakcji do 2021 roku.