Obrońca tytułu - nowe Porsche 911 RSR - motohigh.pl
Nasze social media

Samochody

Obrońca tytułu – nowe Porsche 911 RSR

Porsche pokazało światu kolejną generację Porsche 911 RSR-19, która w długodystansowych mistrzostwach świata zadebiutuje jeszcze w tym roku.

Opublikowano

w dniu

Porsche 911 RSR (2019)
Fot. Porsche

Rozwijana od 2017 roku 911-tka została ujawniona podczas Festiwalu Prędkości w Goodwood. Model ten zastąpi poprzednią generację 911 RSR, którą ujrzeliśmy po raz pierwszy dwa lata temu. Konstrukcja ta ma na swoim koncie wiele sukcesów, wśród których najważniejsze są mistrzostwa świata WEC kierowców i producentów, a także wygrany 24-godzinny wyścig Le Mans.

Nowy samochód to przede wszystkim rozwinięta wersja sześciocylindrowego, wolnossącego silnika z nieco większą pojemnością skokową – 4,194 litra, co daje mu status największego „potwora” montowanego w wyścigowych 911-tkach.

Porsche 911 RSR (2019)

Porsche 911 RSR (2019)

Podobnie jak w przypadku poprzedniej generacji, 911 RSR-19 ma zamontowany silnik przed tylną osią. Porsche nie zdecydowało się również na dołączenie do grupy „uturbionych” jednostek swoich rywali w GTE.

Jedną z najmocniej zarysowanych zmian jest układ wydechowy, którego końcówki wychodzą teraz tuż przed tylnymi kołami, co ma zapewnić więcej miejsca z tyłu. Było to kluczem do rozwoju tylnego dyfuzora i zwiększenia tym samym docisku generowanego przez nowe 911 RSR.

Porsche 911 RSR (2019)

Porsche 911 RSR (2019)

Poprawki nie ominęły również profilu aerodynamicznego samochodu, sześciobiegowej skrzyni biegów i systemu ostrzegania przed kolizjami. Dyrektor oddziału Porsche GT Motorsport, Pascal Zurlinden, powiedział, że aż 95 procent samochodu jest nowe. „Jedynymi komponentami, których nie zmieniliśmy są reflektory, układ hamulcowy, sprzęgło, siedzenie kierowcy i części zawieszenia” – wyjaśnił.

„Nasi inżynierowie zauważyli możliwość poprawy w wielu obszarach. Poczyniliśmy znaczące postępy w rozwoju naszego samochodu w takich obszarach jak wydajność, trwałość oraz łatwość serwisowania.”

Porsche 911 RSR (2019)

Porsche 911 RSR (2019)

Pierwszy test wytrzymałościowy odbył się w marcu tego roku. Było to 30 godzin ciągłej pracy na torze Paul Ricard, w tym danych zbieranych zarówno od zespołów Manthey (WEC) oraz Core (IMSA), czego wynikiem było ponad 6000 km pokonane przez pretendenta do obrony tytułu.

Wiceprezes Porsche Motorsport Fritz Enzinger powiedział, że inżynierów czekało ogromne wyzwanie, gdyż do poprawy było jedno z najbardziej utytułowanych aut wyścigowych. Od 2017 roku 911 RSR dało Porsche ponad 20 zwycięstw w mistrzostwach świata i w wyścigach długodystansowych w Ameryce Północnej oraz Europie.  „Naszym zadaniem było ulepszenie bardzo dobrego samochodu. Inżynierowie z Weissach doskonale się spisali pod każdym względem.”

Porsche 911 RSR (2019)

Porsche 911 RSR (2019)

Nowe RSR o numerach #91 i #92 po raz pierwszy zobaczymy prawdopodobnie przedsezonowo w Barcelonie 23-24 lipca. Natomiast pierwszą wyścigową próbą samochodu będzie 4-godzinny wyścig na Silverstone na początku września tego roku. Debiut w Ameryce Północnej ma się odbyć w 2020 roku podczas Rolex 24 na Daytonie.

Za kierownicą zobaczymy Michaela Christensen’a i Kevina Estre, do których dołączą Gianmaria Bruni oraz Richard Lietz.

Reklama

Facebook

Reklama
Reklama