Connect with us

Czego szukasz?

Off-road

TOP 20 – najciekawsze terenówki polskiego off-road’u [Część I]

Tydzień temu za pośrednictwem grupy Fascynaci 4×4 na Facebooku przeprowadziłam KONKURS na najciekawsze terenówki w Polsce. Swoje zgłoszenie mogliście wrzucać w komentarzach pod moim postem. Oto pojazdy, które zasłużyły na uwagę…

TOP 20 - off-road lista samochody

Na pierwszy ogień postanowiłam przygotować zestawienie pierwszych dziesięciu aut. Kolejna „dycha” już w drugiej części.

1. SUZUKI JIMNY

Właściciel: Piotr Grzegorczyk
Rok produkcji: 1998
Silnik: 1.3 82 KM
Modyfikacje: mosty od Nissana Patrola K160, które umożliwiły zamontowanie kół 35-calowych Silverstone MTX-117, reduktor od Suzuki Samurai 1:4 / 4 16, chłodnica z Ursusa C360 przesunięta na tył auta, Jimny został wyposażony w orbitrol, z tyłu wyciągarka Escape 5,5 t, z
przodu samodzielnie wykonana wyciągarka mechaniczna na silniku – na głównym wale silnika, dołożone sprzęgło i specjalnie przygotowana przekładnia, takie rozwiązanie daje możliwość wyciągania się do przodu, a kręcenia kołami w tył.

2. JEEP CHEROKEE XJ

Właściciel: Marcin Kaleta
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5 150 KM
Modyfikacje: lift 6 cali, koła Simex 33″, wyciągarka z przodu, lakier od Forda Focusa ST oraz przerobienie na PICK UP’A! nadaje temu autu wyjątkowy charakter i wygląd, trudno go przeoczyć, stalowe zderzaki, halogeny na dachu, moc została podniesiona do 150 KM, blokada
na tył, wzmocnione mosty, przełożenia są zwolnione, a półosie zmienione na wzmacniane, auto wyposażono w wyciągarkę z przodu.

3. DAIHATSU ROCKY – ZMOTA

Fot. Extreme Photography

Właściciel: Roman Jaśkiewicz
Rok produkcji: 1984
Silnik: 2.8 BMW M Tune 230 KM
Modyfikacje: rama zmoty to Rocky, lift 4 cale, mosty Nissan Patrol Y60, koła Booger 39/18 cali, podwójny mechanik Brdm oraz reduktor Rocky z Pto konstrukcji właściciela, orbitrol do skrętu przód i niebawem tył! W planach: hamulec centralny oraz klata gięta z bezszwowej rury. Autor zdradził, że niedługo auto może zacznie pływać i jeszcze częściej stawać na podium.

4. GAZ69 „GAZTROLL”

Właściciel: Krzysztof Sawicki
Rok produkcji: 1970
Siknik: Nissan Patrol Y60 2.8 116 KM
Modyfikacje: auto „przeszczepione” z Nissanem Patrolem, chłodnica przeniesiona na tył od Transpontera T4, wyposażonej w 2 wentylatory elektryczne, których zadaniem jest chłodzenie chłodnicy, mosty z tyłu został zespawany, a z przodu znajdziemy blokadę 100%, wyciągarka przednia jest przeniesiona na tył z możliwością ciągnięcia się do tyłu, elektryka została ograniczona do minimum, wstawiono fotele kubełkowe, alternator 200A, 2 akumulatory 100Ah, koła 34 cale Simex, przerobiono również układ wspomagania.

5. JEEP CHEROKEE XJ

Fot. Szklane Oko Photo

Właściciel: Marek Pasieka
Rok produkcji: 1998
Silnik: BMW m57 3.0d 184 KM
Modyfikacje: silnik w aucie został połączony ze skrzynią Jeepa za pomocą kryzy własnej roboty, mosty zostały zmienione na model z Nissana Patrola Y60, w tylnym moście znajdziemy blokadę diff-lock, która jest przerobiona na siłownik ciśnieniowy – co wymusiło na właścicielu montaż instalacji pneumatycznej, z przodu mamy blokadę LSD, koła 37 cali Maxxis Trepador, podłużnice są wzmocnione, z przodu znajdziemy przedłużone wahacze, a z tyłu sprężyny, lift ok. 10 cali, auto jest wyposażone w oświetlenie led, zderzaki, bagażnik dachowy i progi własnej roboty, wyciągraka z przodu. W przyszłości pojawi się tu zawieszenie typu 4-link oraz wyciągarka z tyłu.

6. DAIHATSU ROCKY – ZMOTA

Właściciel: Adrian Drążkowski
Rok produkcji: 1996
Silnik: BMW 2.8 M52B28 193 KM
Modyfikacje: bazą auta początkowo był Daihatsu Rocky na końcu została z niego tylko rama, mosty i reduktor od Nissana Patrola Y60, skrzynia biegów z BMW E38 5.0, karoseria auta to Opel Tigra, podłoga i grodź zostały przerobione przez właściciela pod jego potrzeby, a zbędne rzeczy zostały usunięte, klata bezpieczeństwa jest zintegrowana z ramą, koła 35/11.5 cali Silverstone kopia Simex, z powodu słabej widoczności zamontowano kamery z przodu i z tyłu, instalacja zrobiona od podstaw i sprowadzona do minimum.

7. NISSAN PATROL Y60

Właściciel: Mateusz Groch
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.8 td ok. 160 KM
Modyfikacje: blokada na tył 100%, a na przód LSD, silnik z Nissana Patrola Y61 z intercollerem, zamontowana chłodnica aluminiowa o zwiększonej objętości czynnika chłodzącego, dodatkowo do oryginalnego zamontowano alternator 190A, 2 akumulatory Optima, mosty z przodu: wzmacniane półosie long field wraz z przegubami, z tyłu: seria, blokada 100% diff lock, wzmacniane wahacze górne i dolne, klata wewnętrzna, skrócony tłumik, lift 4 cale na sprężynach, z przodu podwójne amortyzatory, koła 35 cali Silverstone, zderzaki oraz snorkel.

8. JEEP CHEROKEE XJ

 

Właściciel: Tomasz Franczuk
Rok produkcji: 1990
Silnik: 4.0 185 KM
Modyfikacje: silnik został wymieniony z 2.1 na 4.0, mosty z przełożeniem 4.11, z przodu znajdziemy blokadę ARB, a z tyłu LSD, lift 5.5 cali, zawieszenie z przodu i z tyłu na Long Armach, koła 33 cali, rurkowe zderzaki, z przodu znajdziemy wyciągarkę, całe auto zostało pokryte powłoką ochronną Raptor w militarnych barwach, modyfikacje wykonała firma GT 4×4.

9. BMW E34

Właściciel: Szymon Woroniecki
Rok produkcji: 2010
Silnik: 2.0 150 KM
Modyfikacje: auto „połączone” z Mitsubishi Pajero, reduktor zaś znajdziemy od GAZa 66, koła 31″ Simex, rama, napędy i mosty z Pajero, zamontowana wewnętrzna pompa paliwa, na wyposażeniu auta jest koło zapasowe z tyłu, którego zadaniem jest też obciążenie auta, blokada pneumatyczna na tył, wyciągarka z tyłu, auto posiada klatę bezpieczeństwa i karoserię z BMW E34.

10. MISTUBISHI L200

Właściciel: Marek Jóźwik
Rok produkcji: 2005
Silnik: 2.5 136 KM
Modyfikacje: ogromną zaletą auta jest kiper, który umożliwia szybki wyładunek auta, aby to powstało została zamontowana pompa, siłownik, wzmocniona rama i zawiasy, wszystko sterowane jest za pomocą pilota, poduszki pneumatyczne z zegarami do przewożenia ładunku, które posiadają osobne zawory, lift 2 cale, przód – amortyzatory Profender, tył – resory Ironman, oświetlenie LED oraz bagażnik dachowy, auto wyposażone w wyciągarkę, stalowy zderzak, progi i kamerę cofania.

W najbliższy weekend druga część artykułu, ponieważ to jeszcze nie koniec naszej listy. Dajcie znać w komentarzach, czy się podobało?

5/5 (liczba głosów: 1)
Reklama