Znany niemiecki tuner AC Schnitzer udowodnił, jak duży potencjał do tuningu posiada najnowsza Toyota Supra. Zmiany, jakie w niej dokonał, wykraczają daleko poza modyfikacje wizualne.
Jedną z ważniejszych zmian jest podniesienie mocy 3-litrowej jednostki R6 z seryjnych 340 do 400 KM i maksymalnego momentu obrotowego do imponujących 600 Nm. Szkoda, że niemiecka firma nie podała osiągów podrasowanej Supry. Przy okazji podniesienia mocy zmodyfikowano też układ wydechowy, którego końcówki mogą być wykonane ze stali nierdzewnej lub włókna węglowego, w zależności od decyzji nabywcy.
AC Schnitzer pokazał potencjał Supry
Warto także wspomnieć o zmodyfikowanym zawieszeniu, które ma regulowaną wysokość (gwintowane). Stuningowana przez AC Schnitzera Toyota Supra jest aż o 25 mm niższa od seryjnej wersji.
Fot. ac-schnitzer.de
Oczywiście nie zapomniano też o tuningu optycznych. Zastosowano nowy pakiet aerodynamiczny, w skład którego wchodzą m.in. większy i bardziej agresywny przedni splitter, dodatkowe nakładki na progi oraz duży tylny spoiler, który jednak nie każdemu może się spodobać. Całość uzupełnia zestaw specjalnych 5-ramiennych felg o rozmiarze 20 cali. Przed tylną oponą pojawiło się oznaczenie niemieckiego tunera.
Zmiany widoczne i te odczuwalne
Modyfikacje we wnętrzu są znacznie skromniejsze i ograniczają do wstawek z aluminium oraz nowych nakładek na pedały.
Zmodyfikowana Supra nie została jeszcze wyceniona przez niemieckiego tunera. Chętni na jej zakup będą mogli składać zamówienia nie prędzej niż od wiosny 2020 roku. Kolejny raz przekonaliśmy się, że najnowsza Supra jest wręcz stworzona do tuningu.