Nasze profile w mediach społecznościowych

Samochody

Mercedes-Benz GLA po odświeżeniu. Więcej przestrzeni i funkcja… myjni samochodowej

Mercedes-Benz zaprezentował właśnie drugą generację kompaktowego crossovera GLA, który występuje również w sportowej wersji AMG.

Opublikowano

w dniu

Mercedes-Benz GLA (2019)
Fot. Mercedes-Benz

Segment małych i kompaktowych SUV-ów oraz crossoverów rozwija się w ostatnich latach niezwykle dynamicznie, więc nic dziwnego, że uwagę do niego zaczęli przykładać także producenci samochodów premium. 

Mercedes-Benz GLA 2019 – wygląd zewnętrzny

W “nowym” GLA nie zmieniło się wiele, bo i nie było takiej potrzebny. Pierwsza generacja, która pojawiła na rynku w 2013 roku sprzedała się w prawie milionie egzemplarzy, co mówi samo za siebie.

Z zewnątrz wygląda podobnie do swojego poprzednika, ale jest bardziej inspirowany nową klasą A. Samochód ma 4410 mm długości, 2020 mm szerokości i 1611 mm wysokości. Jest więc 14 mm krótszy i 2 mm węższy, ale aż 104 mm wyższy niż poprzednik. Prześwit zwiększony został o 9 mm do 143 mm, a rozstaw osi poszerzono o 30 mm do 2729 milimetrów. Samochód można skonfigurować z kołami o wielkości od siedemnastu do dwudziestu cali.

Mercedes-Benz GLA 2019

Mercedes-Benz GLA (2019)

Wprowadzając nową generację, niemiecki producent pokazał światu także wariant sportowy AMG. Znaki rozpoznawcze? Zmienione zderzaki, nowy spojler czy inne rury wydechowe.

Mercedes-Benz GLA 2019 – wnętrze

W środku nie ma żadnych niespodzianek, także tutaj wszystko idzie w parze z innymi nowościami Mercedesa. System multimedialny składa się z dwóch siedmiocalowych ekranów, a w bogatszych wersjach można otrzymać wyświetlacze o przekątnej 10,3 cala. Dostępny jest również system MBUX, który umożliwia sterowanie głosowe.

Mercedes-Benz GLA (2019)

Mercedes-Benz GLA (2019) – wnętrze

Podobnie jak w przypadku GLB, tylny rząd siedzeń jest przesuwany, aby móc zapewnić albo więcej miejsca dla pasażerów (o 140 mm) albo zwiększyć ładowność bagażnika o 14 litrów (do 435 l).

Mercedes-Benz GLA 2019 – dostępne systemy

Oprócz bogatszej listy systemów bezpieczeństwa i asystentów (m.in. asysty przy skręcaniu, tworzenia korytarza życia, ostrzegania przy wysiadaniu (ostrzega kierowcę o zbliżaniu się rowerzystów lub innych pojazdów) oraz ostrzegania o pieszych, gdy zostaną oni wykryci w pobliżu przejść dla pieszych i wielu innych), ciekawostką jest funkcja… myjni samochodowej.

Zamyka ona wszystkie okna (także dach) czy lusterka, dezaktywuje czujnik deszczu i nie uruchamia wycieraczek. Klimatyzator automatycznie uruchamia recyrkulację powietrza, a jeśli samochód jest wyposażony w kamerę 360 stopni, na wyświetlaczu pojawia się obraz z przodu, aby ułatwić manewrowanie. Niby bajer, ale w dzisiejszych czasach i na takie rzeczy zwraca się uwagę.

Mercedes-Benz GLA 2019 – zawieszenie

Przednia oś nowego GLA korzysta z kolumn typu MacPherson. Zastosowanie wahaczy poprzecznych kutych z aluminium pozwala zmniejszyć masę auta i masy nieresorowane. Zwrotnice wykonane są jako odlewy aluminiowe.

Mercedes-Benz GLA (2019)

Mercedes-Benz GLA (2019)

Z tyłu nowy GLA ma zaawansowaną oś czterodrążkową, skonfigurowaną pod kątem maksymalnej stabilności jazdy, jakości resorowania oraz dynamiki wzdłużnej i poprzecznej. Tylną oś zamontowano na ramie pomocniczej odizolowanej od nadwozia za pomocą gumowych tulei, dzięki czemu z zawieszenia na nadwozie przenoszonych jest mniej drgań.

Mercedes-Benz GLA 2019 – silniki

W sportowej wersji GLA 35 AMG jednostka napędowa generuje 306 KM (225 kW) maksymalnej mocy i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Turbodoładowany 2-litrowy silnik łączy się z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów i napędem na wszystkie koła 4Matic, który opcjonalnie dostępny jest dla wszystkich wersji.

Mercedes-Benz GLA (2019)

Mercedes-Benz GLA (2019)

Mercedes-Benz GLA 2019 – kiedy hybryda i elektryk?

Z czasem możemy spodziewać się zelektryfikowanych wersji, w tym hybrydy plug-in i wariantu tylko elektrycznego.

Ta pierwsza prawdopodobnie będzie dysponować podobnymi parametrami, jak A250e, który łączy silnik benzynowy o pojemności 1,3 litra i mocy 118 kW z silnikiem elektrycznym o mocy 75 kW. Całkowita moc systemu wynosi 160 kW, a maksymalny moment obrotowy 450 Nm. Wewnątrz znajduje się akumulator 15,6 kWh, którym samochód powinien przejechać ponad 60 kilometrów na jednym ładowaniu.

Wariant elektryczny ma być zaprezentoway w przyszłym roku i oparty będzie na zaprezentowanym dwa lata temu koncepcie EQA.

Skomentuj

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Reklama
Reklama



Reklama