Connect with us

Michelin wprowadza nowy model ogumienia

Michelin, dostawca ogumienia dla zespołów MotoGP, oficjalnie potwierdził, że od sezonu 2020 ekipy będą miały do dyspozycji nowy model opony tylnej. Jej wprowadzenie poprzedzały liczne testy zorganizowane w ubiegłym roku.

Opublikowano

w dniu

Marc Marquez | GP Francji 2019
Fot. MotoGP

Nowe ogumienie będzie miało na celu zwiększenie wydajności i stabilności zarówno motocykli, jak i zawodników. Zmiany mają także także bezpośrednio przełożyć się na lepsze czasy okrążeń.

Opona Michelin była początkowo poddawana wewnętrznym testom laboratoryjnym, a następnie testowana na torze Catalunya w czerwcu 2019 roku. Następnie zorganizowano testy w Brnie i Misano, a po zakończeniu sezonu w Walencji i Jerez. Po przeanalizowaniu wszystkich danych i opinii, technicy Michelin postanowili ostatecznie wprowadzić ogumienie do dotychczas dostępnych mieszanek.

– Po tak intensywnych testach z przyjemnością przedstawiamy nową konstrukcję tylnej opony. Pracowaliśmy nad nią od dłuższego czasu i dzięki współpracy ze wszystkimi znanymi nam zawodnikami stworzyliśmy oponę, która przyczyni się do poprawy osiągów. To pierwsza zmiana konstrukcji tylnej od dwóch lat i duży postęp w rozwoju naszego ogumienia – powiedział Piero Taramasso.

– Poinformowaliśmy już Dornę i IRTA o zmianie oraz przekazaliśmy zespołom i dostawcom pełną specyfikację oraz szczegółowe dane. Nowa konstrukcja jest zgodna z długofalowym podejściem Michelin, które gwarantuje stałą wydajność podczas całego dystansu wyścigowego. Z niecierpliwością więc czekamy na jej osiągi w warunkach wyścigowych – dodał menedżer Michelin Motorsport.

Nowa konstrukcja opon Michelin zostanie poddana testom w trakcie jazd przedsezonowych na torach Sepang i Losail. Prawdziwy chrzest bojowy “nowe gumy” przejdą inauguracyjnego wyścigu w Katarze.

Skomentuj
Reklama
Reklama
Reklama