Nasze social media

Samochody

Porsche 718 Boxster/Cayman GTS 4.0 – powrót do korzeni

Porsche zdecydowało się na powrót do wolnossącej sześciocylindrowej jednostki B6. Topowa wersja GTS otrzymała 4-litrowy silnik o mocy aż 400 KM. Emocje gwarantowane.

Opublikowano

w dniu

Porsche 718 Boxster GTS 4.0
Fot. porsche.com / Porsche 718 Boxster GTS 4.0

Wraz z modernizacją modeli Boxster i Cayman i zmianą nazwy na 718 z oferty zniknęła wolnossąca sześciocylindrowe jednostka o pojemności 3,4 l i mocy 340 KM. Została ona zastąpiona przez 4-cylindrowe konstrukcje w układzie bokser o pojemnościach 2 oraz 2,5 litra.

718 Boxster/Cayman GTS 4.0 – dla purystów

Wygląda na to, że Porsche posłuchało się swoich fanów i ponownie wprowadziło do oferty 718 Boxstera/Caymana 6-cylindrową jednostkę. Ma ona aż 4 litry pojemności, nie posiada turbodoładowania i rozwija 400 KM. Maksymalna moc osiągana jest przy 7800 obr./min, więc zwiastuje to wielką frajdę z wkręcania auta na wysokie obroty.

Jednostka ta wywodzi się z najbardziej ekstremalnych wersji modeli 718 – odmiany GT4, która oferuje 420 KM i 420 Nm. Konstrukcję wyposażono w piezoelektryczne wtryskiwacze, kanały dolotowe o zmiennej długości, odłączanie jednego rzędu cylindrów oraz filtr cząstek stałych.

Porsche 718 Cayman GTS 4.0

Fot. porsche.com / Porsche 718 Cayman GTS 4.0

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w przypadku 718 Boxstera/Caymana GTS zajmuje 4,5 s, a prędkość maksymalna wynosi 293 km/h. Za przeniesienie napędu na tylną oś odpowiada 6-biegowa skrzynia manualna.

Zadbano o każdy szczegół

Samochód wyposażono w aktywne zawieszenie Porsche Active Suspension Management. Prześwit zmniejszono o 20 mm. Opcjonalnie zawieszenie PASM może być obniżone o dodatkowe 10 mm. W standardzie otrzymamy  m.in. pakiet Sport Chrono oraz system Porsche Torque Vectoring z mechaniczną blokadą tylnego dyferencjału. Poprawiono też układ hamulcowy z tarczami o średnicy 350 mm z przodu i 330 mm z tyłu. W opcji dostępne będą hamulce ceramiczne.

Porsche 718 Boxster GTS 4.0

Fot. porsche.com / Porsche 718 Boxster GTS 4.0

Pod względem wizualnym wersje GTS można rozpoznać po czarnych, kontrastujących elementach karoserii, w tym przednim spoilerze, kloszach tylnych lamp czy dyferencjale oraz 20-calowych satynowych felgach. Wnętrze utrzymano w ciemnej tonacji i wykończono alcantarą. Pojawiły się także listwy dekoracyjne z włókna węglowego.

Porsche 718 Boxster/Cayman GTS 4.0 trafi do salonów w Polsce pod koniec marca. 718 Cayman GTS 4.0 ma kosztować 407 000 zł, a 718 Boxster GTS 4.0 410 000 zł. Cieszy fakt, że Porsche wciąż tworzy samochody dla purystów.

Reklama

Facebook

Reklama
Reklama